NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Rail Baltica: 1626 zł zdecyduje o wyniku miliardowego przetargu?

| Roman Czubiński 30.12.2019 107

Rail Baltica: 1626 zł zdecyduje o wyniku miliardowego przetargu?
fot. PKP PLK
Konsorcjum Intercor, Stecol i Sinohydro zostało zwycięzcą licytacji elektronicznej na modernizację ostatniego odcinka Rail Baltica. Warta 4,1 mld zł oferta była tańsza o przeszło miliard złotych od pierwotnej propozycji oraz... o niecałe dwa tysiące złotych od konkurencji. PKP PLK zamierza podpisać umowę w pierwszej połowie 2020 r.
Oferta konsorcjum Intercor i dwóch chińskich spółek na wykonanie robót budowlanych między Czyżewem a Białymstokiem została wybrana jako najkorzystniejsza. Dokładna kwota oferty to 4 140 179 927,93 zł brutto (3,36 mld zł netto). Oznacza to, że główny konkurent został wyprzedzony dosłownie o włos. Konsorcjum China Civil Engineering i China Railway Group zaproponowało cenę wyższą zaledwie o 1626 złotych i jeden grosz, co przełożyło się na wygraną Intercoru z przewagą o 0,0000458917 punktu.

Udział w postępowaniu wzięło trzech oferentów (trzecim było konsorcjum Torpol – Budimex). Początkowo nie zanosiło się na wygraną polsko-chińskiego konsorcjum: głównym kryterium (95% wagi) była cena, tymczasem właśnie Intercor wraz z partnerami złożył najdroższą propozycję. Z powodu ponaddwukrotnego przekroczenia kosztorysu PKP PLK oraz naglącego czasu (był to już drugi przetarg na modernizację tego fragmentu Rail Baltica) postanowiły jednak zastosować "dogrywkę" w postaci aukcji elektronicznej. Zarówno Intercor, jak i CCE mocno obniżyły wtedy ceny, choć nadal są one znacząco wyższe od kwoty, którą spodziewał się uzyskać zamawiający (1,572 mld zł).

Odcinek Czyżew – Białystok liczy 71 km długości. Jego modernizacja, mająca m. in. skrócić czas przejazdu z Warszawy do Białegostoku do półtorej godziny, jest częścią projektu Rail Baltica – utworzenia szybkiego, wydajnego i ekologicznego połączenia kolejowego Litwy, Łotwy i Estonii z innymi państwami Unii Europejskiej. Jako inwestycja o strategicznym znaczeniu dla UE i jej sieci transportowej przedsięwzięcie jest dofinansowywane z funduszy europejskich poprzez instrument CEF (Łącząc Europę).

Podpisanie umowy wymaga jeszcze spełnienia warunków formalnych, w tym – zakończenia kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Prace mają zostać wykonane w ciągu 3 lat i 1 miesiąca od zawarcia kontraktu. Roboty będą obejmowały wymianę torów szlakowych i sieci trakcyjnej, przebudowę 6 stacji i 12 przystanków (powstanie też jeden nowy – Białystok Zielone Wzgórze) oraz jednego posterunku odgałęźnego, przebudowę 8 mostów, wybudowanie 19 wiaduktów i 10 przejść podziemnych. Nowe będą też oczywiście urządzenia sterowania ruchem kolejowym, których obsługą zajmie się LCS Białystok.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5