Siemens Mobility zakończył dostawę szybkich pociągów Velaro zamówionych przez Tureckie Koleje Państwowe (TCDD) w latach 2013-2019. Od czerwca 2021 r. cała flota łącznie 19 pociągów Velaro jest dostępna dla usług komercyjnych.
– Dostarczenie ostatniego pociągu z tureckiej floty Velaro na długo przed terminem stanowi ważny kamień milowy w naszej współpracy z Tureckimi Kolejami Państwowymi. Nasze sprawdzone pociągi dużych prędkości, opracowane z myślą o rynku globalnym, poprawiają wrażenia pasażerów, zapewniając komfort i wygodę. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do projektu, który znacząco rozwija infrastrukturę Turcji i umożliwia mieszkańcom tego dużego kraju podróżowanie z dużą prędkością, ale przy niskim śladzie CO2 – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
– Ostatnie 12 składów szybkich pociągów zamówionych w Siemens Mobility dotarło do Ankary Zestawy będą używane na linii dużych prędkości o długości 1213 km oraz na budowanych i wprowadzanych do eksploatacji liniach – dodał Adil Karaismailoğlu, Minister Transportu i Infrastruktury Republiki Turcji
Pociągi łączą Ankarę z Konyą i Eskisehirem. W przyszłości planowana jest dodatkowa linia do Stambułu o łącznej długości 533 kilometrów.
Pierwszy Velaro Turkey został zamówiony w 2013 roku i wszedł do obsługi pasażerów między Ankarą a Konyą w maju 2015 roku. W tym samym czasie TCDD podpisało drugi kontrakt z Siemensem na sześć ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości.
Ostatnich dwanaście ośmiowagonowych pociągów Velaro TR zostało zamówionych w 2018 i 2019 roku. Kontrakt obejmował konserwację, naprawę i czyszczenie pociągów przez okres trzech lat. Dzięki dostawie na długo przed terminem można było osiągnąć rekordowy czas rozpoczęcia obsługi pasażerskiej. Średnio czas pomiędzy podpisaniem umowy a obsługą pasażerów wynosi 24 miesiące.
Velaro Turkey oferuje zoptymalizowany profil pojemności i lepsze wrażenia pasażerów. Pasażerowie mają do wyboru trzy klasy wagonów: klasa biznes składająca się z trzech przedziałów z czterema komfortowymi fotelami każdy; pierwsza klasa z 45 miejscami; oraz Klasa Ekonomiczna oferująca 426 miejsc. Wagon restauracyjny oferuje osiem miejsc bistro w barze i 28 miejsc w restauracji.
Dzięki innowacyjnym systemom komunikacyjnym i rozrywkowym na pokładzie pasażerowie mogą uzyskać dostęp do usług, takich jak wideo na żądanie, e-booki lub gry z własnych urządzeń mobilnych – lub, w klasie biznes i pierwszej – z ekranów dotykowych zintegrowanych z fotelami.
Pociągi Velaro zostały opracowane na rynek światowy i obecnie jeżdżą w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Rosji, Chinach, Turcji i Holandii – przypomina producent.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.