Otwarta w grudniu 2013 r. po remoncie linia Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój zostanie za trzy tygodnie ponownie zamknięta, na ok. 2 miesiące. PKP PLK tłumaczy, że nie dało się tego uniknąć.
15 grudnia 2013 r. pociągi powróciły do na trasę Polanica – Duszniki – Kudowa. Remont 17-kilometrowego odcinka pochłonął prawie 66 mln zł, z czego ponad 41 mln zł stanowiło dofinansowanie unijne. Wcześniej, w czerwcu 2013 r., pociągi powróciły na trasę Kłodzko – Polanica Zdrój, który także przeszedł kompleksowy remont.
Teraz Koleje Dolnośląskie poinformowały, że od 1 kwietnia na trasie Duszniki – Kudowa wprowadzona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa.
– Autobusy komunikacji zastępczej kursować będą drogą krajową nr 8 z pominięciem stacji Kulin Kłodzki, co pozwoli na zachowanie czasu zbliżonego do podróży pociągiem. Komunikacja zastępcza obowiązuje do dnia 26 kwietnia 2014 r. [czyli do dnia, w którym nastąpi najbliższa roczna korekta rozkładu – red.] Niemniej jednak, po 27 kwietnia, prawdopodobnie do końca maja zostanie ona przedłużona. Sposób organizacji komunikacji zastępczej jest aktualnie uzgadniany z organizatorem przewozów na Dolnym Śląsku i zarządcą infrastruktury – informuje „Rynek Kolejowy” Justyna Stachniewicz, rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, precyzuje, że zamknięcie linii ma potrwać do 29 maja. Przyczyną ponownego zamknięcia trasy do Kudowy jest konieczność dokonania kompleksowego remontu wiaduktu w rejonie Kulina Kłodzkiego.
– Zakres wykonanych robót na linii 309 na odcinku Duszniki-Kudowa Zdrój obejmował m.in. wiadukt za Kulinem w zakresie prac remontowych. Podczas prac stwierdzono jednak, że wymaga on gruntownej przebudowy, na którą musi zostać sporządzona nowa dokumentacja projektowa. Aby nie hamować postępu robót realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, wiadukt został włączony do osobnego zadania, które będzie realizowane w kwietniu. Dokładne określenie stanu obiektu możliwe było dopiero po zdjęciu toru i elementów konstrukcji. Wzmocnienie konstrukcji obiektu zostanie uzyskane poprzez wprowadzenie w światło wiaduktu „viaconu” ze stalowej blachy falistej i wypełnienie przestrzeni między „viaconem”, a sklepieniem zagęszczoną zasypką piaskowo-żwirową i masą betonową. Roboty obejmą również wzmocnienie skarp przy wiadukcie – informuje Mirosław Siemieniec.