NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK nie wybrały firm do modernizacji odcinka Czyżew – Białystok. Oferty za drogie

| Michał Szymajda 19.12.2018 98

PLK nie wybrały firm do modernizacji odcinka Czyżew – Białystok. Oferty za drogie
fot. PKP PLK
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, PKP PLK nie zdecydowały się na wybór którejś z dwóch ofert na modernizację odcinka magistrali E75, pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Obie dość znacznie przekraczały kosztorys PKP PLK.
Do przetargu na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki na ostatnim odcinku z Warszawy do Białegostoku (od km 107,260 do km 178,500), pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem, zgłosiło się konsorcjum Torpol i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a także Budimex.

Oferta Torpolu i Intercoru jest tańsza i w wariancie podstawowym zakłada przebudowę linii za kwotę 1,777 mld zł brutto, Budimex chce podjąć się tego zadania za 2,226 mld zł brutto. Tymczasem PKP PLK założyła, że może zapłacić za wykonanie prac w zamówieniu podstawowym jedynie 1,275 mld zł brutto.

Do wykonania są również prace w dwóch opcjach, których zakres dokładnie opisaliśmy tutaj. W opcji 1 i 2 konsorcjum Torpol – Intercor chciałoby otrzymać kolejno: 808,9 mln zł i 775,7 mln zł brutto. Budimex wycenił budowę w opcji 1 na 1, 148 mld zł, a w opcji 2 na 1,162 zł brutto.

Aktualizacja

Zarząd PKP PLK podjął decyzję o odrzuceniu obu ofert z uwagi na kwotę znacznie przekraczającą budżet na zadanie. Niestety, rozpisanie kolejnego przetargu z myślą o uzyskaniu niższej ceny może nie przynieść oczekiwanego rezultatu, ponieważ wykonawcy od kilku miesięcy alarmują o znacznym wzroście cen materiałów budowlanych oraz braku pracowników budowlanych, których pensje trzeba jeszcze podwyższyć. Jest natomiast szansa na podniesienie budżetu PKP PLK dla zadania, o czym piszemy tutaj.

Modernizacja E75 na odcinku Czyżew – Białystok ma być dofinansowana z funduszu CEF. Obejmie wymianę torów i sieci trakcyjnej, przebudowę i budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz peronów, przejazdów kolejowo-drogowych, odwodnienia, zasilania i srk. Pociągi pasażerskie po modernizacji pojadą z prędkością 160 km/h, ale projekt uwzględnia podniesienie w przyszłości prędkości do 200 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5