Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po Rail Baltice przez nowy most nad Narwią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po Rail Baltice przez nowy most nad Narwią
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLKUhowo, mosty nad Narwią
Gotowy są nowe mosty kolejowe nad Narwią w Uhowie. Największa, bo prawie dwustumetrowa przeprawa na podlaskim odcinku trasy kosztowała 46 mln zł.

Jak podaje komunikat PKP PLK, od czwartku 28 września pociągi na trasie Warszawa – Białystok jadą nad malowniczym terenem Narwiańskiego Parku Narodowego po nowym moście kolejowym. Do eksploatacji została oddana pierwsza z dwóch bliźniaczych kratownicowych konstrukcji. Przeprawa ma prawie 200 m długości, zbudowano na niej tor, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obok gotowy jest drugi obiekt, przygotowany pod układanie toru, który ma być przekazany do eksploatacji w grudniu. Po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu niezbędnych dopuszczeń nowe mosty umożliwią szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 22,5 ton/oś.

Otwarcie mostu to element większych prac – wraz z przeprawą otwarty zostanie w całości nowy tor na odcinku Łapy – Bojary – Baciuty. Podróżnym udostępniony będzie także nowo wybudowany peron w Uhowie, do którego wytyczona została tymczasowa droga dojścia. Otwarcie mostu i peronu umożliwi rozpoczęcie następnego etapu robót. Wykonawca będzie budował kolejną część przejścia podziemnego, które zapewni wygodny dostęp do kolei pieszym i rowerzystom. Powstanie drugi peron, rozebrany zostanie także stary most nad rzeką - informuje PLK.

Modernizacja odcinka Czyżew – Białystok za 3,4 mld złotych jest znacząco opóźniona. zakończenie większości prac zapowiadane jest obecnie do końca 2023 r., ale na stacji Łapy i Białystok przeciągnie się to do przyszłego roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolejne opóźnienie polskiej Rail Balitca. Najwcześniej 2028 rok

Infrastruktura

Kolejne opóźnienie polskiej Rail Balitca. Najwcześniej 2028 rok

Jakub Madrjas 19 lutego 2024

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Infrastruktura

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Witold Urbanowicz 12 lutego 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolejne opóźnienie polskiej Rail Balitca. Najwcześniej 2028 rok

Infrastruktura

Kolejne opóźnienie polskiej Rail Balitca. Najwcześniej 2028 rok

Jakub Madrjas 19 lutego 2024

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Infrastruktura

Rusza budowa mostu Rail Baltiki w Rydze

Witold Urbanowicz 12 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5