Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszają analizy dla prędkości 249 km/h od Kowna do granicy z Polską

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
22-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszają analizy dla prędkości 249 km/h od Kowna do granicy z Polską
Fot. LTG Cargo
Litwa podpisała umowę na koncepcję modernizacji odcinka linii Rail Baltica od Jiesia (Kowno) do granicy z Polską. Chodzi o podniesienie prędkości pociągów na zbudowanym kilka lat temu odcinku do 249 km/h.

Umowę podpisało Ministerstwo Transportu Litwy i zarządca infrastruktury LTG Infra z parterami. Wykonawcą jest konsorcjum Sweco Lietuva i DB Engineering & Consulting GmbH. Na mocy umowy w ciągu 24 miesięcy wyznaczona zostanie optymalna trasa modernizacji linii kolejowej Rail Baltica od granicy państwowej między Polską i Litwą do stacji Jiesia w Kownie. Wartość umowy to 1,66 miliona euro.

Przyspieszenie na oddanej w 2015 roku linii


Jak poinformowały "Rynek Kolejowy" Koleje Litewskie (LTG), spółka Sweco Lietuva i DB Engineering & Consulting GmbH sporządzą koncepcję rozwoju linii Rail Baltica oraz alternatywnych wariantów dla rozwoju powiązanych obiektów infrastruktury inżynierii komunikacyjnej (linii kolejowych, ich budynków, stacji kolejowych, terminali, dróg i ulic, ścieżek pieszych i rowerowych itp.) Po wybraniu optymalnej opcji zostaną opracowane rozwiązania w celu jej wdrożenia, a także na jej podstawie zostaną wytypowane konieczne do realizacji działki i służebności.

Po zakończeniu tych procedur będą możliwe dalsze prace modernizacyjne (nabycie ziemi, projektowanie, budowa), które mają zostać zakończone do 2026 roku. – Europejska kolej o standardzie europejskim z Polski do Kowna funkcjonuje od 2015 roku i regularnie prowadzone są przewozy pasażerskie. Przy wsparciu Komisji Europejskiej i wykonawców projektu, w związku z decyzją Litwy, Łotwy i Estonii o nowych parametrach kolejowych, według których pociągi pasażerskie będą kursowały z prędkością do 249 km/h, zaistniała potrzeba modernizacji tej linii. Kolej zbudowana w trakcie prac rozwojowych będzie nadal eksploatowana, a później będzie mogła służyć do regionalnego transportu pasażerskiego i towarowego – mówi Karolis Sakowski, dyrektor generalny LTG Infra cytowany w komunikacie.

Zaczyna się regularny przewóz naczep

Na obecnie funkcjonującym odcinku Rail Baltica kursują pociągi pasażerskie z Kowna do Białegostoku. W tym roku po połączeniu europejskim torem kowieńskiego terminalu intermodalnego (lit. KIT) z europejską siecią kolejową zakłada się kilkakrotny wzrost przeładunków.  

Jak informuje LTG, już w tym miesiącu na linii kolejowej Rail Baltica między Niemcami a Litwą zaczną regularnie kursować pociągi z naczepami. LTG Cargo, polska spółka PKP Cargo oraz niemiecki operator przewozów intermodalnych CargoBeamer zrealizowali pierwszy eksperymentalny rejs przewozu naczep w maju tego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij