Partnerzy serwisu:
Biznes

Rosną zyski Newagu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
24-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rosną zyski Newagu
Rys. Newag
Grupa Newag zanotowała po III kwartałach 2019 roku zysk netto na poziomie 35,538 mln złotych. To ponad dwukrotnie więcej, niż przed rokiem (17,548 mln zł). 

Wynik EBITDA Grupy Newag za trzy kwartały 2019 roku również był lepszy, niż przed rokiem (84,544 mln zł wobec 61,159 mln zł po trzech kwartałach 2019 r.). Przede wszystkim odpowiada za to wzrost przychodów z 522,674 mln zł do 540,912 mln zł, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów własnych sprzedaży o ok. 16 mln złotych. Większość zysku została zbudowana właśnie w ostatnim kwartale (23,1 mln złotych, rok temu tylko 4,2 mln zł) bo jak pamiętamy, wyniki w I połowie roku były analogiczne do poprzednich.

Jak podał zarząd spółki, główny wpływ na wyniki Grupy Newag miały (w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego): poprawa rentowności brutto na sprzedaży w ujęciu wartościowym o 33,9 mln zł oraz w ujęciu procentowym o 5,78% p.p. będąca konsekwencją portfela realizowanych kontraktów, dodatni wynik na pozostałej działalności operacyjnej +5,7 mln zł (sprzedaż lokomotyw będących środkami trwałymi przez spółkę zależną Newag Lease), wzrost kosztów ogólnego zarządu o 5,2 mln zł (wzrost kosztów wynagrodzeń oraz usług w spółkach zależnych) oraz ujemny wynik na działalności finansowej -13,6 mln.

W ocenie zarządu sytuacja finansowa Grupy jest stabilna a wyniki są zgodne z przyjętymi w planie rocznym wartościami. Wolumen osiągniętych przychodów jest konsekwencją realizacji podpisanych harmonogramów dostaw pojazdów. Zarząd ocenia, że przychody i wyniki całego 2019 roku "ulegną dalszej i istotnej poprawie" w stosunku do wyników po trzech kwartałach.

To nie koniec dobrych wiadomości, bo Newag zawarł w ostatnim kwartale szereg dużych umów na kolejne dostawy: z Województwem Podkarpackim na dostawę 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 2 spalinowych zespołów trakcyjnych (za 183,35 mln zł); z Kolejami Wielkopolskimi na dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych (77,2 mln zł), z PKP Cargo na 31 lokomotyw elektrycznych Dragon (518,9 mln zł), z PKP Intercity na skorzystanie z prawa opcji na 10 lokomotyw Griffin (149,44 mln zł), umowę sprzedaży lokomotyw Dragon oraz ramową umowę serwisowania z Rail Capital Partners oraz dodatkowe umowy na naprawy awaryjne, modernizacje lokomotyw spalinowych SM42/SM48 i inne o wartości 107,3 mln zł. Jak czytamy w raporcie, od początku 2019 roku Newag zawarł umowy na dostawę , modernizację i naprawę taboru kolejowego o łącznej wartości 1,28 mld złotych.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Biznes

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Roman Czubiński 01 października 2025

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Biznes

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Roman Czubiński 01 października 2025

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij