PLK otworzyły oferty na przebudowę 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 wiaduktów na odcinku Jarosław – Radymno.
W styczniu PLK ogłosiły przetarg na wykonanie robót budowlanych na dwóch szlakach: Jarosław – Munina i Munina – Radymno. Obejmuje on projekt i przebudowę obiektów inżynieryjnych w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”. Szacunkowa wartość zamówienia to 27,6 mln zł brutto. Więcej na temat przetargu
można przeczytać tutaj.
Jak poinformowała PLK, prace pozwolą wyeliminować ograniczenia prędkości na szlakach Jarosław – Munina oraz Munina – Radymno. Dzięki temu pociągi pojadą nawet 120 km/h. Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Termin realizacji całości kontraktu to 27 czerwca 2018 roku. Więcej na temat efektów inwestycji –
w tym miejscu.
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, stanowi 60% oceny przetargowej. 30% punktów jest do zdobycia za liczbę pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, a 10% za okres gwarancji.
Wpłynęło siedem ofert, we wszystkich zaoferowano 72-miesięczny okres gwarancji. Firma Domost jako jedyna zaoferowała zatrudnienie na umowie o pracę całego personelu. Jej oferta opiewa na 13 mln złotych. Pozostałe firmy zaoferowały zatrudnienie na podstawie umów o pracę 90% personelu, a złożyły je: Serso w konsorcjum z Intop (14,4 mln zł), Trakcja PRKiI (18,9 mln zł), Intop Tarnobrzeg (17,3 mln), ZUE (15,9 mln), Swietelsky (17,6 mln zł) oraz Banimex i Azi–bud (19,1 mln złotych).