Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęły się prace przy budowie nowego mostu kolejowego Rail Baltiki nad Dźwiną w Rydze. To część projektu związanego z przebudową głównej stacji kolejowej w stolicy Łotwy.

Nowy most będzie miał konstrukcję żelbetową. Szczególnym wyzwaniem było jego wkomponowane w panoramę miasta – z uwzględnieniem z jednej strony charakterystycznego stalowego mostu kolejowego, a z drugiej starówki, wpisanej na listę UNESCO.

– Obecny most kolejowy jest bliski wyczerpania przepustowości dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Budowa nowej przeprawy to znaczący krok w stronę połączenia Rygi z lotniskiem. Musimy rozpocząć prace teraz, by Rail Baltika mogła ruszyć w 2030 r. – podkreśla Kaspars Vingris, prezes Eiropas Dzelzceļa līnijas, zarządcy łotewskiej infrastruktury kolejowej.

Prace przeprowadza konsorcjum Bererix, którego zadaniem jest przebudowa stacji Ryga Centralna i przyległych odcinków. Roboty rozpoczynają się od budowy dwóch podpór na prawym brzegu rzeki. Wiosną zaś wybudowana zostanie pierwsza podpora w rzece. W pierwszej kolejności zbudowane zostaną podporu, a następnie postępować będzie budowa przęseł symetrycznie z obu stron rzeki.


mat. Bererix

Most będzie miał 1,15 km długości, a jego szerokość wyniesie 17 m. Pomieści dwutorową linię kolejową 1435 mm, a także drogę pieszo-rowerową o szerokości 3 m. Przewidziano pięć wejść i wjazdów. Na prawym brzegu będą to m.in. rampa w okolicy dworca autobusowego, a także schody i winda na nabrzeżu.

Najdłuższe przęsło będzie miało 87 m długości. Jednocześnie nowy most będzie wyższy – tory znajdą się o ok. 2 m wyżej niż na starym moście. Odległość między dwiema przeprawami wyniesie od 5 do 10 m, a podpory zaplanowano równolegle do podpór starego mostu.

W ramach Rail Baltiki w Krajach Bałtyckich powstanie 870 km normalnotorowej linii kolejowej: 392 km na terenie Litwy, 265 km na terenie Łotwy i 213 km na terenie Estonii. Prędkość projektowa linii to 249 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex szykuje się do prac na Rail Baltica na Łotwie

Infrastruktura

Estonia ogłasza przetargi na ok. 53 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Estonia ogłasza przetargi na ok. 53 km Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2023

Metamorfoza stacji Białystok. Perony przykrywa wielka wiata [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Budimex szykuje się do prac na Rail Baltica na Łotwie

Infrastruktura

Estonia ogłasza przetargi na ok. 53 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Estonia ogłasza przetargi na ok. 53 km Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2023

Metamorfoza stacji Białystok. Perony przykrywa wielka wiata [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5