Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa linii Moskwa – Kazań: Rosja ma jednak wątpliwości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Technology/theepochtimes.com/Rail Journal/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budowa linii Moskwa – Kazań: Rosja ma jednak wątpliwości
Fot. Neu-Zwei, lic. CC BY-S.A.4.0/Wikimedia Commons
Minister finansów Rosji Anton Siluanow wypowiada się sceptycznie w sprawie budowy linii dużych prędkości z Moskwy do Kazania. Ten sztandarowy projekt RŻD i chińskich partnerów, zdaniem ministra, może się Rosji nie opłacić.

Anton Siluanow, wicepremier i minister finansów Rosji, podkreśla, że budowa linii z Moskwy do Kazania nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Według niego realizacja podobnego projektu ma sens, gdy linia ma być poprowadzona przez miasta o bardzo wysokiej populacji. Zdaniem ministra, Kazań, jako miasto liczące około 1 mln 100 tys. mieszkańców, nie może przysporzyć kolei pożądanych wysokich potoków pasażerskich. Zdaniem Siluanowa, inaczej jest w przypadku Petersburga, w którym mieszka ponad 5 mln osób, co gwarantuje sukces połączenia tego miasta ze stolicą.

Minister finansów Rosji dostrzega jeszcze jeden problem dla linii Moskwa – Kazań. Według niego kolej nie stworzy pożądanej konkurencji liniom lotniczym, które w tej relacji zawsze zaproponują pasażerom znacznie lepszą ofertę.

Pomimo sceptycznego stanowiska ministra finansów Rosji, nie pojawił się do tej pory żaden komunikat dotyczący zaniechania projektu. W październiku minionego roku Koleje Rosyjskie RŻD poinformowały, że w roku 2019 rozpocznie się realizacja projektu. Pierwszy odcinek o długości 301 km z podmoskiewskiej miejscowości Żeleznodorożnyj do miasta Gorochowiec w obwodzie włodzimierskim miałby być zbudowany i otwarty do 2024 roku.

Cała linia, która będzie liczyła 770 km, ma przebiegać przez siedem obwodów Federacji Rosyjskiej. Na trasie znajdzie się 15 stacji i przystanków – 5 zlokalizowanych w dużych ośrodkach oraz 10 w mniejszych. Pociągi, według zapowiedzi RŻD, będą rozpędzały się nawet do prędkości 400 km/h, a więc na pokonanie całej trasy potrzeba będzie ok. 3,5 godziny. W tej chwili najszybsze pociągi pokonują ją w ok. 11,5 godz.

W kolejnych latach trasa KDP Moskwa – Kazań miałaby zostać wydłużona do Jekaterynburga, a docelowo – aż do Pekinu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5