Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęły się prace przy budowie nowego mostu kolejowego Rail Baltiki nad Dźwiną w Rydze. To część projektu związanego z przebudową głównej stacji kolejowej w stolicy Łotwy.

Nowy most będzie miał konstrukcję żelbetową. Szczególnym wyzwaniem było jego wkomponowane w panoramę miasta – z uwzględnieniem z jednej strony charakterystycznego stalowego mostu kolejowego, a z drugiej starówki, wpisanej na listę UNESCO.

– Obecny most kolejowy jest bliski wyczerpania przepustowości dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Budowa nowej przeprawy to znaczący krok w stronę połączenia Rygi z lotniskiem. Musimy rozpocząć prace teraz, by Rail Baltika mogła ruszyć w 2030 r. – podkreśla Kaspars Vingris, prezes Eiropas Dzelzceļa līnijas, zarządcy łotewskiej infrastruktury kolejowej.

Prace przeprowadza konsorcjum Bererix, którego zadaniem jest przebudowa stacji Ryga Centralna i przyległych odcinków. Roboty rozpoczynają się od budowy dwóch podpór na prawym brzegu rzeki. Wiosną zaś wybudowana zostanie pierwsza podpora w rzece. W pierwszej kolejności zbudowane zostaną podporu, a następnie postępować będzie budowa przęseł symetrycznie z obu stron rzeki.


mat. Bererix

Most będzie miał 1,15 km długości, a jego szerokość wyniesie 17 m. Pomieści dwutorową linię kolejową 1435 mm, a także drogę pieszo-rowerową o szerokości 3 m. Przewidziano pięć wejść i wjazdów. Na prawym brzegu będą to m.in. rampa w okolicy dworca autobusowego, a także schody i winda na nabrzeżu.

Najdłuższe przęsło będzie miało 87 m długości. Jednocześnie nowy most będzie wyższy – tory znajdą się o ok. 2 m wyżej niż na starym moście. Odległość między dwiema przeprawami wyniesie od 5 do 10 m, a podpory zaplanowano równolegle do podpór starego mostu.

W ramach Rail Baltiki w Krajach Bałtyckich powstanie 870 km normalnotorowej linii kolejowej: 392 km na terenie Litwy, 265 km na terenie Łotwy i 213 km na terenie Estonii. Prędkość projektowa linii to 249 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij