NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]

| Michał Szymajda 15.06.2018 59

Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Desiro HC na torze Wegberg – Wildenrath Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]
Siemens po raz pierwszy pokazał dziennikarzom pierwsze kompletne zespoły trakcyjne Desiro HC dla sieci połączeń Rhein Ruhr Xpress, a na dodatek zaprosił ich na pokład tego najnowszego produktu koncernu.
Taką szansę Siemens dał przedstawicielom prasy kolejowej i gospodarczej na ultranowoczesnym torze testowym Wegberg – Wildenrath w Niemczech, tuż przy granicy holenderskiej, gdzie pojazdy przechodzą niezbędne testy ruchowe, m.in. w związku z oczekiwaniem na dopuszczenie do ruchu z pasażerami, przyznawane przez EBA.

Unikalny układ członów pociągu

Czteroczłonowy Desiro HC (zarówno na torze testowym jak i w codziennej eksploatacji będą jeździć w parach) może zabrać na pokład, na miejscach siedzących, aż 400 pasażerów. To dlatego, że zdecydowano się na bardzo nowatorski układ: dwa człony skrajne są jednopoziomowe, natomiast środkowe – piętrowe.

W pierwszym z członów skrajnych, przy kabinie maszynisty, umieszczono wydzielony przedział klasy 1 (z nieco lepszymi fotelami i większymi stolikami), w drugim znajduje się przedział dla pasażerów z większym bagażem, na wózkach inwalidzkich, bądź z rowerami. To, co zdecydowanie wyróżnia Desiro HC spośród konkurencji, to bardzo przestronne wnętrze. Nawet w wagonach piętrowych unikniemy wrażenia ciasnoty.

Duże okna poprawią także... zasięg telefoniczny

Komfortowo pomagają czuć się także olbrzymie okna, które pokryto specjalną, niemal niewidoczną dla oka siatką wymyśloną przez Siemensa po to, aby zwiększyć zasięg telefonów komórkowych pasażerów przebywających w środku pociągu. Na piętra prowadzą szerokie klatki schodowe z poręcznymi uchwytami, w każdym członie znajdują się miejsca na rowery. Większa część wnętrza pociągu wciąż pokryta jest folią i kartonem, dlatego w tym tekście na razie nie ma miejsca na ocenę wyglądu materiałów wykończeniowych.

Skład, rozpędzany z dziennikarzami do prędkości 120 km/h, okazał się bardzo cichy. Co do stabilności jazdy trudno wydawać jednoznaczne opinie, ponieważ na torze Wegberg – Wildenrath, jak to bywa w przypadku torów testowych, pociąg poruszał się niemal wyłącznie po łukach.

Na razie Siemens dostarczy dla projektu Rhein Ruhr Xpress (w jego zakres wejdzie 7 linii) 15 pociągów tej klasy. Będzie nimi dysponować spółka Abellio – komercyjna spółka córka Kolei Holenderskich, która otrzymała część kontraktu na operowanie na liniach Rhein Ruhr Xpress. Później Siemens dostarczy jeszcze takie same pociągi dla National Express i ponownie dla Abellio. Wszystkie one (łącznie 82 sztuki) pojadą w ramach siatki połączeń RRX.

Pociąg bez ETCS!

Siemens postawił na bardzo niskie koszty eksploatacji w ciągu całego życia pojazdu. Obniżył więc maksymalnie wagę pojazdu, czyniąc go mało oddziałującym na tor, opracował nowe aerodynamiczne pudło i wprowadził takie nowinki jak asystent pracy maszynisty, który dokładnie oblicza np. to, w jaki sposób dokonać najefektywniejszego energetycznie hamowania przed stacją. Co niezwykle ciekawe – pojazdu nie wyposażono w ETCS.

– Nie było takiego wymagania ze strony zamawiającego. To pociąg regionalny, niemieckie prawo dopuszcza stosowanie w takich wypadkach wyłącznie krajowego systemu LZB – powiedział Jens Chlebowski, odpowiedzialny z ramienia Siemensa za projekt RRX.

Hala obsługowa dla pociągów, znajdująca się w Eving - dzielnicy Dortmundu, jest już gotowa. Obsługą pociągów dożywotnio zajmie się Siemens. Jak szacuje Chlebowski – pełne dopuszczenie do ruchu Desiro HC otrzyma w sierpiniu. W grudniu 15 pociągów pojedzie już z pasażerami.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (700)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (700)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS