W marcu ruszyły prace budowlane przy budowach kolejowych na Podkarpaciu, które będą kosztować 12,5 mln. zł. Powstanie nowy przystanek kolejowy w Przemyślu, nowy peron w Medyce i przejście podziemne w Żurawicy.
W marcu PLK rozpoczęły realizację kolejnych kilku inwestycji na linii 91 Kraków – Medyka na wschodnim jej odcinku. Na stacji Żurawica, budowane jest przejście pod torami o długości blisko 40 m. Powstanie nowy trakt, łączący ulicę Dworcową i Wapowskiego. Do końca miesiąca wykonana zostanie część żelbetowej konstrukcji przejścia. Wykonawca rozpocznie także budowę schodów i pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W Przemyślu powstanie nowy przystanek pod nazwą Przemyśl Wschodni. Wykonawca rozpoczął przygotowanie terenu pod budowę obiektu. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Z kolei perony w Medyce zmienią swoją lokalizację. W nowym miejscu, 500 metrów w kierunku Przemyśla, powstanie nowy peron, który ułatwi dostęp do pociągów. Tym samym przybliży się do przejścia granicznego z Ukrainą. Ruszyły przygotowania w terenie do jego budowy. O kontrowersjach związanych z dwoma lokalizacjami (nie ma planów na uruchamianie większej liczby pociągów niż trzy dziennie)
piszemy tutaj.– Zaprojektowanie i wykonanie robót dla budowy nowych obiektów zaplanowano w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2023 r. – poinformowało biuro prasowe PKP PLK. Na Podkarpaciu, Rządowy Program przystankowy obejmuje 9 inwestycji z listy podstawowej w miejscowościach: Przemyśl, Hurko, Medyka, Żurawica, Mielec, Ropczyce, Strzyżów, Chorzelów, Zaklików.