Partnerzy serwisu:
Przetargi

Rail Baltica: 1626 zł zdecyduje o wyniku miliardowego przetargu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Rail Baltica: 1626 zł zdecyduje o wyniku miliardowego przetargu?
fot. PKP PLK
Konsorcjum Intercor, Stecol i Sinohydro zostało zwycięzcą licytacji elektronicznej na modernizację ostatniego odcinka Rail Baltica. Warta 4,1 mld zł oferta była tańsza o przeszło miliard złotych od pierwotnej propozycji oraz... o niecałe dwa tysiące złotych od konkurencji. PKP PLK zamierza podpisać umowę w pierwszej połowie 2020 r.

Oferta konsorcjum Intercor i dwóch chińskich spółek na wykonanie robót budowlanych między Czyżewem a Białymstokiem została wybrana jako najkorzystniejsza. Dokładna kwota oferty to 4 140 179 927,93 zł brutto (3,36 mld zł netto). Oznacza to, że główny konkurent został wyprzedzony dosłownie o włos. Konsorcjum China Civil Engineering i China Railway Group zaproponowało cenę wyższą zaledwie o 1626 złotych i jeden grosz, co przełożyło się na wygraną Intercoru z przewagą o 0,0000458917 punktu.

Udział w postępowaniu wzięło trzech oferentów (trzecim było konsorcjum Torpol – Budimex). Początkowo nie zanosiło się na wygraną polsko-chińskiego konsorcjum: głównym kryterium (95% wagi) była cena, tymczasem właśnie Intercor wraz z partnerami złożył najdroższą propozycję. Z powodu ponaddwukrotnego przekroczenia kosztorysu PKP PLK oraz naglącego czasu (był to już drugi przetarg na modernizację tego fragmentu Rail Baltica) postanowiły jednak zastosować "dogrywkę" w postaci aukcji elektronicznej. Zarówno Intercor, jak i CCE mocno obniżyły wtedy ceny, choć nadal są one znacząco wyższe od kwoty, którą spodziewał się uzyskać zamawiający (1,572 mld zł).

Odcinek Czyżew – Białystok liczy 71 km długości. Jego modernizacja, mająca m. in. skrócić czas przejazdu z Warszawy do Białegostoku do półtorej godziny, jest częścią projektu Rail Baltica – utworzenia szybkiego, wydajnego i ekologicznego połączenia kolejowego Litwy, Łotwy i Estonii z innymi państwami Unii Europejskiej. Jako inwestycja o strategicznym znaczeniu dla UE i jej sieci transportowej przedsięwzięcie jest dofinansowywane z funduszy europejskich poprzez instrument CEF (Łącząc Europę).

Podpisanie umowy wymaga jeszcze spełnienia warunków formalnych, w tym – zakończenia kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Prace mają zostać wykonane w ciągu 3 lat i 1 miesiąca od zawarcia kontraktu. Roboty będą obejmowały wymianę torów szlakowych i sieci trakcyjnej, przebudowę 6 stacji i 12 przystanków (powstanie też jeden nowy – Białystok Zielone Wzgórze) oraz jednego posterunku odgałęźnego, przebudowę 8 mostów, wybudowanie 19 wiaduktów i 10 przejść podziemnych. Nowe będą też oczywiście urządzenia sterowania ruchem kolejowym, których obsługą zajmie się LCS Białystok.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowoczesna kolej coraz bliżej Mazur

Infrastruktura

Nowoczesna kolej coraz bliżej Mazur

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowoczesna kolej coraz bliżej Mazur

Infrastruktura

Nowoczesna kolej coraz bliżej Mazur

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij