Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Krotoszyn: Ruszyła opóźniona modernizacja drugiego peronu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Krotoszyn: Ruszyła opóźniona modernizacja drugiego peronu
fot. Radosław Śledziński/PKP PLK
Trwa gruntowny remont infrastruktury pasażerskiej w wielkopolskim Krotoszynie. Prace, które pierwotnie planowano zakończyć w zeszłym roku, objęły drugi z przebudowywanych peronów. Wkrótce zakończą się także pozostałe inwestycje realizowane w ramach rządowego programu przystankowego w województwie.

Modernizacja peronów na krotoszyńskiej stacji kolejowej miała według pierwotnych założeń PKP PLK zostać zrealizowana w drugiej połowie zeszłego roku. Roboty zaczęły się jednak znacznie później, niż wynikało to z planów zarządcy infrastruktury. Pod koniec 2024 r. spółka tłumaczyła to skomplikowanym przebiegiem postępowania przetargowego na wykonanie prac, które ostatecznie wygrał Górtor.

Zaktualizowany harmonogram bez zagrożenia

W związku z tym opracowano nowy harmonogram, zgodnie z którym inwestycja miała zakończyć się w drugiej połowie 2025 r. Wszystko wskazuje na to, że termin ten zostanie dotrzymany. Zaawansowanie prac przekroczyło bowiem półmetek.

– Na przystanku Krotoszyn udostępniliśmy już jeden peron – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ekipy budowlane pracują teraz na sąsiednim peronie. Roboty zostały zaplanowane w taki sposób, by stale dostępna była część stacji, co pozwala na odprawę pasażerów.

Bliski finał programu przystankowego w Wielkopolsce

Krotoszyńska inwestycja jest finansowana z rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025. Aktualnie w województwie wielkopolskim toczą się też podobne prace na stacji Żerków zlokalizowanej na linii 281 Oleśnica – Chojnice między Jarocinem a Wrześnią. Wkrótce roboty mają rozpocząć się zaś w Wolenicach, gdzie przystanek zostanie przeniesiony w nową lokalizację.

– Podróżni korzystają już natomiast z nowych peronów na przystankach Patrzyków, Białężyce, Obłaczkowo, Piła Fabryczna, Jastrowie Miasto i Wronki-Zamość – wylicza Katarzyna Głowacka. Środki programu przystankowego wykorzystano też na modernizację istniejących wcześniej obiektów Słupca, Bożacin, Golina, Koźmin Wielkopolski, Książno, Miłosław, Obra Stara, Orzechowo, Radlin, Wyrzysk-Osiek, Białośliwie i Pleszew.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5