Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Poprawią się czasy przejazdu Pendolino. Skład z wypadku w Ozimku naprawią we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Poprawią się czasy przejazdu Pendolino. Skład z wypadku w Ozimku naprawią we Włoszech
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk powiedział podczas konferencji prasowej poświęconej nowemu rozkładowi jazdy, że ustalane są szczegóły naprawy składu ED250, który został poważnie uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem. Jeszcze w tym roku pociąg ma zostać wysłany do Włoch.

W nowym rozkładzie jazdy 2017/2018, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia, na torach będzie pojawiać się 15 z 20 posiadanych przez przewoźnika szybkich pociągów. Nieco później zacznie kursować 16. pociąg. PKP Intercity liczy bowiem, że naprawa jednego ze składów, uszkodzonego po zderzeniu z autobusem w Modlinie, potrwa do końca roku. Pozostałe ED250 mają stanowić rezerwę taborową, z wyjątkiem jednego, który został poważnie uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem, w kwietniu tego roku.

– Uzgadniamy z Alstomem termin wysyłki tego pociągu do zakładów naprawczych we Włoszech. To trudne logistyczne zadanie, zorganizowanie tak dużego transportu trwa długo, trzeba zamówić specjalne platformy przewozu wagonów. Sądzimy, że uda się to zorganizować w ciągu następnych tygodni – powiedział Marek Chraniuk.

Od grudnia poprawią się czasy przejazdy pociągami EIP na 3 trasach. Według informacji PKP PLK z Warszawy do Krakowa pojedziemy o 6 minut krócej niż obecnie (najszybszy pociąg Pendolino przejedzie odcinek Warszawa Centralna – Kraków w 2 godziny i 16 minut), z Wrocławia do Warszawy Centralnej nawet o 15 minut krócej w stosunku do obecnego rozkładu (z czasem przejazdu 3 godziny i 31 minut), a z Warszawy Centralnej do Katowic nawet o 11 minut krócej (najszybszy EIP przemierzy tą trasę w 2 godziny i 16 minut).

Warto przypomnieć, że w grudniu 2015 roku Warszawy Centralnej Pendolino jechały rozkładowo do Gdańska Gł. w czasie 2:37, do Krakowa - 2:15, do Katowic 2:19 a do Wrocławia - 3:28. Wciąż nie udało się osiągnąć przede wszystkim pierwotnie zapowiadanego czasu przejazdu Warszawa Centralna – Katowice: 2 h 10 min (to z postojami w Warszawie Zachodniej, Włoszczowie Północ, Zawierciu i Sosnowcu). 
2:37
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5