NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Remont torów wcale nie wstrzymał ruchu pociągów z Rosji. Jeszcze

| Jakub Madrjas 19.04.2022 6,2k

Remont torów wcale nie wstrzymał ruchu pociągów z Rosji. Jeszcze
Fot. KAS
Dwa tygodnie temu agencja Interfax podała, że Rosja wstrzymała ruch kolejowy do Polski ze względu na prace torowe po polskiej stronie. To jednak nieprawda, pociągi do i z Rosji dalej kursują przez przejście Braniewo-Mamonowo. Prace są zaplanowane na maj. 
Dokładnie 7 kwietnia agencja Interfax podała, że Koleje Rosyjskie planują od 10 kwietnia wstrzymać przewozy do Polski. Przewozy miały być wycofane w związku z planowanymi po polskiej stronie pracami torowymi, żeby zapobiec spiętrzeniu taboru i opóźnieniom w przewozach. 

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, informacja była nieprawdziwa, a prace zaplanowano dopiero w maju. – Liczba pociągów przekraczających kolejowe przejście graniczne Braniewo – Mamonowo utrzymuje się na stałym poziomie. W ciągu doby po torze szerokim kursują średnio 3 pary pociągów, a po torze normalnotorowym – średnio ok. 2 pary pociągów – poinformował nas dziś (19 kwietnia) rzecznik.

Jak podaje Siemieniec, PKP PLK zaplanowały prace od 4 maja do 2 czerwca oraz w dniach 10-13 i 24-27 czerwca. Chodzi o roboty na 5,5-kilometrowym odcinku od Braniewa do granicy państwa w torze szerokim (o rozstawie szyn 1520 mm), które "Rynek Kolejowy" zapowiadał już w ubiegłym roku. – Zaplanowane roboty pozwolą utrzymać dobre parametry infrastruktury na kolejne lata. Na odcinku ok. 5,5 kilometra wymienione zostaną podkłady drewniane na betonowe, szyny, wyremontowane będą przepusty. Efektem prac będzie dostosowanie toru do obsługi cięższych pociągów towarowych –
informuje rzecznik.

– W trakcie robót przejazd pociągów będzie możliwy torem normalnotorowym o rozstawie szyn 1435 mm. Roboty były omówione i uzgodnione z rosyjskim zarządcą sieci kolejowej (RŻD) oraz z przewoźnikami towarowymi. Pierwsze spotkanie w tej sprawie odbyło się w czerwcu 2021 roku.16 marca 2022 r. PLK ostatecznie potwierdziły stronie rosyjskiej terminy oraz zakresy robót – podaje Mirosław Siemieniec. Jak podawaliśmy wcześniej, w piątym pakiecie unijnych nałożono ograniczenia na transport morski i drogowy do Rosji i Białorusi, ale nie na transport kolejowy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5