Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skąd się biorą ograniczenia prędkości na linii 94 Skawina – Oświęcim?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Skąd się biorą ograniczenia prędkości na linii 94 Skawina – Oświęcim?
Fot. PKP PLK
Pomimo prac wykonanych w 2017 roku, na odcinku Oświęcim - Skawina linii nr 94 wciąż pojawiają się punktowe ograniczenia prędkości. PLK usuwa je w ramach bieżących prac, a w 2022 roku planuje naprawę podtorza.

Do Redakcji "Rynku Kolejowego" zgłosili się w kwietniu przewoźnicy z pytaniem o przyczyny ograniczeń prędkości na linii 94 Oświęcim - Skawina. Pytają, jak świadczą one o jakości prac wykonanych w 2017 roku i dlaczego wówczas nie zdecydowano się na naprawę podtorza, a jedynie ułożenie nowych torów. 

Część ograniczeń na dłużej

Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK poinformowała w odpowiedzi, że na linii nr 94 , na odcinku Skawina – Oświęcim, pojawiły się po zimie nierówności toru (w planie i w profilu). W związku z tym w czterech lokalizacjach wprowadzono czasowe ograniczenia prędkości do 50 km/h, na łącznej długości ok. 1,2 km. Tor został podbity w maju - PLK tłumaczy że czekano na ustabilizowanie się warunków gruntowych i atmosferycznych. - Ponadto, PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały docelowo naprawę podtorza pociągiem AHM w 2022 roku (podobnie jak na linii kolejowej nr 8 w 2018 roku). Do tego czasu, ewentualne nierówności będą usuwane poprzez podbicie toru - zapowiada przedstawicielka spółki.

Nierówności toru to nie jedyne przyczyny ograniczeń - pomiędzy Oświęcimiem a Wielkimi Drogami jest też kilka punktowych ograniczeń prędkości ze względu na stan dwóch mostów i trzech przepustów. - Będą one sukcesywnie odwoływane w następnych latach, po rewitalizacji tych obiektów ( począwszy od końca 2020 r.) - zapowiada Szalacha. Do tego w związku z usytuowaniem drzew w pobliżu linii kolejowej ( w km 17,500 – 62,200 ), wprowadzono dla bezpieczeństwa polecenie „ostrożnej jazdy”. Wycięcie drzew planowane do końca I kwartału 2020 r.

Prace etapami

- Prace na linii nr 94 realizujemy etapami i sukcesywnie poprawiamy jakość trasy, podnosimy prędkość jazdy pociągów. Do końca 2017 r., PLK zrealizowały zakres inwestycji, obejmujący między innymi wymianę szyn, podkładów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlakach : Kraków Swoszowice – Skawina, Podbory Skawińskie – Spytkowice oraz Przeciszów – Dwory – Oświęcim. Podniesiono również poziom bezpieczeństwa na kilku przejazdach kolejowo-drogowych i usprawniono ruch pociągów a także samochodów. Dzięki pracom sukcesywnie eliminujemy ograniczenia prędkości. W 2017 roku podniesiono prędkość pociągów w kilku lokalizacjach z 40 do 80 i 100 km/h - informuje Szalacha, dodając, że w marcu 2018 r. podniesiono prędkość w kolejnych lokalizacjach z 40 do 100 i 110 a nawet 120 km/h.

- Zaplanowane prace w następnych latach pozwolą wyeliminować pozostałe ograniczenia prędkości. Rewitalizacja min. 5 obiektów ( mostów i przepustów ) miedzy Oświęcimiem a Wielkimi Drogami zapewni wyeliminowanie ograniczeń punktowych - podsumowuje przedstawicielka PKP PLK

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5