Prace na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów rozpoczęły się w połowie kwietnia i planowo potrwają do sierpnia 2015 r. Spółka PKP PLK podkreśla, że głównym celem rewitalizacji linii kolejowej nr 272 między stacjami Kluczbork i Ostrzeszów jest przywrócenie na tym 60-kilometrowym odcinku prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.
W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i podkłady, a rewitalizacja obejmie również naprawę przejazdów drogowych, urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz innych obiektów inżynieryjnych. Według zapewnień spółki PKP PLK, po zakończeniu robót pociągi dalekobieżne pokonają ten odcinek około 20 minut szybciej, a regionalne, zatrzymujące się na każdej stacji, około 11 minut szybciej.
Jednym z najważniejszych elementów prac prowadzonych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe przez spółkę Porr Polska będzie przebudowa i modernizacja peronów. Na każdej ze stacji, poza Ostrzeszowem, gdzie obiekt ma charakter zabytkowy, postawione zostaną nowe wiaty. Perony będą miały równą wysokość – 55 cm, i będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
– Skrócenie czasów przejazdu i odświeżony wygląd stacji, to nie jedyne korzyści. Dzięki nowej nawierzchni torowej emisja hałasu przez pociągi będzie niższa. Ponadto, ruch towarowy na lokalnych drogach powinien się zmniejszyć – mówi Paweł Neumann, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych w Poznaniu.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebin i Kalety – Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.