Partnerzy serwisu:
Biznes

RegioJet w Polsce: 195 wagonów od grudnia 2026

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
16-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
RegioJet w Polsce: 195 wagonów od grudnia 2026
fot. Honza Groh (Jagro), Wikimedia Commons / lic. CC BY-SA 3.0
Radim Jančura, założyciel, właściciel i prezes zarządu RegioJet, poinformował, że spółka od grudnia 2026 roku powinna dysponować 195 wagonami pasażerskimi przeznaczonymi do obsługi tras krajowych w Polsce. Pozwoli to na sformowanie prawdopodobnie 23 składów pociągów. W tym roku w grudniu wykorzystywanych ma być 90-100 sztuk.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” w ostatnich dniach, na Portalu Pasażera pojawiły się kolejne połączenia kolejowe RegioJet na trasach krajowych w Polsce, które czeski prywatny przewoźnik kolejowo-autobusowy miałby uruchomić jeszcze w tym roku w grudniu. Przypomnijmy, że mówimy o pociągach z Warszawy – 8 parach do Krakowa, 6 parach do Poznania oraz 3 parach do Trójmiasta. Uruchomiony ma zostać także pociąg międzynarodowy, niedostępny w komunikacji krajowej, który połączy Warszawę z Pragą i Wiedniem przez Katowice i Ostrawę, choć w wyszukiwarce połączeń czeskiego zarządcy infrastruktury kolejowej w planowanym rozkładzie jazdy 2025/2026 widnieje na razie tylko pociąg do Wiednia.

Trzeba przyznać, że taka oferta w zasadzie na samym początku obecności w Polsce (1 para pociągów w relacji Warszawa – Kraków od września do grudnia będzie miała charakter pilotażowy) oznacza naprawdę mocne wejście na nasz rynek kolejowy. Trudno zatem nie zadać sobie pytania o gotowość RegioJet do rozpoczęcia przewozów kolejowych w Polsce na dość dużą skalę, choćby w zakresie zatrudnienia pracowników. RegioJet przekazał jednak, że rekrutację wspomoże wspomniana para pociągów pilotażowych. Dziś natomiast Radim Jančura, założyciel, właściciel i prezes zarządu spółki, w wypowiedzi dla portalu Zdopravy.cz przedstawił plany taborowe. Jeszcze w tym roku w grudniu przewoźnik ma dysponować 90-100 wagonami pasażerskimi przeznaczonymi do ruchu w Polsce.

Z kolei na koniec roku 2026 liczba wagonów pasażerskich RegioJet przeznaczonych do obsługi tras krajowych w Polsce wzrosłaby do 195 sztuk, co pozwoliłoby na sformowanie 23 składów pociągów. Pomiędzy grudniem 2025 a grudniem 2026 realizowane byłyby remonty w celu dalszego zwiększenia skali działalności w Polsce w rozkładzie jazdy 2026/2027. Na polskie tory mają wyjechać wagony używane z Europy Zachodniej, co zdaniem Radima Jančury powinno ograniczyć ryzyko związane z wejściem na nasz rynek do minimum. Dodajmy, że również w Czechach RegioJet wykorzystuje w przeważającej mierze właśnie tabor używany – zwłaszcza w przypadku przewozów komercyjnych.

Jakie typy wagonów mają trafić do Polski? Wszystko wskazuje na to, że zarówno te, które były już wykorzystywane w Czechach do tej pory, jak również pozyskane w ostatnim czasie. Jak czytamy na portalu Zdopravy.cz, te ostatnie mają zostać wprowadzone w różnych proporcjach do ruchu w obydwu krajach. Przykładowo 40 sztuk wagonów pasażerskich Bm, eksploatowanych przez Deutsche Bahn, ma otrzymać w RegioJet oznaczenie Ap, z czego 25 trafi do Polski, a 15 do Czech. W takich samych proporcjach do obydwu krajów skierowanych zostanie 40 sztuk wagonów Am, które były używane przez DB oraz szwajcarskie koleje federalne SBB CFF FFS, które mają zostać przebudowane na klasę Business. Z kolei ok. 100 sztuk wagonów Bp otrzyma nowe fotele produkcji Borcad.

Kolejnych 32 wagonów Am, które zostaną wyposażone w kuchnie, trafią głównie do Polski (25 sztuk). Radim Jančura poinformował także, że 25 wagonów w Polsce ma otrzymać fotele bardzo zbliżone do tych, które zastosowano w jedynych nowych wagonach zakupionych przez RegioJet, wyprodukowanych przez rumuńskiego producenta Astra Vagoane Călători. Pociągi w naszym kraju mają być prowadzone przez lokomotywy elektryczne TRAXX MS3. Obecnie są one dopuszczone do ruchu z  prędkością 160 km/h, ale w ramach kontraktu przewidziano możliwość ich modyfikacji, dzięki której maksymalna prędkość eksploatacyjna zostałaby zwiększona do 200 km/h. Nie wiadomo jednak, czy możemy spodziewać się takiej modyfikacji w dającej się przewidzieć przyszłości.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

Leo Express ogłasza konkurs na nazwy pociągów

Pasażer

Leo Express ogłasza konkurs na nazwy pociągów

Leo Express 23 października 2025

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Biznes

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Mikołaj Kobryński 16 października 2025

Zobacz również:

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Biznes

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Mikołaj Kobryński 16 października 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

Pozostałe z wątku:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

Leo Express ogłasza konkurs na nazwy pociągów

Pasażer

Leo Express ogłasza konkurs na nazwy pociągów

Leo Express 23 października 2025

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Biznes

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Mikołaj Kobryński 16 października 2025

Zobacz również:

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Biznes

Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk

Mikołaj Kobryński 16 października 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij