NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polsko-chińskie konsorcjum wygrało aukcję na modernizację odcinka Rail Baltica

| Jakub Madrjas 05.11.2019 5k

Polsko-chińskie konsorcjum wygrało aukcję na modernizację odcinka Rail Baltica
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Chińskie firmy są coraz bliżej wejścia na polski rynek modernizacji infrastruktury kolejowej. Konsorcjum polskiego PUT Intercor i chińskich wykonawców Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation wygrało aukcję elektroniczną na modernizację odcinka Czyżew –Białystok linii Rail Baltica.
W sierpniu PKP PLK otworzyła oferty w drugim przetargu na wykonanie modernizacji Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok (pierwsze postępowanie zostało unieważnione w grudniu). Oferty znacznie przekroczyły kosztorys założony przez PKP PLK, a najtańsza była oferta złożona przez China Civil Engineering Construction Corporation i China Railway Group.

Kilka dni temu przeprowadzona została dogrywka w formie aukcji elektronicznej. Wygrało ją konsorcjum tworzone przez PUT Intercor i dwóch innych wykonawców z Chin: Stecol Corporation oraz Sinohydro Corpration Limited. Przed aukcją ich oferta była droższa, niż złożona przez konsorcjum Torpolu i Budimeksu. 

Wciąż nie jest pewne, czy inwestycję uda się zrealizować, bo PLK przeznaczyła na realizację prac 1,572 mld zł brutto, a oferta Intercor i chińskich firm przed aukcją opiewała na 5,261 mld zł, przekraczając kosztorys ponad trzykrotnie. W informacji z aukcji elektronicznej nie są podawane warunki zaproponowane przez wykonawców. Dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA Krzysztof Pietras informował w ostatnich dniach Polską Agencję Prasową, że mimo iż oferty na odcinek Czyżew – Białystok przekraczały wartość zamówienia, jest szansa na rozstrzygnięcie tego przetargu i PKP PLK "będą do tego dążyć". "Krajowy Program Kolejowy przewiduje już finansowanie na tę inwestycję, na odcinek Czyżew – Białystok" – mówił PAP Pietras. Poinformował wtedy, że "są podjęte decyzje w tej sprawie". Dodał, że brakujące środki są zabezpieczone we wrześniowej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego, ale, jak podkreśla PAP, nie podawał żadnych kwot.

Przypomnijmy, że wartość modernizacji odcinka Czyżew – Białystok już raz została znacznie podniesiona – z pierwotnie planowanego całego zadania (1,69 mld zł) do realizacji ze środków CEF zrobiła się Faza I (warta 1,63 mld zł). Na liście rezerwowej pojawiło się wówczas nowe zadanie – faza II odcinka Czyżew – Białystok – warte 1,735 mld złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5