NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruszy program przystankowy w Rybniku

| Jakub Madrjas 26.08.2021 1,7k

Ruszy program przystankowy w Rybniku
fot. Olos88 - Public Domain
Ruszył kolejny przetarg w ramach Programu Przystankowego PKP PLK. Obejmuje przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku.
W maju Ministerstwo Infrastruktury podało lokalizację wszystkich 355 inwestycji do realizacji w ramach tzw. Programu Przystankowego na lata 2021-2025. Przetargi powoli się rozkręcają. Właśnie ogłoszono postępowanie na przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku. To dwie z 17 inwestycji planowanych w woj. śląskim

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja peronów na stacjach Rybnik Niedobczyce i Rybnik Niewiadom przy linii nr 140. Inwestycja w ramach rządowego programu ma kosztować maksymalnie 8 484 117,11 złotych netto. Postępowanie podzielono na dwa zadania (każde dotyczy jednej ze stacji). Kryterium wyboru wykonawcy to cena.

Realizacja nastąpi w trybie projektuj i buduj. Dla przystanku Rybnik Niewiadom zadania obejmuje przebudowę peronów nr 1 i 2 wraz z demontażem istniejącej i zabudową nowej infrastruktury trakcyjnej oraz wymianą nawierzchni torowej układu torowego w obrębie stacji, w dostosowaniu do nowego usytuowania peronów (należy je zaprojektować i wykonać, jako perony jednokrawędziowe zewnętrzne). Przebudowa dotyczy również zaprojektowania i wykonania odwodnienia peronów i układu torowego, dojść do peronów, o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych. Usytuowanie peronów po przebudowie powoduje miejscowe wysunięcie ich elementów poza teren zamknięty. Konieczne jest poszerzenie przejazdu w ciągu ul. Sportowej o ciąg pieszy. 

Dla stacji Rybnik Niedobczyce zakres zadania obejmuje rozbiórkę starego i budowa nowego peronu wraz z dwoma dojściami, a także zagospodarowanie terenu. Konieczna będzie rozbiórka i budowa nowego toru przyperonowego.

W obu przypadkach wymagana po przebudowie długość peronu nie może być mniejsza niż 150 mb z zachowaniem rezerwy na 200 mb. Wysokość wymagana dla peronu po przebudowie musi wynosić 76 cm mierząc od główki szyny. Szerokość peronu powinna wynosić min. szerokość 3,50 m. z ewentualnym poszerzeniem lokalnym w miejscu usytuowania nowych wiat peronowych dostosowanych dla osób niepełnosprawnych (min. 2 szt.), w miejscach kolizji oraz w strefie wejścia na peron. Wykonawca ma też wykonać wiaty, tablice informacyjne, ławki itd. na peronach oraz parkingi dla samochodów i rowerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5