Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP SA wstrzymują się z rozbiórką linii Chojnów – Rokitki. Samorząd chce ją przejąć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
09-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP SA wstrzymują się z rozbiórką linii Chojnów – Rokitki. Samorząd chce ją przejąć
Na razie prawdopodobnie nie będzie rozbiórki fragmentu linii 316 pomiędzy Chojnowem i Rokitkami, choć powstały już takie plany. Władze woj. dolnośląskiego chciałyby przejąć ten 8-kilometrowy odcinek i wznowić na nim kursowanie pociągów pasażerskich.

Liczący 15 tys. mieszkańców Chojnów jest położony na trasie pomiędzy Legnicą i Węglińcem. Rewitalizacja linii 316 pomiędzy Chojnowem i Rokitkami pozwoliłaby na skierowanie tą trasą pociągów łączących Legnicę (102 tys. mieszkańców) z Żaganiem (27 tys.) i Żarami (39 tys.), co zwiększyłoby wzajemne oddziaływanie na siebie tych trzech miast oraz Chojnowa. Obecnie, na trasie pomiędzy Legnicą (Miłkowicami) i Rokitkami, pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich kursują krótszą o 3 km trasą przez Goliszów – miejscowość liczącą niespełna 1 tys. mieszkańców. Dodatkowo, przystanek Goliszów jest zlokalizowany ok. 2 km od miejscowości i, wskutek małego zainteresowania, zatrzymują się na nim tylko niektóre pociągi. Dlatego też skierowanie ruchu regionalnego przez Chojnów mogłoby zwiększyć zainteresowanie podróżnych.

PKP SA czeka na informacje od marszałka

Odcinek Chojnów – Rokitki został w 2002 r. zamknięty dla ruchu pasażerskiego, a w 2005 r. dla ruchu towarowego. Niedawno pojawiły się informacje o planowanej rozbiórce tej linii. Bartłomiej Sarna z PKP SA poinformował jednak „Rynek Kolejowy”, że realizacja rozbiórki nie jest pewna. – Rozważamy możliwość rozbiórki. Ostatecznie decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły, gdyż mamy sygnały z Urzędu Marszałkowskiego o wstępnym zainteresowaniu przejęciem tego odcinka – mówi Sarna.

Władze woj. dolnośląskiego potwierdziły, że zarówno dotarły do nich, w styczniu br., informacje o planach likwidacji tej linii pomiędzy Chojnowem i Rokitkami, jak i że są zainteresowane jej przejęciem.

– Województwo Dolnośląskie, jako organizator przewozów kolejowych, opiniowało negatywnie wszelkie działania zmierzające do likwidacji tej linii. Ten krótki odcinek w bardzo istotny sposób może uatrakcyjnić realizowaną obecnie relację Legnica-Żary. Stąd, w projekcie Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa znalazł się zapis, potwierdzający wolę skierowania wszystkich obecnie kursujących pociągów Legnica-Żary trasą przez Chojnów, a tym samym zapewnienia skomunikowania samego Chojnowa z północną częścią powiatu legnickiego, gdzie występuje naturalne ciążenie podróżnych, oraz rozszerzenia oferty połączeń między Chojnowem a Legnicą i Wrocławiem, gdzie także występuje duży popyt. Obserwacja wzrostowego trendu liczby podróżnych w całej zachodniej części województwa, oraz wzrastającej popularności połączeń Wrocław-Legnica-Żary, potwierdzają słuszność takich działań – mówi „RK” Agnieszka Zakęś, zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Dolnośląskiego.

Marszałek zwrócił się o informacje nt. możliwości przejęcia linii

Agnieszka Zakęś dodaje, iż Sejmik Województwa Dolnośląskiego przewiduje przejmowanie na własność województwa linii kolejowych i podejmowane są wstępne działania w tym kierunku. – Województwo wystąpiło do PKP SA z prośbą o przekazanie informacji na temat stanu organizacyjno-prawnego oraz możliwości przejęcia na mienie województwa kilku linii kolejowych, w tym linii 316 na odcinku Chojnów-Rokitki. Po udostępnieniu takich danych w UMWD opracowana będzie szczegółowa analiza dotycząca linii kolejowych możliwych do przejęcia, a ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w późniejszym terminie przez Zarząd Województwa w stosownej uchwale – informuje wiceszefowa Departamentu Infrastruktury.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Infrastruktura

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Przemysław Farsewicz 08 maja 2021

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Infrastruktura

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Paweł Rydzyński 12 marca 2014

Zobacz również:

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Infrastruktura

Kanadyjska bitwa o linię kolejową z USA do Meksyku

Przemysław Farsewicz 08 maja 2021

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Infrastruktura

Od kwietnia znów remont linii do Kudowy

Paweł Rydzyński 12 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5