Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przemyśl: Pociągi do Medyki kursowały objazdem. Ale nie wszystkie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przemyśl: Pociągi do Medyki kursowały objazdem. Ale nie wszystkie
fot. Kasper FiszerPociąg z Rzeszowa do Medyki na przystanku Hurko
Trwa remont dużego przejazdu kolejowo-drogowego w Przemyślu. W związku z tym w minionym tygodniu objazdem jeździły pociągi z Przemyśla do Medyki, a w tym odwołane na fragmencie trasy zostały kursy międzynarodowe z Przemyśla do Kijowa. Za część połączeń wprowadzono autobusową komunikację zastępczą.

W ubiegłym tygodniu PKP PLK prowadziły prace infrastrukturalne na terenie Przemyśla. Znacząco wpłynęły one na ruch pociągów, przede wszystkim kursów Przewozów Regionalnych do Medyki. Od poniedziałku do piątku wszystkie połączenia docierające do tej granicznej miejscowości lub rozpoczynające tam bieg miały kursować objazdem nieużywanymi w regularnym ruchu liniami 102 i 615 (a więc przez Przemyśl-Bakończyce). Nocny pociąg „Lwów Express” do Lwowa z wagonami do Kijowa zgodnie z plakatowym rozkładem jazdy zastępowany był zaś autobusami (przesiadka do wagonów sypialnych następowała w Medyce).

Po remoncie mniej hałasu na przejeździe kolejowo-drogowym

Jak poinformowali nas jednak czytelnicy, przynajmniej w miniony poniedziałek część pociągów pojechała standardową trasą – po linii nr 91 pomimo ujęcia w rozkładzie jazdy wydłużonego ze względu na objazd czasu przejazdu. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury kolejowej, w kolejnych dniach ruch prowadzony był już bez zamieszania – zgodnie z tymczasowym grafikiem. – Szlak Przemyśl – Hurko był wyłączony z ruchu od 20 maja (godz. 7:00) do 24 maja (godz. 15:00) – powiedziała nam Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Należy przy tym zaznaczyć, że rozkład przewidywał wydłużony czas przejazdu także dla wieczornej pary połączeń – realizowanej w piątek po godz. 18:00.

Powodem wprowadzenia zamknięcia była przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu przemyskiej ul. Mariackiej. – Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa na torach i na drodze – ocenia przedstawicielka PLK. W związku z tym, że ulica przecina tam zarówno tor normalny, jak i szeroki, a także tor linii 102, prace są wieloetapowe i jeszcze się nie zakończyły, ale nie w każdym momencie wymagają wstrzymywania ruchu po linii nr 91. Do czasu zakończenia całego przedsięwzięcia wymienione mają zostać wszystkie szyny, a nawierzchnia zostanie zmieniona na gumową. – Zapewni to płynne i cichsze przekraczanie torów – wskazuje na zalety tej technologii nasza rozmówczyni.

Zaczęły się duże utrudnienia w ruchu Polska – Ukraina

Przejazd ma zostać wyposażony w nowe sygnalizatory, rogatki wraz z napędami i monitoring oraz oświetlenie. Ma powstać także chodnik, a nawierzchnia drogi będzie wyremontowana także na odcinkach dojazdowych. Jak informowaliśmy już na naszych łamach, od dziś do 31 maja inwestycja obejmie równoległy do linii 91 tor szeroki (linia 92). Wprowadzone zostaną więc znaczne zmiany w ruchu pociągów międzynarodowych. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na łamach Portalu Pasażera równiez pasażerowie Lwów-Expressu, który jedzie po torze normalnym, muszą liczyć się z koniecznością przesiadki na autobus zastępczy relacji Przemyśl Główny – Medyka.

– Ze względu na warunki atmosferyczne droga [kołowa] będzie natomiast zamknięta o ok. tydzień dłużej – uzupełnia informacje o utrudnieniach Dorota Szalacha. Zakończenie wszystkich prac na przejeździe zaplanowane jest na przełom października i listopada tego roku. Wartość inwestycji to ok. 2 mln zł. Jest ona prowadzona w ramach tzw. projektu przejazdowego dofinansowanego w ramach POIiŚ. Wykonawcą robót jest konsorcjum KZN Rail z Krakowa i Wadoma z Nowego Sącza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Ruszyła budowa nowych peronów w Przemyślu i Medyce

Infrastruktura

Pięciu chętnych na odcinek Munina – Żurawica

Infrastruktura

Pięciu chętnych na odcinek Munina – Żurawica

Jakub Madrjas 08 stycznia 2018

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Ruszyła budowa nowych peronów w Przemyślu i Medyce

Infrastruktura

Pięciu chętnych na odcinek Munina – Żurawica

Infrastruktura

Pięciu chętnych na odcinek Munina – Żurawica

Jakub Madrjas 08 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5