Na placu budowy stacji kolejowej w Siedlcach widać poważne zmiany. Po południowej stronie stacji widoczny jest już fragment tunelu, na który miasto czeka od lat. Przebudowywany jest także układ torowy i zakończył się pierwszy etap modernizacji wiaduktu garwolińskiego.
Budowa tunelu pod stacją kolejową (na przedłużeniu ulicy Kilińskiego) to jeden z kluczowych elementów modernizacji stacji kolejowej, szczególnie ważny z punktu widzenia lokalnego samorządu. Od samego początku rozmów na temat modernizacji stacji, zabiegano o stworzenie jeszcze jednego przejazdu drogowego pomiędzy północną a pułudniową stroną miasta. W tej chwili po południowej stronie stacji, która w tej chwili jest w fazie przebudowy (pociągi korzystają z torów od strony północnej stacji) wykonane są już ściany nośne konstrukcji oraz jest układany strop. Również zakończył się właśnie pierwszy etap modernizacji wiaduktu garwolińskiego. Teraz prace zostaną skoncentrowane na modernizacji wiaduktu łukowskiego.
Gdy wykonawca robót upora się z wybudowaniem tunelu, wykończeniem obiektu zajmie się miasto. W tej chwili urząd miasta jest na etapie kompletowania dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę. Po uzyskaniu pozwolenia, w ostatnim kwartale tego roku rozpoczną się prace przygotowawcze, a zasadnicze prace polegające na przystosowaniu tunelu do potrzeb kierowców i pieszych oraz zbudowanie połączenia ulicy Kolejowej z placem Zdanowskiego mają być zrealizowane w 2015 roku.
W najbliższym czasie powinna ruszyć rozbiórka kładki nad torami, łączącej północną i południową część miasta. Zasypana jest również część tunelu, który dotychczas służył do przemieszczania się pomiędzy peronami.
Prace modernizacyjne w ramach budowy lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym na odcinku linii E-20, prowadzone są w tej chwili równocześnie - poza Siedlcami - w Łukowie oraz w Międzyrzecu Podlaskim. Całkowita wartość inwestycji to ponad 550 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany se środków unijnych.