Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Polski do Lwowa z prędkością 250 km/h. Ukraińcy ogłaszają plan budowy KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
25-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Polski do Lwowa z prędkością 250 km/h. Ukraińcy ogłaszają plan budowy KDP
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Ukraina ogłosiła właśnie wstępne plany budowy Kolei Dużych Prędkości. W pierwszej kolejności budowany ma być korytarz od polskiej granicy do Lwowa. Według zapewnień Ukraińców, pociągi będą mogły rozpędzić się tu nawet do 250 km/h.

Wygląda na to, że po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat Ukraina chce mocno postawić na rozwój transportu kolejowego. Informowaliśmy już o liście priorytetów strategicznych tego państwa, które w dużej części odnoszą się do kolei, pisaliśmy o współpracy z włoskimi i niemieckimi partnerami, a także o planach zlokalizowania na Ukrainie szwajcarskiej fabryki i rozbudowy połączeń City Express. Teraz ogłoszono plany budowy Kolei Dużych Prędkości. Miało to miejsce podczas kongresu "Ukraina 30”.

– Unia Europejska ogłosiła rok 2021 Rokiem Kolei. My także chcemy znaleźć się w tym trendzie. Po raz pierwszy od 30 lat aż 4 miliardy hrywien z budżetu państwa trafi na kolej. Oznacza to produkcję stu nowych wagonów, elektryfikację wielu linii, modernizację głównych stacji. A co najważniejsze, oznacza to też start projektu budowy kolei dużych prędkości – powiedział Władysław Kriklij, minister infrastruktury.

Te plany są niezwykle interesujące dla Polski. Już wcześniej pisaliśmy bowiem o planach budowy "europejskiego" toru (będzie to splot torowy dla toru 1525 i 1435 mm) od Mościsk, przy granicy z Polską, do lwowskiej dzielnicy Skniłów. Teraz ukraiński minister ogłosił, że linia będzie budowana w standardzie umożliwiającym kursowanie pociągów z prędkością 250 km/h. W Skniłowie miałby też powstać terminal kontenerowy. Co więcej – Ukrzaliznycia planuje zakończenie budowy splotu do Skniłowa już w 2023 roku.

Ponadto minister zapowiedział budowę, po odcinku od Mościsk do Lwowa, linii KDP od Lwowa do Kijowa, z Kijowa do Odessy, z Kijowa do Charkowa i linii Kijów – Dniepr – Zaporoże. Więcej szczegółów projektu przedstawił Dmytro Abramowicz, wiceminister resortu.

– Szybki korytarz Kijów – Lwów – Skniłów – granica państwa ma powstać w pierwszym etapie projektu. Szacunki Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy wypracowane wraz z międzynarodowymi ekspertami mówią o tym, że pasażerowie pokonają trasę z Kijowa do Lwowa w 2 godziny i 40 minut zamiast, tak jak obecnie, w 5 godzin. Również dzięki szybkiemu połączeniu pasażerowie pokonają trasę z Kijowa do Odessy w 2 godziny i 30 minut (obecnie 7 godzin) a z Kijowa do Charkowa w 1 godzinę i 30 minut (obecnie 5 godzin). Z Kijowa do Dniepru i Zaporoża podróżowalibyśmy w 2 godziny – powiedział Abramowicz.

– W ciągu sześciu miesięcy przeprowadziliśmy szereg konsultacji z partnerami zagranicznymi, którzy uważają, że mamy idealny kraj do wprowadzenia kolei dużych prędkości. Ponieważ największa efektywność tego typu projektów jest wskazywana dla odcinkach do 600 km, sercem projektu będzie Kijów i wspomniane korytarze o odcinkach od 600 do 700 kilometrów. Taka kolej stanowiłaby znakomitą konkurencję dla transportu samochodowego, ta także lotniczego lotniczego – dodał wiceszef ukraińskiego resortu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij