Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS Łuków: 15 dni do zakończenia projektu. Nie wszystko uda się skończyć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS Łuków: 15 dni do zakończenia projektu. Nie wszystko uda się skończyć
Napięta sytuacja panuje na placu budowy lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w Łukowie oraz na równolegle modernizowanych stacjach w Międzyrzecu Podlaskim i w Siedlcach. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy", inwestycji nie grozi utrata unijnego dofinansowania. Refundacja poniesionych wydatków nie obejmie jednak tego, czego nie da się do 31 grudnia zrealizować.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa deklaruje, że zaawansowanie robót w ramach projektu obejmującego modernizację wszystkich trzech stacji: w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim, wynosi w tej chwili 85%. – Deklarowany przez wykonawcę termin zakończenia robót to 31 grudnia 2015 r. – informuje biuro prasowe MIB. Ministerstwo dodaje, że PKP Polskie Linie Kolejowe trzymają rękę na pulsie. – Postęp prac jest ściśle monitorowany przez PKP PLK, m.in. w ramach cotygodniowych narad z udziałem inżyniera projektu. Wykonawca jest stale monitorowany, by roboty były prowadzone we wszystkich dostępnych obszarach, z maksymalnym wykorzystaniem ludzi i sprzętu – czytamy w komentarzu ministerstwa.

Resort uspokaja też w kwestii finansowania projektu w ramach "starej" perspektywy finansowej Unii Europejskiej. – Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko uzyska refundację wydatków poniesionych przed zakończeniem okresu ich kwalifikowalności, czyli do 31 grudnia 2015 r. Koszty poniesione po 2015 r. nie będą mogły zostać zrefundowane, ale nie wiąże się to z utratą pełnego przyznanego dofinansowania UE. PKP PLK na bieżąco monitorują wystąpienie ryzyka, podejmując jednocześnie działania dla uniknięcia go – poinformował „Rynek Kolejowy" przedstawiciel biura prasowego MIB.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones oraz Electren. Przetarg na budowę LCS Łuków ogłoszono w lipcu 2011 roku, a umowa na realizację inwestycji została podpisana 30 sierpnia 2012 roku. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, a jego koszt to prawie 550 mln zł brutto. Inwestycja miała zostać pierwotnie zrealizowana do połowy bieżącego roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

Fotorelacje

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

Infrastruktura

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

lp, Rynek Kolejowy 18 stycznia 2016

Siedlce: Powstaje długo oczekiwany tunel pod stacją

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

lp, Rynek Kolejowy 27 września 2014

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

Biznes

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2015

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

Fotorelacje

Siedlce: Koniec przebudowy stacji coraz bliżej

lp, Rynek Kolejowy 08 listopada 2015

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

Infrastruktura

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

lp, Rynek Kolejowy 18 stycznia 2016

Siedlce: Powstaje długo oczekiwany tunel pod stacją

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

Fotorelacje

LCS Łuków: Są widoczne efekty prac modernizacyjnych

lp, Rynek Kolejowy 27 września 2014

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

Biznes

LCS Łuków: Inwestycja coraz bardziej zagrożona?

lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5