PKP PLK otworzyła oferty w przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót w stacjach Munina i Żurawica na liniach kolejowych nr 91 i 92. To wschodni odcinek modernizowanej magistrali E30.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót w stacjach Munina i Żurawica w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”.
Wykonawca jest zobowiązany do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej ze wzmocnieniem podtorza. Przed pierwszym przywróceniem ruchu pociągów, po regulacji położenia toru, należy dokonać stabilizacji dynamicznej torów szlakowych i głównych zasadniczych. Perony w stacjach Munina i Żurawica mają pozostać w stanie "przynajmniej sprzed rozpoczęcia robót:. Zamawiający nie wyklucza zamówienia dodatkowego (podobnego) na przebudowę peronu i urządzeń sterowania ruchem.
Harmonogram prac przedstawia się następująco: wykonanie prac związanych z projektowaniem – 196 dni od dnia zawarcia umowy; zakończenie robót budowlanych: 490 dni od dnia zawarcia umowy; odbiór końcowy: do 21 dni od zakończenia robót budowlanych.
Po zakończeniu prac ma zostać osiągnięta prędkość 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Warto zauważyć, że analiza PKP PLK wykazała, że parametry te są na linii E30 niezadowalające i właśnie ogłosiła
przetarg na studium kolejnej modernizacji tego samego odcinka linii.
Kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Szacunkowa wartość zamówienia to 24 594 093.55 zł netto.
Aktualizacja: Jedna oferta w kosztorysie
W ubiegłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Wpłynęło ich aż dziewięć, ale tylko jedna – złożona przez Rajbud, mieści się w kosztorysie. Opiewa na 24,35 mln zł netto (35,9 mln zł brutto). Najdroższa oferta, złożona przez Sarinż, przekracza 109 mln zł brutto.