Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens rozwija współpracę z Newagiem – dostarczy do 100 urządzeń pokładowych ETCS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens rozwija współpracę z Newagiem – dostarczy do 100 urządzeń pokładowych ETCS
fot. Siemens
Siemens i Newag podpisały umowę ramową na dostawę do 100 urządzeń pokładowych ETCS do pojazdów nowosądeckiego producenta. Nowe produkty będą zgodne z najnowszymi wymogami w zakresie ETCS poziomu 2 wzorca 3, które od początku 2019 r. będą obowiązywać na polskim rynku kolejowym. Jest to kolejna umowa ramowa obu firm związana z dostawą urządzeń pokładowych – informuje Siemens.

Z początkiem czerwca 2017 r. wszystkie nowe pojazdy kolejowe w Polsce muszą być wyposażone w urządzenia pokładowe zgodne z Europejskim Systemem Sterowania Pociągiem (ETCS). Celem tych działań jest zwiększenie interoperacyjności pomiędzy urządzeniami przytorowymi i pokładowymi różnych interesariuszy kolejowych, a w konsekwencji upłynnienie ruchu kolejowego w całej Europie.

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom rynkowym i regulacjom europejskim firma Newag zabudowuje na swoich lokomotywach i elektrycznych zespołach trakcyjnych urządzenia pokładowe Trainguard produkowane przez Siemensa. Od 2016 r. Siemens dostarczył wyposażenie dla blisko 100 pojazdów Newagu. 18 czerwca 2018 r. została podpisana kolejna umowa przewidująca dostawę kolejnych 100 urządzeń pokładowych ETCS.

– Od kilku lat z sukcesem rozwijamy współpracę z Newagiem, zarówno w zakresie wspólnej budowy pojazdów Inspiro do Warszawy i Sofii, ale także w obszarze urządzeń pokładowych ETCS. Cieszymy się, że firma stawia na wysoce zaawansowane technologicznie rozwiązania, które pozwalają tworzyć przewagę konkurencyjną i odpowiadać na wyzwania europejskiego rynku kolejowego – mówi Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w Siemens Polska.

– Urządzenia pokładowe Siemensa są kompaktowe oraz praktycznie bezobsługowe w procesie eksploatacji. Cieszymy się, że ponownie zostaliśmy wybrani jako dostawca zapewniający sprawną realizację bardzo wymagających projektów, szczególnie pod kątem harmonogramów. Instalowany w pojazdach system Siemens Trainguard 200 spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa i jest zgodny zarówno z TSI jak i najnowszymi wymogami w zakresie ETCS poziomu 2 wzorca 3, które od początku 2019 r. będą obowiązywać na polskim rynku kolejowym – powiedział Radosław Oblizajek, kierownik rozwoju biznesu urządzeń pokładowych, pionu automatyki kolejowej, branży Mobility w Siemens Polska.

Umowa obowiązuje do końca 2021 r.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij