NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

RBF przedstawiło uwagi do Polskiego Ładu

| RK 31.08.2021 1,4k

RBF przedstawiło uwagi do Polskiego Ładu
Railway Business Forum przedstawiło swoje uwagi do propozycji podatkowych zaproponowanych w ramach tzw. Polskiego Ładu. Odniosło się tym samym do planów rządu w tym zakresie.
- Zważywszy, że spora część osób o zarobkach nieco powyżej średniej płacy pracuje w formie samozatrudnienia, podwyższenie podatku zmusi firmy (mamy bowiem do czynienia z rynkiem pracownika) do wzięcia w ciężar swoich kosztów efektu zwiększenia klina płacowego. Dotyczy to np. maszynistów, z których część pracuje jako wolny zawód. Teoretycznie takie rozwiązanie ma służyć zachęcie do przechodzenia na umowy o pracę, ale należałoby postulować, aby to była jednak kwestia wyboru a nie przymus podatkowy – zauważa RBF i proponuje stosowania „ulgi dla klasy średniej” bez względu na formę zatrudnienia, bowiem zmiany podatkowe nie powinny zwiększać obciążenia PIT dla osób o zarobkach do 2 średnich krajowych brutto bez względu na to czy są pracownikiem, drobnym przedsiębiorcą czy samozatrudnionym.

RBF zwraca uwagę, że w przypadku kolei istotne znaczenie dla zniwelowania skutków braku maszynistów oraz dla poprawy bezpieczeństwa ma upowszechnienie systemu ERMTS w tym ETCS. Instalacje pokładowe mają duży wpływ na koszt lokomotyw i innych pojazdów trakcyjnych.

– Dlatego postulujemy włączenie do preferencji podatkowych z tytułu innowacji oraz robotyki także inwestycji związanych z wyposażeniem infrastruktury i pojazdów kolejowych w nowoczesne systemy sterowania ruchem w tym zwłaszcza realizowane w ramach programu ETCS (ERMTS), w zakresie w jakim są one pokrywane z przychodu przedsiębiorstw – czytamy.

W propozycja RBF znalazły się także postulujemy rewizję programu z punktu widzenia dystrybucji dochodów pomiędzy Jednostkami samorządu terytorialnego, a innymi jednostkami, a przynajmniej utworzenia mechanizmu wspierania transportu publicznego – nie tylko autobusowego dostępnego dla wszystkich samorządów i preferującego (tam, gdzie to możliwe) transport szynowy, w tym kolejowy.

W liście przewodniczącego Railway Business Forum Adriana Furgalskiego znalazły się też propozycje konkretnych zmian zapisów dla Polskiego Ładu. Z pełną treścią pisma do Ministerstwa Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej można zapoznać się tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5