Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica rozpoczyna drugi etap przetargu na sterowanie i łączność

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
07-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica rozpoczyna drugi etap przetargu na sterowanie i łączność
wiz. Rail Baltica
Przed weekendem majowym RB Rail AS, joint-venture odpowiedzialne za wdrażanie projektu Rail Baltiki na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, poinformowało o rozpoczęciu drugiego etapu przetargu na systemy sterowania ruchem i łączność. Zakwalifikowało się pięć podmiotów, w tym jedno konsorcjum z polską firmą.

Zamówienie realizowane jest w formule projektuj i wybuduj. Tzw. podsystem sterowania ruchem zawiera szereg elementów, jak ETCS, radiowy system łączności FRMCS, systemy układania drogi przebiegu, sterowania i zarządzania ruchem, komunikacja głosowa, system SCADA, wyposażenie stacji, zegar główny, system sprzedaży biletów, bramki wejściowe, system zasilania, a także budynki techniczne dla funkcjonowania i obsługi wspomnianych systemów.

Postępowanie, prowadzone w formule dialogu konkurencyjnego z negocjacjami, jest dwustopniowe. RB Rail AS, joint-venture koordynujące projekt Rail Baltiki na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, poinformowało właśnie – po roku od złożenia wniosków o udział w postętpowaniu – że do drugiego etapu przetargu zakwalifikowało się pięć podmiotów:
  • GTS Deutschland (Niemcy),
  • Hitachi Rail STS (Włochy),
  • konsorcjum Indra Sistemas, AŽD Praha (Hiszpania, Czechy),
  • konsorcjum SKGN Baltics: Siemens Mobility Latvian Branch, Siemens Mobility, GRK Suomi, NRC Group Finland, Kontron Transportation (Łotwa, Niemcy, Finladnia, Austria)
  • konsorcjum Alstom – Cobra – Fima: Alstom Transportation, Alstom Baltics, Cobra Instalaciones y Servicios, KZA Kraków (Francja, Łotwa, Hiszpania, Polska)

– Biorąc pod uwagę skalę postępowania, komisja przetargowa poświęciła dużo czasu i uwagi, by wszystkie wymagania i kryteria były jasno zdefiniowane. To ma zagwarantować maksymalną efektywność po podpisaniu umowy – mówi Aiga Benfelde, zastępca dyrektora działu zamówień publicznych RB Rail AS.

Wcześniej podawano, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana w połowie 2024 r. Teraz mowa o II połowie 2025 r. Obecnie zakłada się, że implementacja podsystemu sterowania ruchem i łączności nastąpi do końca 2030 r.

W sumie w krajach bałtyckich, w ramach Rail Baltiki, powstanie 870 km normalnotorowej linii. Połączy ona Tallin, Rygę, Kowno i Wilno z Polską. Założono prędkość projektową 249 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij