NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)

| simetra 09.10.2020 164

Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
fot. PTS
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Tak będzie wyglądał SA108-010 po modernizacji (wizualizacje)
Konsorcjum PTS i Seluch pracuje nad modernizacją SA108-010 użytkowanego przez Koleje Wielkopolskie. W ramach wartego 5,4 mln zł burtto kontraktu prowadzona jest naprawa główna oraz modernizowane system informacji pasażerskiej, monitoring i oświetlenie.
25 czerwca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu została zawarta umowa pomiędzy Województwem Wielkopolskim a konsorcjum Public Transport Service oraz Seluch Dariusz Selka dotycząca wykonania naprawy głównej wraz z modernizacją pojazdu SA108-010. Wartość umowy to 5,4 mln zł brutto. Termin realizacji umowy został ustalony do 380 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy.

To kolejna naprawa SA108, które konsorcjum PTS i Seluch wykona na rzecz Województwa Wielkopolskiego. Pierwsza umowa na przeglądy SA108 na rzecz UMWW została podpisana w listopadzie 2019 roku. PTS realizuje także kontrakt na naprawy poziomu P2 i P3 Elfów użytkowanych przez Koleje Mazowieckie.

Pojazd SA108-010 został w pierwszej kolejności całkowicie rozebrany do gołej konstrukcji, która została poddana naprawie głównej. – Zakres naprawy był tak głęboki, iż pojazd zyskał całkowicie nowe poszycie wykonane z aluminium. Wszystkie kluczowe podzespoły pojazdu, w szczególności powerpack, wózki, zestawy kołowe, przekładnie, układ hamulcowy zostały zdemontowane i następnie wysłane do naprawy do poszczególnych naszych partnerów handlowych. Obecnie na pojeździe trwa montaż nowych podłóg i wygłuszeń. Następnie zostaną wklejone nowe okna i pojazd zyska nową malaturę, zgodnie z barwami Województwa Wielkopolskiego – informuje przedstawiciel PTS.

Z przekazanych nam informacji wynika, że zaplanowane prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Oddanie pojazdu do ponownej eksploatacji po wykonanej naprawie na poziomie P5 i wykonaniu prac modernizacyjnych planowane jest na maj 2021 roku, czyli dwa miesiące przed terminem wynikającym z umowy. – Szacujemy, że jeszcze w tym roku uda nam się w znaczącym stopniu zaawansować zabudowę wnętrza pojazdu oraz poczynić znaczne postępy w pracach na podwoziu. Warto w tym miejscu odnotować, że przedmiot umowy wykonywany jest przed doświadczoną kadrę menedżerską oraz pracowniczą stanowiąca trzon kompetencji firmy Public Transport Service – przekonuje firma.

W ramach prowadzonych zwiększona zostanie funkcjonalność pojazdu. Założono m.in. montaż systemu zasilania drugiego członu, montaż nowego systemu monitoringu oraz informacji pasażerskiej. Ponadto zwiększony zostanie zakres komfortu pasażerów poprzez montaż nowych foteli pasażerskich, zastosowanie rolet okiennych w części pasażerskiej, montaż nowych sufitów oraz uchylnych śmietniczek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (940)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (940)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5