Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszy program przystankowy w Rybniku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszy program przystankowy w Rybniku
fot. Olos88 - Public Domain
Ruszył kolejny przetarg w ramach Programu Przystankowego PKP PLK. Obejmuje przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku.

W maju Ministerstwo Infrastruktury podało lokalizację wszystkich 355 inwestycji do realizacji w ramach tzw. Programu Przystankowego na lata 2021-2025. Przetargi powoli się rozkręcają. Właśnie ogłoszono postępowanie na przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku. To dwie z 17 inwestycji planowanych w woj. śląskim

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja peronów na stacjach Rybnik Niedobczyce i Rybnik Niewiadom przy linii nr 140. Inwestycja w ramach rządowego programu ma kosztować maksymalnie 8 484 117,11 złotych netto. Postępowanie podzielono na dwa zadania (każde dotyczy jednej ze stacji). Kryterium wyboru wykonawcy to cena.

Realizacja nastąpi w trybie projektuj i buduj. Dla przystanku Rybnik Niewiadom zadania obejmuje przebudowę peronów nr 1 i 2 wraz z demontażem istniejącej i zabudową nowej infrastruktury trakcyjnej oraz wymianą nawierzchni torowej układu torowego w obrębie stacji, w dostosowaniu do nowego usytuowania peronów (należy je zaprojektować i wykonać, jako perony jednokrawędziowe zewnętrzne). Przebudowa dotyczy również zaprojektowania i wykonania odwodnienia peronów i układu torowego, dojść do peronów, o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych. Usytuowanie peronów po przebudowie powoduje miejscowe wysunięcie ich elementów poza teren zamknięty. Konieczne jest poszerzenie przejazdu w ciągu ul. Sportowej o ciąg pieszy. 

Dla stacji Rybnik Niedobczyce zakres zadania obejmuje rozbiórkę starego i budowa nowego peronu wraz z dwoma dojściami, a także zagospodarowanie terenu. Konieczna będzie rozbiórka i budowa nowego toru przyperonowego.

W obu przypadkach wymagana po przebudowie długość peronu nie może być mniejsza niż 150 mb z zachowaniem rezerwy na 200 mb. Wysokość wymagana dla peronu po przebudowie musi wynosić 76 cm mierząc od główki szyny. Szerokość peronu powinna wynosić min. szerokość 3,50 m. z ewentualnym poszerzeniem lokalnym w miejscu usytuowania nowych wiat peronowych dostosowanych dla osób niepełnosprawnych (min. 2 szt.), w miejscach kolizji oraz w strefie wejścia na peron. Wykonawca ma też wykonać wiaty, tablice informacyjne, ławki itd. na peronach oraz parkingi dla samochodów i rowerów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij