Partnerzy serwisu:
Biznes

RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Lwowa!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
20-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Lwowa!
fot. Miroslav Volek CC BY 2.0
Do  Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchamiania pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Przemyśl Główny – Lwów – Przemyśl Główny.

Jak podaje Urząd, przewoźnik złożył wniosek już pół roku temu (19 października 2020 r.), ale był wzywany do uzupełnienia braków formalnych oraz modyfikacji powiadomienia. Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 1 marca 2021 r. do 10 grudnia 2025 r. - ale jak wiemy, taki termin startu jest już niemożliwy. Warto przypomnieć, że właśnie z końcem tego miesiąca miał zacząć jeździć pociąg RegioJet z Pragi do Przemyśla, ale start został przełożony z powodu pandemii.

Wyjazd z Przemyśla rano

Jak czytamy we wniosku, RegioJet planuje realizować jeden kurs dziennie, wykonywany od poniedziałku do niedzieli, przez cały roczny rozkład jazdy. Pociągi miałyby wyjeździć z Przemyśla o 9:20 i dojechać do oddalonego o 98 km Lwowa o 12:49 czasu lokalnego (11:49 czasu polskiego). Powrót planowany jest na godzinę 17:55 czasu wschodnioeuropejskiego, przybycie do przemyśla o 19:20 naszego czasu. Nie planuje się postoju na granicy. 

Jak wyjaśnił przewoźnik we wniosku, stacja docelowa nowej usługi to Lviv. Odcinek trasy od granicy państwa do stacji Lviv będzie obsługiwany przez Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ).

Możliwe badanie równowagi ekonomicznej


Jak podał UTK, przekazany przez RegioJet wniosek wymagał uzupełnienia m.in. w zakresie wskazania planowanej daty rozpoczęcia wykonywania proponowanych nowych kolejowych przewozów; złożenia wniosku o przyznanie otwartego dostępu na odpowiednim formularzu przeznaczonym dla powiadomień o przewozach pasażerskich planowanych po 12 grudnia 2020 r.; informacji dotyczących szczegółowej trasy uwzględniającej wszystkie stacje zatrzymania planowanej usługi oraz godzin odjazdów ze wszystkich stacji w przedmiotowej relacji ;przedłożenia projektów rozkładu jazdy nowych kolejowych przewozów pasażerskich w formie edytowalnej; uzupełnienia braku fiskalnego poprzez uiszczenie opłaty skarbowej; przedstawienia stanowiska dotyczącego występowania w dokumentacji informacji poufnych, w tym szczególnie chronionych informacji handlowych, które nie powinny zostać udostępnione podmiotom trzecim.

12 lutego 2021 r. oraz 17 marca 2021 r. RegioJet przedstawił poprawioną wersję wniosku. Teraz, przez najbliższy miesiąc po opublikowaniu przez UTK jawnej wersji powiadomienia, zainteresowane strony (organizatorzy transportu i konkurencyjni przewoźnicy) mogą wnieść o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. To dość zaskakujące, bo dotąd wydawało się, że przepisy otwartym dostępie nie obowiązują na liniach szerokotorowych. Wniosek RegioJet musi dotyczyć linii o rozstawie 1524 mm, bo budowę linii normalnotorowej z Lwowa do Polski Ukraina dopiero zapowiedziała (zresztą w standardzie KDP).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Biznes

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 01 kwietnia 2025

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Zobacz również:

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Biznes

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 01 kwietnia 2025

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij