Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rewitalizacja linii kolejowej na trasie Kluczbork – Ostrzeszów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
05-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rewitalizacja linii kolejowej na trasie Kluczbork – Ostrzeszów
Prace na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów rozpoczęły się w połowie kwietnia i planowo potrwają do sierpnia 2015 r. Spółka PKP PLK podkreśla, że głównym celem rewitalizacji linii kolejowej nr 272 między stacjami Kluczbork i Ostrzeszów jest przywrócenie na tym 60-kilometrowym odcinku prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i podkłady, a rewitalizacja obejmie również naprawę przejazdów drogowych, urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz innych obiektów inżynieryjnych. Według zapewnień spółki PKP PLK, po zakończeniu robót pociągi dalekobieżne pokonają ten odcinek około 20 minut szybciej, a regionalne, zatrzymujące się na każdej stacji, około 11 minut szybciej.

Jednym z najważniejszych elementów prac prowadzonych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe przez spółkę Porr Polska będzie przebudowa i modernizacja peronów. Na każdej ze stacji, poza Ostrzeszowem, gdzie obiekt ma charakter zabytkowy, postawione zostaną nowe wiaty. Perony będą miały równą wysokość – 55 cm, i będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. 

– Skrócenie czasów przejazdu i odświeżony wygląd stacji, to nie jedyne korzyści. Dzięki nowej nawierzchni torowej emisja hałasu przez pociągi będzie niższa. Ponadto, ruch towarowy na lokalnych drogach powinien się zmniejszyć – mówi Paweł Neumann, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych w Poznaniu. 

Rewitalizacja linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebin i Kalety – Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Infrastruktura

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Przemysław Farsewicz 08 maja 2021

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Infrastruktura

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Paweł Rydzyński 12 marca 2014

Zobacz również:

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Infrastruktura

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Przemysław Farsewicz 08 maja 2021

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Infrastruktura

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Paweł Rydzyński 12 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5