Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku
Nawet rok opóźnienia nabierze projekt przebudowy stacji kolejowych w Siedlcach, Łukowie i w Międzyrzecu Podlaskim, w ramach budowy LCS Łuków. Do 31 grudnia wykonawcy nie udało się zrealizować wszystkich zaplanowanych w ramach tej inwestycji robót. Teraz PKP PLK deklarują, że prace potrwają najpóźniej do połowy roku 2016.

Do końca 2015 roku nakłady poniesione na budowę lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w Łukowie i przebudowę stacji w Międzyrzecu Podlaskim, Łukowie i w Siedlcach, wyniosły 362 mln zł, z czego 307 mln zł to płatności podlegające refundacji Unii Europejskiej. Nad wykonawcą ciążą kary za niedotrzymanie terminów (0,05% całkowitej ceny brutto za każdy dzień przekroczenia terminu, z maksymalną karą w wysokości 10% wartości kontraktu). Tymczasem termin zakończenia prac minął pod koniec lipca 2015 roku, a więc opóźnienie już w tej chwili sięga pół roku, a będzie większe.

Prace w toku

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, zasadnicza część prac na trzech modernizowanych stacjach – w Siedlcach, Łukowie i w Międzyrzecu Podlaskim – jest już wykonana. W Łukowie powstała kładka dla pieszych, dwa nowe perony, przebudowany został układ torowy, a w tej chwili trwają prace związane z siecią trakcyjną oraz urządzeniami zabezpieczenia ruchu. – Przeprowadzane są odbiory techniczne w poszczególnych branżach, co umożliwi wystąpienie o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektów do nadzoru budowlanego. Do wykonania pozostały końcowe roboty drogowo – asfaltowe i wykończeniowe na wiadukcie nad drogą wojewódzką nr 806 w kierunku Międzyrzeca Podlaskiego. Na stacji wykonane zostaną prace okołotorowe oraz prace związane z uruchomieniem systemów srk i teletechnicznych wiążących w całość system sterowania ruchem kolejowym LCS Łuków – informuje Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na terenie stacji Siedlce przebudowane zostały dwa wiadukty kolejowe, powstało podziemne przejście dla pieszych oraz wiadukt kolejowy, pod którym w przyszłości tamtejszy urząd miasta wybuduje drogę. Na stacji wybudowano trzy perony. Tak jak na stacjach poprzednich, przebudowano układ torowy oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Roboty nawet do czerwca

Wciąż pozostały jeszcze prace na szlakach. Chodzi o zabudowę urządzeń związanych z zabezpieczeniem ruchu i podniesieniem poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Jak informują przedstawiciele PKP PLK, przewidywany termin zakończenia robót to koniec pierwszej połowy bieżącego roku. Poszczególne obiekty mają być oddawane do użytkowania w chwili zakończenia wszystkich robót i po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie.

Umowa na budowę lokalnego centrum sterowania ruchem w Łukowie podpisana została z końcem sierpnia 2012 roku. Od tego czasu wykonawca miał 35 miesięcy na realizację kontraktu, a więc prace powinny były zostać zakończone w lipcu roku 2015. Inwestycja nabrała jednak dużego opóźnienia. Jeszcze w styczniu 2015 roku deklarowano, że terminem zakończenie robót będzie grudzień. Teraz wiadomo, że wykonawca potrzebuje jeszcze nawet pół roku na zakończenie projektu.

Wybudowanie lokalnego centrum sterowania w Łukowie jest kolejnym etapem modernizacji magistrali E20. Przed realizacją tej inwestycji zmodernizowane zostały odcinki szlakowe między Siedlcami a Terespolem. Na kolejne lata planowana jest jeszcze budowa LCS w Terespolu i modernizacja kolejnych stacji.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

Fotorelacje

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

Siedlce: Powstaje długo oczekiwany tunel pod stacją

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

lp, Rynek Kolejowy 27 września 2014

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

Biznes

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2015

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

Fotorelacje

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

Siedlce: Powstaje długo oczekiwany tunel pod stacją

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

lp, Rynek Kolejowy 27 września 2014

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

Biznes

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5