NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Budowa linii Moskwa – Kazań: Rosja ma jednak wątpliwości

| Tomasz Kościelny 15.01.2019 3,2k

Budowa linii Moskwa – Kazań: Rosja ma jednak wątpliwości
Fot. Neu-Zwei, lic. CC BY-S.A.4.0/Wikimedia Commons
Minister finansów Rosji Anton Siluanow wypowiada się sceptycznie w sprawie budowy linii dużych prędkości z Moskwy do Kazania. Ten sztandarowy projekt RŻD i chińskich partnerów, zdaniem ministra, może się Rosji nie opłacić.
Anton Siluanow, wicepremier i minister finansów Rosji, podkreśla, że budowa linii z Moskwy do Kazania nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Według niego realizacja podobnego projektu ma sens, gdy linia ma być poprowadzona przez miasta o bardzo wysokiej populacji. Zdaniem ministra, Kazań, jako miasto liczące około 1 mln 100 tys. mieszkańców, nie może przysporzyć kolei pożądanych wysokich potoków pasażerskich. Zdaniem Siluanowa, inaczej jest w przypadku Petersburga, w którym mieszka ponad 5 mln osób, co gwarantuje sukces połączenia tego miasta ze stolicą.

Minister finansów Rosji dostrzega jeszcze jeden problem dla linii Moskwa – Kazań. Według niego kolej nie stworzy pożądanej konkurencji liniom lotniczym, które w tej relacji zawsze zaproponują pasażerom znacznie lepszą ofertę.

Pomimo sceptycznego stanowiska ministra finansów Rosji, nie pojawił się do tej pory żaden komunikat dotyczący zaniechania projektu. W październiku minionego roku Koleje Rosyjskie RŻD poinformowały, że w roku 2019 rozpocznie się realizacja projektu. Pierwszy odcinek o długości 301 km z podmoskiewskiej miejscowości Żeleznodorożnyj do miasta Gorochowiec w obwodzie włodzimierskim miałby być zbudowany i otwarty do 2024 roku.

Cała linia, która będzie liczyła 770 km, ma przebiegać przez siedem obwodów Federacji Rosyjskiej. Na trasie znajdzie się 15 stacji i przystanków – 5 zlokalizowanych w dużych ośrodkach oraz 10 w mniejszych. Pociągi, według zapowiedzi RŻD, będą rozpędzały się nawet do prędkości 400 km/h, a więc na pokonanie całej trasy potrzeba będzie ok. 3,5 godziny. W tej chwili najszybsze pociągi pokonują ją w ok. 11,5 godz.

W kolejnych latach trasa KDP Moskwa – Kazań miałaby zostać wydłużona do Jekaterynburga, a docelowo – aż do Pekinu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (405)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (405)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5