NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Skąd tak długi czas naprawy Pendolino po wypadku w Ozimku? MIB odpowiada

| Jakub Madrjas 22.01.2018 77

Skąd tak długi czas naprawy Pendolino po wypadku w Ozimku? MIB odpowiada
Fot. Tomasz Wróbel
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiedziało na interpelację ws. naprawy Pendolino po wypadku w Ozimku. – Proces wyznaczenia technologii naprawy i przedstawienia oferty trwa pół roku, niemniej w przypadku tak poważnych uszkodzeń nie jest to czas wyjątkowo długi – podał wiceminister Andrzej Bittel.
Interpelację w sprawie naprawy Pendolino po wypadku w Ozimku złożył poseł Tomasz Kostuś. Do tego groźnego wypadku doszło w piątek, 7 kwietnia. W sierpniu informowaliśmy, że pojazd wciąż nie ma terminu naprawy, ale stał się dawcą części. Dopiero w listopadzie prezes PKP Intercity poinformował, że skład zostanie wysłany na naprawy do Włoch.

Będą negocjować termin i cenę

W odpowiedzi na interpelację w sprawie długotrwałych napraw, wiceminister Andrzej Bittel poinformował (powołując się na informacje z PKP Intercity), że po zdarzeniu z dnia 7 kwietnia 2017 r. zostały wykonane oględziny pojazdu mające na celu wstępne określenie uszkodzeń pojazdu w skutek kolizji. W trakcie tych czynności sporządzono protokół zdawczo-odbiorczy z wykazem uszkodzeń. Aktualnie pojazd znajduje się w dyspozycji Alstomu na potrzeby realizacji naprawy – informuje Bittel.

Jak dodaje minister, 22 listopada 2017 roku PKP Intercity otrzymało od Alstom projekt oferty na naprawę pojazdu, który w obecnej chwili czeka jeszcze na zatwierdzenie i podpis ze strony producenta. – Przedstawiony przez Alstom zakres naprawy odnosi się do uszkodzonego pudła członu G oraz uszkodzonych wózków MB2 i MB3. Spółka oczekuje również na przygotowywaną przez Alstom ofertę w zakresie naprawy członu F. Po uzyskaniu oficjalnie zaakceptowanej, zgodnie z formalną reprezentacją, oferty Alstom, przedstawiciele PKP Intercity podejmą negocjacje zarówno w zakresie ceny jak i terminu wykonania naprawy – czytamy w odpowiedzi ministra.

Czeskie Pendolino czekało na wysłanie do naprawy jeszcze dłużej

Przewoźnik zwrócił uwagę, że proces wyznaczenia technologii naprawy i przedstawienia oferty trwa pół roku, niemniej w przypadku tak poważnych uszkodzeń nie jest to czas wyjątkowo długi. W przypadku zniszczeń o podobnej skali (wypadek pojazdu Pendolino przewoźnika České dráhy w m. Studénka) czas od zdarzenia do wysłania pojazdu do naprawy wyniósł ponad rok. – Wynika to przede wszystkim z faktu, iż wykonawca naprawy musi przeprowadzić szczegółowe analizy proponowanych metod naprawczych uwzględniając fakt, że na koniec bierze pełną odpowiedzialność za skład przywrócony do ruchu z zachowaniem wszystkich wymogów bezpieczeństwa – wyjaśnia.

Odnosząc się natomiast do informacji prasowych w zakresie demontażu części z pojazdu ED250-002 PKP Intercity poinformowała, że po zdarzeniu zostały wykonane oględziny pojazdu mające na celu wstępne określenie uszkodzeń pojazdu wskutek kolizji. W trakcie tych czynności został sporządzony protokół zdawczo-odbiorczy z wykazem uszkodzeń. Wszelkie ewentualne braki części niewynikające z przyczyn wypadkowych zostaną wyegzekwowane od Alstom niezależnie od postępowania szkody wobec ubezpieczyciela, gdyż pojazd znajduje się obecnie w dyspozycji Alstom za protokołem przekazania do naprawy – podsumowuje wiceminister Bittel.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ozimek (6)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ozimek (6)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS