NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Rosną zyski Newagu

| Jakub Madrjas 24.11.2019 340

Rosną zyski Newagu
Rys. Newag
Grupa Newag zanotowała po III kwartałach 2019 roku zysk netto na poziomie 35,538 mln złotych. To ponad dwukrotnie więcej, niż przed rokiem (17,548 mln zł). 
Wynik EBITDA Grupy Newag za trzy kwartały 2019 roku również był lepszy, niż przed rokiem (84,544 mln zł wobec 61,159 mln zł po trzech kwartałach 2019 r.). Przede wszystkim odpowiada za to wzrost przychodów z 522,674 mln zł do 540,912 mln zł, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów własnych sprzedaży o ok. 16 mln złotych. Większość zysku została zbudowana właśnie w ostatnim kwartale (23,1 mln złotych, rok temu tylko 4,2 mln zł) bo jak pamiętamy, wyniki w I połowie roku były analogiczne do poprzednich.

Jak podał zarząd spółki, główny wpływ na wyniki Grupy Newag miały (w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego): poprawa rentowności brutto na sprzedaży w ujęciu wartościowym o 33,9 mln zł oraz w ujęciu procentowym o 5,78% p.p. będąca konsekwencją portfela realizowanych kontraktów, dodatni wynik na pozostałej działalności operacyjnej +5,7 mln zł (sprzedaż lokomotyw będących środkami trwałymi przez spółkę zależną Newag Lease), wzrost kosztów ogólnego zarządu o 5,2 mln zł (wzrost kosztów wynagrodzeń oraz usług w spółkach zależnych) oraz ujemny wynik na działalności finansowej -13,6 mln.

W ocenie zarządu sytuacja finansowa Grupy jest stabilna a wyniki są zgodne z przyjętymi w planie rocznym wartościami. Wolumen osiągniętych przychodów jest konsekwencją realizacji podpisanych harmonogramów dostaw pojazdów. Zarząd ocenia, że przychody i wyniki całego 2019 roku "ulegną dalszej i istotnej poprawie" w stosunku do wyników po trzech kwartałach.

To nie koniec dobrych wiadomości, bo Newag zawarł w ostatnim kwartale szereg dużych umów na kolejne dostawy: z Województwem Podkarpackim na dostawę 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 2 spalinowych zespołów trakcyjnych (za 183,35 mln zł); z Kolejami Wielkopolskimi na dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych (77,2 mln zł), z PKP Cargo na 31 lokomotyw elektrycznych Dragon (518,9 mln zł), z PKP Intercity na skorzystanie z prawa opcji na 10 lokomotyw Griffin (149,44 mln zł), umowę sprzedaży lokomotyw Dragon oraz ramową umowę serwisowania z Rail Capital Partners oraz dodatkowe umowy na naprawy awaryjne, modernizacje lokomotyw spalinowych SM42/SM48 i inne o wartości 107,3 mln zł. Jak czytamy w raporcie, od początku 2019 roku Newag zawarł umowy na dostawę , modernizację i naprawę taboru kolejowego o łącznej wartości 1,28 mld złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44399)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44399)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5