NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Dwie firmy chcą modernizować Rail Baltikę między Czyżewem a Białymstokiem

| Michał Szymajda 10.10.2018 23

Dwie firmy chcą modernizować Rail Baltikę między Czyżewem a Białymstokiem
fot. PKP PLK
Tylko dwie firmy złożyły ofertę w przetargu na modernizację magistrali kolejowej E75 pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Obie dość znacznie przekraczają kosztorys PKP PLK.
Do przetargu na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki na ostatnim odcinku z Warszawy do Białegostoku (od km 107,260 do km 178,500), pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem, zgłosiło się konsorcjum Torpol i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a także Budimex.

Oferta Torpolu i Intercoru jest tańsza i w wariancie podstawowym zakłada przebudowę linii za kwotę 1,777 mld zł brutto, Budimex chce podjąć się tego zadania za 2,226 mld zł brutto. Tymczasem PKP PLK założyła, że może zapłacić za wykonanie prac w zamówieniu podstawowym jedynie 1,275 mld zł brutto.

Do wykonania są również prace w dwóch opcjach, których zakres dokładnie opisaliśmy tutaj. W opcji 1 i 2 konsorcjum Torpol – Intercor chciałoby otrzymać kolejno: 808,9 mln zł i 775,7 mln zł brutto. Budimex wycenił budowę w opcji 1 na 1, 148 mld zł, a w opcji 2 na 1,162 zł brutto.

Zarząd PKP PLK będzie musiał podjąć decyzję, czy podnieść budżet na zadanie aż tak znacznie. Rozpisanie kolejnego przetargu z myślą o uzyskaniu niższej ceny może nie przynieść oczekiwanego rezultatu, ponieważ wykonawcy od kilku miesięcy alarmują o znacznym wzroście cen materiałów budowlanych oraz braku pracowników budowlanych, których pensje trzeba jeszcze podwyższyć.

Modernizacja E75 na odcinku Czyżew – Białystok ma być dofinansowana z funduszu CEF. Obejmie wymianę torów i sieci trakcyjnej, przebudowę i budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz peronów, przejazdów kolejowo-drogowych, odwodnienia, zasilania i srk. Pociągi pasażerskie po modernizacji pojadą z prędkością 160 km/h, ale projekt uwzględnia podniesienie w przyszłości prędkości do 200 km/h.

Więcej informacji na temat obecnego statusu modernizacji Rail Baltiki można znaleźć tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS