Partnerzy serwisu:
Biznes

400 km/h pociągiem w Rosji? Ruszyła współpraca z niemieckimi inżynierami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
14-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
400 km/h pociągiem w Rosji? Ruszyła współpraca z niemieckimi inżynierami
fot. Siemens MobilitySapsany w procesie budowy
Knorr-Bremse i Siemens Mobility pomogą Rosjanom w opracowaniu technologii, która pozwoli rozpędzić się nowym szerokotorowym pociągom do prędkości 400 km/h. Nowe pojazdy zespolone miałyby wyjechać na tory w 2026 roku.

Pieczę nad projektem sprawuje ECTR, czyli Engineering Centre for Railway Transport, które powołały Koleje Rosyjskie (RŻD). W tej powstałej w 2019 nowej instytucji wspólnie pracują już przedstawiciele Siemens Mobility oraz Sinara Transport. Ta druga spółka zajmuje się, poza budową elektrycznych lokomotyw towarowych, montażem elektrycznych zespołów trakcyjnych Siemens Desiro RU, w Rosji znanych jako „Łastoczki”, czyli, w tłumaczeniu – jaskółki. Teraz do tej grupy doszedł niemiecki producent systemów pociągowych Knorr-Bremse.

Zarówno Siemens, jak i Knorr-Bremse mają duże doświadczenie w zakresie budowy pociągów dużych prędkości dla Rosjan. 16 pojazdów Sapsan, będących opracowaną dla Rosjan wersją pociągu Velaro, kursuje już od lat pomiędzy Moskwą a Petersburgiem, z prędkością do 250 km/h. 13 kolejnych będzie dostarczonych wkrótce.

– Knorr-Bremse chce pomóc naszym rosyjskim partnerom w wypracowaniu koncepcji nowych szybkich pociągów, które znacznie skrócą czas przemieszczania się. W przyszłości będziemy także zainteresowani budową zespołów trakcyjnych mogących poruszać się z prędkością 400 km/h po torach o szerokości 1520 mm. Liczymy na spory sukces komercyjny – powiedział Harald Schneider, członek zarządu Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems.

Partnerzy skupieni w ECTR liczą na to, że nowy rosyjski pojazd dla sieci KDP uda się zbudować do końca 2026 roku.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij