Partnerzy serwisu:
Biznes

RBF przedstawiło uwagi do Polskiego Ładu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

RK

Data publikacji:
31-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
RBF przedstawiło uwagi do Polskiego Ładu
Railway Business Forum przedstawiło swoje uwagi do propozycji podatkowych zaproponowanych w ramach tzw. Polskiego Ładu. Odniosło się tym samym do planów rządu w tym zakresie.

- Zważywszy, że spora część osób o zarobkach nieco powyżej średniej płacy pracuje w formie samozatrudnienia, podwyższenie podatku zmusi firmy (mamy bowiem do czynienia z rynkiem pracownika) do wzięcia w ciężar swoich kosztów efektu zwiększenia klina płacowego. Dotyczy to np. maszynistów, z których część pracuje jako wolny zawód. Teoretycznie takie rozwiązanie ma służyć zachęcie do przechodzenia na umowy o pracę, ale należałoby postulować, aby to była jednak kwestia wyboru a nie przymus podatkowy – zauważa RBF i proponuje stosowania „ulgi dla klasy średniej” bez względu na formę zatrudnienia, bowiem zmiany podatkowe nie powinny zwiększać obciążenia PIT dla osób o zarobkach do 2 średnich krajowych brutto bez względu na to czy są pracownikiem, drobnym przedsiębiorcą czy samozatrudnionym.

RBF zwraca uwagę, że w przypadku kolei istotne znaczenie dla zniwelowania skutków braku maszynistów oraz dla poprawy bezpieczeństwa ma upowszechnienie systemu ERMTS w tym ETCS. Instalacje pokładowe mają duży wpływ na koszt lokomotyw i innych pojazdów trakcyjnych.

– Dlatego postulujemy włączenie do preferencji podatkowych z tytułu innowacji oraz robotyki także inwestycji związanych z wyposażeniem infrastruktury i pojazdów kolejowych w nowoczesne systemy sterowania ruchem w tym zwłaszcza realizowane w ramach programu ETCS (ERMTS), w zakresie w jakim są one pokrywane z przychodu przedsiębiorstw – czytamy.

W propozycja RBF znalazły się także postulujemy rewizję programu z punktu widzenia dystrybucji dochodów pomiędzy Jednostkami samorządu terytorialnego, a innymi jednostkami, a przynajmniej utworzenia mechanizmu wspierania transportu publicznego – nie tylko autobusowego dostępnego dla wszystkich samorządów i preferującego (tam, gdzie to możliwe) transport szynowy, w tym kolejowy.

W liście przewodniczącego Railway Business Forum Adriana Furgalskiego znalazły się też propozycje konkretnych zmian zapisów dla Polskiego Ładu. Z pełną treścią pisma do Ministerstwa Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej można zapoznać się tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Tabor i technika

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Jakub Rösler 17 marca 2023

Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski

Tabor i technika

Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski

Jakub Rösler 23 września 2022

Wielkopolskie pociągi z Polskiego Ładu. Kiedy ruszy przetarg?

Tabor i technika

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Polski Ład: Trzy województwa kupią nowe pociągi

Prawo i polityka

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Infrastruktura

Zobacz również:

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Tabor i technika

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Jakub Rösler 17 marca 2023

Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski

Tabor i technika

Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski

Jakub Rösler 23 września 2022

Wielkopolskie pociągi z Polskiego Ładu. Kiedy ruszy przetarg?

Tabor i technika

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Polski Ład: Trzy województwa kupią nowe pociągi

Prawo i polityka

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5