NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

Przemyśl: Pociągi do Medyki kursowały objazdem. Ale nie wszystkie

| Kasper Fiszer 27.05.2019 24

Przemyśl: Pociągi do Medyki kursowały objazdem. Ale nie wszystkie
Pociąg z Rzeszowa do Medyki na przystanku Hurkofot. Kasper Fiszer
Trwa remont dużego przejazdu kolejowo-drogowego w Przemyślu. W związku z tym w minionym tygodniu objazdem jeździły pociągi z Przemyśla do Medyki, a w tym odwołane na fragmencie trasy zostały kursy międzynarodowe z Przemyśla do Kijowa. Za część połączeń wprowadzono autobusową komunikację zastępczą.
W ubiegłym tygodniu PKP PLK prowadziły prace infrastrukturalne na terenie Przemyśla. Znacząco wpłynęły one na ruch pociągów, przede wszystkim kursów Przewozów Regionalnych do Medyki. Od poniedziałku do piątku wszystkie połączenia docierające do tej granicznej miejscowości lub rozpoczynające tam bieg miały kursować objazdem nieużywanymi w regularnym ruchu liniami 102 i 615 (a więc przez Przemyśl-Bakończyce). Nocny pociąg „Lwów Express” do Lwowa z wagonami do Kijowa zgodnie z plakatowym rozkładem jazdy zastępowany był zaś autobusami (przesiadka do wagonów sypialnych następowała w Medyce).

Po remoncie mniej hałasu na przejeździe kolejowo-drogowym

Jak poinformowali nas jednak czytelnicy, przynajmniej w miniony poniedziałek część pociągów pojechała standardową trasą – po linii nr 91 pomimo ujęcia w rozkładzie jazdy wydłużonego ze względu na objazd czasu przejazdu. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury kolejowej, w kolejnych dniach ruch prowadzony był już bez zamieszania – zgodnie z tymczasowym grafikiem. – Szlak Przemyśl – Hurko był wyłączony z ruchu od 20 maja (godz. 7:00) do 24 maja (godz. 15:00) – powiedziała nam Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Należy przy tym zaznaczyć, że rozkład przewidywał wydłużony czas przejazdu także dla wieczornej pary połączeń – realizowanej w piątek po godz. 18:00.

Powodem wprowadzenia zamknięcia była przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu przemyskiej ul. Mariackiej. – Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa na torach i na drodze – ocenia przedstawicielka PLK. W związku z tym, że ulica przecina tam zarówno tor normalny, jak i szeroki, a także tor linii 102, prace są wieloetapowe i jeszcze się nie zakończyły, ale nie w każdym momencie wymagają wstrzymywania ruchu po linii nr 91. Do czasu zakończenia całego przedsięwzięcia wymienione mają zostać wszystkie szyny, a nawierzchnia zostanie zmieniona na gumową. – Zapewni to płynne i cichsze przekraczanie torów – wskazuje na zalety tej technologii nasza rozmówczyni.

Zaczęły się duże utrudnienia w ruchu Polska – Ukraina

Przejazd ma zostać wyposażony w nowe sygnalizatory, rogatki wraz z napędami i monitoring oraz oświetlenie. Ma powstać także chodnik, a nawierzchnia drogi będzie wyremontowana także na odcinkach dojazdowych. Jak informowaliśmy już na naszych łamach, od dziś do 31 maja inwestycja obejmie równoległy do linii 91 tor szeroki (linia 92). Wprowadzone zostaną więc znaczne zmiany w ruchu pociągów międzynarodowych. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na łamach Portalu Pasażera równiez pasażerowie Lwów-Expressu, który jedzie po torze normalnym, muszą liczyć się z koniecznością przesiadki na autobus zastępczy relacji Przemyśl Główny – Medyka.

– Ze względu na warunki atmosferyczne droga [kołowa] będzie natomiast zamknięta o ok. tydzień dłużej – uzupełnia informacje o utrudnieniach Dorota Szalacha. Zakończenie wszystkich prac na przejeździe zaplanowane jest na przełom października i listopada tego roku. Wartość inwestycji to ok. 2 mln zł. Jest ona prowadzona w ramach tzw. projektu przejazdowego dofinansowanego w ramach POIiŚ. Wykonawcą robót jest konsorcjum KZN Rail z Krakowa i Wadoma z Nowego Sącza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5