PKP PLK otworzyła oferty w dwóch przetargach dotyczących przygotowań do realizacji inwestycji. Chodzi o linie kolejowe Reda – Hel i Opole – Kluczbork.
Modernizowana w poprzedniej perspektywie unijnej linia kolejowa 213 z Redy na Hel wymaga poprawy przepustowości. Prace będą realizowane po 2023 roku, ale już teraz PKP PLK zleci opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu.
Przetarg został ogłoszony w marcu.
Na przygotowania PLK chce wydać 2,46 mln zł brutto i wszystkie pięć firm, które zgłosiło się do przetargu przedstawiło oferty mieszczące się w kosztorysie. Najniższą złożyła firma Multiconsult na 1,74 mln zł.
Podobnie jak w przetargu na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu rewitalizacji ciągu Kościerzyna – Lipusz – Bytów, najdroższą ofertę złożyła firma TPF, która ponownie jako jedyna nie zaproponowała skrócenia czasu realizacji.
Otwarto też oferty w ramach rozpisanego w lutym
przetargu na wykonanie projektu rewitalizacji trasy z Opola do Kluczborka. Jak donosił już "Rynek Kolejowy", na modernizację tego połączenia, podobnie jak linii Nysa – Brzeg,
na razie nie będzie pieniędzy.
W przetargu na projekt dla rewitalizacji linii 301 i 293 Opole – Kluczbork PLK oszacowała kosztorys na 6,1 mln zł brutto. Tu chętnych było aż 12 podmiotów. Najniżej swoją ofertę wyceniło konsorcjum Infrares i Infra-projekt, na kwotę 4,77 mln złotych.