Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemensy Desiro HC rozpoczynają kursowanie w Niemczech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemensy Desiro HC rozpoczynają kursowanie w Niemczech
fot. Siemens Mobility
Elektryczne zespoły trakcyjne Desiro HC wyprodukowane przez Siemens Mobility dla przewoźnika Rhine-Ruhr Express (RRX) rozpoczęły kursowanie na trasie łączącej Dusseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn oraz Kassel. Każdego dnia z tego połączenia korzysta do 43 tysięcy pasażerów.

Każdy pociąg ma 105 metrów długości, składa się z czterech segmentów i oferuje 400 miejsc. To o 25% więcej niż inne pociągi użytkowane na tej linii. Podczas służby pociągi będą sprzęgane z dwóch takich zestawów, tworząc pociąg ekspresowy z ośmioma wagonami i około 800 miejscami. Siemens Mobility odpowiada także za serwis i prace konserwacyjne pociągów przez okres 32 lat. Specjalnie w tym celu spółka zbudowała najnowocześniejszą na świecie zajezdnię w Dortmund-Eving, zapewniającą dostępność pociągów na poziomie ponad 99%.

– Po bezproblemowym odbiorze technicznym naszych pociągów Desiro HC dla operatora Rhine-Ruhr Express, ponownie udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie wykonywać gigantyczne projekty kolejowe idealnie na czas. Jesteśmy rzetelnym partnerem dla spółek transportowych na całym świecie, zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę złożonych projektów przez cały cykl ich życia – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Około 2,4 miliona ludzi korzysta z kolei regionalnych na co dzień, a liczba pasażerów w rejonie Nadrenia Północna-Westfalia (NRW) ciągle rośnie. Projekt pociągu ekspresowego RRX, pomoże sprostać nieustannie rosnącym potrzebom transportowym dla tego obszaru. Siedem linii kolejowych połączy duże miasta w rejonie Nadrenia Północna-Westfalia z ważnymi centrami, takimi jak Kassel i Koblencja z sąsiadującymi krajami związkowymi, takimi jak Nadrenia-Palatynat i Hesja. Pasażerowie będą w stanie korzystać z pociągów kursujących co 15 minut po modernizacji i rozszerzeniu infrastruktury na głównej trasie między Kolonią a Dortmundem. Nowy system będzie użytkowany przez osiem milionów ludzi w miastach, w których będą dostępne usługi przewoźnika Rhine-Rhuhr Express (RRX), co stanowi około 45% całej populacji zamieszkującej rejon Nadrenii Północnej-Westfalii.

Pociąg Rhine-Ruhr Express to także pierwszy na świecie pojazd wykorzystujący technologię zwiększającą zasięg sygnału radiowego za pośrednictwem specjalnej powłoki okiennej. Inżynierowie w zakładach Siemensa opracowali specjalną warstwę nakładaną na okna, która pozwala sygnałowi przechodzić przez szkło bez straty jakości. Rozwiązaniem jest wzór nakładany za pomocą lasera na przezroczystą warstwę przeszklenia. Takie okna pozwalają falom radiowym na przechodzenie przez szkło nawet 500 razy łatwiej niż przez standardowe okna. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie mogą łączyć się z Internetem i dzwonić bez zakłóceń, a w wagonach nie trzeba instalować wzmacniaczy sygnału.

Rynek Kolejowy miał okazję odbywać jazdy testowe w ezt Desiro HC dla RRX w czerwcu 2018. O naszych wrażeniach z przejazdu można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Pojechaliśmy ComfortJetem. Czy mamy czego zazdrościć? (zdjęcia)

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Pojechaliśmy ComfortJetem. Czy mamy czego zazdrościć? (zdjęcia)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij