NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Rosja: RŻD zamawiają tabor na 360 km/h

| Roman Czubiński 25.10.2020 214

Rosja: RŻD zamawiają tabor na 360 km/h
Na trasie Moskwa - Petersburg nowe EZT zastąpią składy Velarofot. Siemens
Koleje Rosyjskie porozumiały się z Ural Locomotives w sprawie dostawy taboru dużych prędkości. 42 ezetymają rozwijać prędkość znacznie przekraczającą obecne możliwości rosyjskiej sieci kolejowej. Pierwszy z nich może wyruszyć na trasę z Moskwy do Petersburga najwcześniej za 5 lat – pisze na łamach „International Railway Journal” Oliver Cuenca.
Podpisana przed kilkoma dniami umowa przewiduje budowę serii elektrycznych zespołów trakcyjnych liczącej 42 egzemplarze. Pojazdy, oparte prawdopodobnie o technoogię dostarczoną przez Siemensa, mają rozwijać prędkość do 360 km/h. Przewoźnik zamierza wykorzystać je do obsługi flagowej trasy Moskwa – Sankt Petersburg (dotychczas obsługiwanej przez składy Velaro Siemensa, znane w Rosji pod nazwą „Sapsan”). Obecnie linia nie jest jednak dostosowana do tak szybkiej jazdy – maksymalna prędkość wynosi na poszczególnych odcinkach od 200 do 250 km/h. Od wielu lat rozważa się budowę nowej linii dużych prędkości do Sankt Petersburga lub do Kazania.

Zaprojektowaniem nowej serii mają zająć się wspólnie specjaliści Kolei Rosyjskich oraz Siemensa. Pierwsza jednostka, w myśl umowy, ma zostać ukończona za trzy lata, a proces jej testów i certyfikacji – w roku 2025. Na razie rozpoczęła się budowa od podstaw obiektu, przeznaczonego do produkcji nowego typu taboru. Kilka miesięcy temu podpisano umowę z niemieckimi firmami Knorr-Bremse i Siemens na pomoc  w opracowaniu technologii szybkich pociągów.

Wartość zamówienia to 174,7 mld rubli (2,25 mld dolarów i ok. 89 mld zł). Według danych Grupy Sinara, większościowego udziałowca Ural Locomotives, nakłady inwestycyjne na opracowanie i wdrożenie produkcji mają wynosić od 10 do 12 mld rubli. Po zakończeniu dostaw całej serii przewiduje się kolejne zamówienia z rynku rosyjskiego na ezety dużych prędkości. Zapotrzebowanie na takie jednostki ma zostać oszacowane wspólnie przez producenta i zamawiającego. Docelowo udział komponentów produkowanych w Rosji ma sięgnąć 80%, choć nie wiadomo, czy uda się osiągnąć taki wskaźnik już w czasie realizacji pierwszego kontraktu.

Ural Locomotives to założona w 2010 r. spółka joint venture rosyjskiej grupy Sinara i Siemensa. Główny zakład UL mieści się w mieście Wierchniaja Pyszma w obwodzie swierdłowskim. Dotychczas produkowano w nim – między innymi – dwuczłonowe elektryczne lokomotywy towarowe 2ES10 „Granit”, jedne z najsilniejszych w Europie lokomotyw ośmioosiowych, oraz również dwuczłonowe 2ES7. Ich głównym odbiorcą są Koleje Rosyjskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5