NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Ruszają analizy dla prędkości 249 km/h od Kowna do granicy z Polską

| inf. pras. oprac. jm 22.07.2020 116

Ruszają analizy dla prędkości 249 km/h od Kowna do granicy z Polską
Fot. LTG Cargo
Litwa podpisała umowę na koncepcję modernizacji odcinka linii Rail Baltica od Jiesia (Kowno) do granicy z Polską. Chodzi o podniesienie prędkości pociągów na zbudowanym kilka lat temu odcinku do 249 km/h.
Umowę podpisało Ministerstwo Transportu Litwy i zarządca infrastruktury LTG Infra z parterami. Wykonawcą jest konsorcjum Sweco Lietuva i DB Engineering & Consulting GmbH. Na mocy umowy w ciągu 24 miesięcy wyznaczona zostanie optymalna trasa modernizacji linii kolejowej Rail Baltica od granicy państwowej między Polską i Litwą do stacji Jiesia w Kownie. Wartość umowy to 1,66 miliona euro.

Przyspieszenie na oddanej w 2015 roku linii


Jak poinformowały "Rynek Kolejowy" Koleje Litewskie (LTG), spółka Sweco Lietuva i DB Engineering & Consulting GmbH sporządzą koncepcję rozwoju linii Rail Baltica oraz alternatywnych wariantów dla rozwoju powiązanych obiektów infrastruktury inżynierii komunikacyjnej (linii kolejowych, ich budynków, stacji kolejowych, terminali, dróg i ulic, ścieżek pieszych i rowerowych itp.) Po wybraniu optymalnej opcji zostaną opracowane rozwiązania w celu jej wdrożenia, a także na jej podstawie zostaną wytypowane konieczne do realizacji działki i służebności.

Po zakończeniu tych procedur będą możliwe dalsze prace modernizacyjne (nabycie ziemi, projektowanie, budowa), które mają zostać zakończone do 2026 roku. – Europejska kolej o standardzie europejskim z Polski do Kowna funkcjonuje od 2015 roku i regularnie prowadzone są przewozy pasażerskie. Przy wsparciu Komisji Europejskiej i wykonawców projektu, w związku z decyzją Litwy, Łotwy i Estonii o nowych parametrach kolejowych, według których pociągi pasażerskie będą kursowały z prędkością do 249 km/h, zaistniała potrzeba modernizacji tej linii. Kolej zbudowana w trakcie prac rozwojowych będzie nadal eksploatowana, a później będzie mogła służyć do regionalnego transportu pasażerskiego i towarowego – mówi Karolis Sakowski, dyrektor generalny LTG Infra cytowany w komunikacie.

Zaczyna się regularny przewóz naczep

Na obecnie funkcjonującym odcinku Rail Baltica kursują pociągi pasażerskie z Kowna do Białegostoku. W tym roku po połączeniu europejskim torem kowieńskiego terminalu intermodalnego (lit. KIT) z europejską siecią kolejową zakłada się kilkakrotny wzrost przeładunków.  

Jak informuje LTG, już w tym miesiącu na linii kolejowej Rail Baltica między Niemcami a Litwą zaczną regularnie kursować pociągi z naczepami. LTG Cargo, polska spółka PKP Cargo oraz niemiecki operator przewozów intermodalnych CargoBeamer zrealizowali pierwszy eksperymentalny rejs przewozu naczep w maju tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Litwa (161)
Kowno (17)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5