NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Newag dostarczy na Podkarpacie Impulsy 2 i spalinowe 222Ma

| inf. pras, oprac. ms 31.07.2019 6,6k

Newag dostarczy na Podkarpacie Impulsy 2 i spalinowe 222Ma
Wnętrze Impulsa 2 dla ŁKAFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
31 lipca w Rzeszowie nastąpiło podpisanie umowy pomiędzy firmą Newagiem a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego na dostawę taboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Województwo podkarpackie zamówiło osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 (z gwarancją na 72 miesiące) oraz dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne 222Ma (z gwarancją na 60 miesięcy).

– Jestem niezmiernie dumny, że po raz kolejny mogę uczestniczyć w podpisaniu umowy na dostawę pojazdów trakcyjnych dla województwa podkarpackiego. Chciałbym przypomnieć, że już dla Południowej Grupy Zakupowej dostarczyliśmy pierwsze pojazdy dwu- i trójczłonowe, później spalinowe pojazdy trakcyjne. Teraz podpisujemy największy kontrakt z województwem podkarpackim dotychczas – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

– Dochodzi do kontraktu jakiego jeszcze województwo podkarpackie nie miało możliwości zawrzeć - na dostawę pojazdów szynowych z napędem elektrycznym i z napędem spalinowym. Będzie to dziesięć pojazdów za kwotę prawie 200 mln zł w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Jakie będą Impulsy 2 dla Podkarpacia?

Elektryczne pojazdy mają pomieścić 138 osób na miejscach siedzących. W kontrakcie wyceniono również koszty serwisu i obsługi pojazdów. Ponadto opcja przewiduje zakup nowoczesnego symulatora jazdy, który wykorzystywany będzie do szkolenia maszynistów.

Impulsy 2 dla Podkarpacia wyposażone będą w ETCS wzorca 3 (baseline 3). Przedział pasażerski będzie wyposażony w system informacji dla podróżnych, system monitoringu GPS, a także komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo pojazd będzie miał zabudowane wieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych. Specjalnie zaprojektowany pulpit maszynisty pozwali na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wyniesie 160 km/h.

222Ma, czyli spalinowe Impulsy dla Podkarpacia

Spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma dla Podkarpacia to dwuczłonowe pojazdy o długości 43m. Każdy z pojazdów pomieści łącznie 257 pasażerów, w tym 115 na miejscach siedzących. Z każdej strony pojazdu znajdzie się para dwuskrzydłowych drzwi. 222Ma wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Bezpieczeństwo pasażerów zapewni system monitoringu wnętrza oraz intercom umożliwiający kontakt z kabiną maszynisty.

Podobnie jak Impulsy 2, pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz system zliczania podróżnych. Spalinowe zespoły trakcyjne będą przystosowane do przewożenia pasażerów z ograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca oraz rampy, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, osobom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. W pojeździe wydzielone będą miejsca do przewożenia rowerów. 222Ma osiągną maksymalną prędkość eksploatacyjną do 130 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5