Partnerzy serwisu:
Biznes

Siemens Mobility: Hubert Meronk prezesem, Krzysztof Celiński odchodzi na emeryturę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

simetra

Data publikacji:
10-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/ Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Siemens Mobility: Hubert Meronk prezesem, Krzysztof Celiński odchodzi na emeryturę
fot. Siemens Mobility
Od początku stycznia 2022 r. Hubert Meronk przejął obowiązki prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce, zastępując na tym stanowisku Krzysztofa Celińskiego, odchodzącego po ponad 40 latach pracy zawodowej na emeryturę. W zarządzie pozostaje Katarzyna Halwa.

Hubert Meronk posiada dużą wiedzą z zakresu kolejnictwa, modelowania procesów, budowania oraz wdrażania strategii cyfryzacji i systemów informatycznych na rynku polskim i zagranicznym. Realizował m.in. projekty informatyczne dla kolei norweskich, a w ostatnich latach był członkiem zarządu w Metrze Warszawskim.

Posiada także cenne doświadczenie samorządowe jako radny w gminie Konstancin-Jeziorna w komisji poświęconej zagadnieniom smart city. Doświadczenie managerskie oraz zawodowe zdobywał również, pracując na czołowych stanowiskach dla CapGemeni w Norwegii, VincCard w USA oraz w Polsce Banku PKO BP, Banku BOŚ Bank, Polskie Linie Lotnicze LOT, T-Systems Polska oraz Banku Pocztowego. Ukończył studia informatyczne w Norwegii i USA.

– Ogromne podziękowania dla Krzysztofa Celińskiego za całokształt jego 5-letniej pracy i rozwoju na rzecz Siemens Mobility w Polsce i Europie. Polska jest kluczowym rynkiem w regionie z ogromnym potencjałem zwłaszcza w obszarze taboru i infrastruktury kolejowej. Dogłębne zrozumienie przez Huberta zarówno branży kolejowej, jak i cyfryzacji będzie cennym atutem, aby z powodzeniem kontynuować ścieżkę rozwoju Siemens Mobility w Polsce i Europie. Transfer zaawansowanych technologii i bliższa współpraca z silnymi polskimi partnerami są w tym procesie kluczowe – powiedział Gerhard Greiter, CEO regionu NEE w Siemens Mobility GmbH.

Nowe kierunki rozwoju firmy w Polsce


Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce.

Siemens Mobility jest także największym w Polsce dostawcą i lokomotyw wielosystemowych (Eurosprinter, Vectron oraz Smartron), z których na co dzień korzystają m.in. PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

– Teraz nadszedł czas na kolejny krok. Chcemy utrzymać pozycje lidera w obszarze lokomotyw wielosystemowych, a także na szeroką skalę wdrożyć inne nasze rozwiązania taborowe obejmujące pociągi regionalne i dużych prędkości oraz systemy elektryfikacji i sterowania ruchem kolejowym, co przyczyni się do modernizacji całego systemu transportu kolejowego w Polsce. Długofalowo kładziemy także nacisk na cyfryzację, cyberbezpieczeństwo i pojawienie się w Polsce nowoczesnych systemów umożliwiających bezpieczniejsze, łatwiejsze i bardziej wydajne planowanie podróży zarówno dla pasażerów, jak i operatorów kolejowych – powiedział Hubert Meronk, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce.

Stabilna sytuacja finansowa firmy

Pomimo ogromnych zawirowań makroekonomicznych powodowanych pandemią koronawirusa firma Siemens Mobility odnotowała bardzo wysoki wzrost zamówień i przychodów w całym 2021 r. Wartość globalnych zamówień w roku finansowym 2021 wyniosła 12,7 mld euro (41-proc. wzrost), a przychód 9,2 mld euro (3-proc. wzrost). Zatrudnienie na całym świecie sięgnęło blisko 40 tysięcy pracowników.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5