Trwa remont dużego przejazdu kolejowo-drogowego w Przemyślu. W związku z tym w minionym tygodniu objazdem jeździły pociągi z Przemyśla do Medyki, a w tym odwołane na fragmencie trasy zostały kursy międzynarodowe z Przemyśla do Kijowa. Za część połączeń wprowadzono autobusową komunikację zastępczą.
W ubiegłym tygodniu PKP PLK prowadziły prace infrastrukturalne na terenie Przemyśla. Znacząco wpłynęły one na ruch pociągów, przede wszystkim kursów Przewozów Regionalnych do Medyki. Od poniedziałku do piątku wszystkie połączenia docierające do tej granicznej miejscowości lub rozpoczynające tam bieg miały kursować objazdem nieużywanymi w regularnym ruchu liniami 102 i 615 (a więc przez Przemyśl-Bakończyce). Nocny pociąg „Lwów Express” do Lwowa z wagonami do Kijowa zgodnie z plakatowym rozkładem jazdy zastępowany był zaś autobusami (przesiadka do wagonów sypialnych następowała w Medyce).
Po remoncie mniej hałasu na przejeździe kolejowo-drogowymJak poinformowali nas jednak czytelnicy, przynajmniej w miniony poniedziałek część pociągów pojechała standardową trasą – po linii nr 91 pomimo ujęcia w rozkładzie jazdy wydłużonego ze względu na objazd czasu przejazdu. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury kolejowej, w kolejnych dniach ruch prowadzony był już bez zamieszania – zgodnie z tymczasowym grafikiem. – Szlak Przemyśl – Hurko był wyłączony z ruchu od 20 maja (godz. 7:00) do 24 maja (godz. 15:00) – powiedziała nam Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Należy przy tym zaznaczyć, że rozkład przewidywał wydłużony czas przejazdu także dla wieczornej pary połączeń – realizowanej w piątek po godz. 18:00.
Powodem wprowadzenia zamknięcia była przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu przemyskiej ul. Mariackiej. – Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa na torach i na drodze – ocenia przedstawicielka PLK. W związku z tym, że ulica przecina tam zarówno tor normalny, jak i szeroki, a także tor linii 102, prace są wieloetapowe i jeszcze się nie zakończyły, ale nie w każdym momencie wymagają wstrzymywania ruchu po linii nr 91. Do czasu zakończenia całego przedsięwzięcia wymienione mają zostać wszystkie szyny, a nawierzchnia zostanie zmieniona na gumową. – Zapewni to płynne i cichsze przekraczanie torów – wskazuje na zalety tej technologii nasza rozmówczyni.
Zaczęły się duże utrudnienia w ruchu Polska – UkrainaPrzejazd ma zostać wyposażony w nowe sygnalizatory, rogatki wraz z napędami i monitoring oraz oświetlenie. Ma powstać także chodnik, a nawierzchnia drogi będzie wyremontowana także na odcinkach dojazdowych. Jak informowaliśmy już na naszych łamach, od dziś do 31 maja inwestycja obejmie równoległy do linii 91 tor szeroki (linia 92). Wprowadzone zostaną więc
znaczne zmiany w ruchu pociągów międzynarodowych. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na łamach Portalu Pasażera równiez pasażerowie Lwów-Expressu, który jedzie po torze normalnym, muszą liczyć się z koniecznością przesiadki na autobus zastępczy relacji Przemyśl Główny – Medyka.
– Ze względu na warunki atmosferyczne droga [kołowa] będzie natomiast zamknięta o ok. tydzień dłużej – uzupełnia informacje o utrudnieniach Dorota Szalacha. Zakończenie wszystkich prac na przejeździe zaplanowane jest na przełom października i listopada tego roku. Wartość inwestycji to ok. 2 mln zł. Jest ona prowadzona w ramach tzw. projektu przejazdowego dofinansowanego w ramach POIiŚ. Wykonawcą robót jest konsorcjum KZN Rail z Krakowa i Wadoma z Nowego Sącza.