Dobrze, że autor tej publikacji postawił znak zapytania. Bo czy rzeczywiście spadła liczba pasażerów komunikacji publicznej?
Nie mam wątpliwości, że jeżeli chodzi o I strefę, to jest to statystyczny spadek sprzedaży biletów, a nie pasażerów w związku z nową taryfą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r. Pasażerowie skorzystali z możliwości kupienia dwóch kontraktów po „starej cenie” w grudniu. Sprzedaż w grudniu 2012 r. w porównaniu do grudnia 2011 r. wzrosła o 645%, i dotyczyło to głównie kontaktów 90-dniowych.
Przejściowy wpływ na spadek przejazdów w I strefie miały długotrwałe ograniczenia w kursowaniu I linii metra. W tej chwili ZTM w I strefie notuje wzrost liczby linii „przeciążonych”, wymagających wzmocnienia ze względu na dużą liczbę pasażerów, szczególnie w czasie porannego szczytu, według mojej oceny należałoby wzmocnić kilkanaście linii, co najmniej 40 autobusami i kilkunastoma tramwajami, pytanie tylko skąd je wziąć. Remont Mostu Grota tylko wzmacnia tę tendencję, co widać w autobusach i tramwajach z Bródna i Targówka.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl