NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewozy Regionalne kończą program dobrowolnych odejść z firmy

| Michał Szymajda 04.09.2018 6k

Przewozy Regionalne kończą program dobrowolnych odejść z firmy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Publikujemy trzecią część rozmowy z Krzysztofem Zgorzelskim, prezesem Przewozów Regionalnych. W kolejnej części rozmawiamy na temat Programu Dobrowolnych Odejść i szans spółki w zderzeniu z otwartym rynkiem.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych powoli dobieg końca. Co było najtrudniejsze podczas jej prowadzenia?

Zdecydowanie sprawy pracownicze. Natomiast, co trzeba zauważyć, przy prowadzeniu Programu Dobrowolnych Odejść udało się przeprowadzić, co jest dosyć niezwykłe, regulację podwyżek. Pierwotnie przy planie restrukturyzacji mówiło się o podwyżkach najszybciej w 2020 roku. Natomiast bardzo dobre wyniki finansowe pozwoliły na wygospodarowanie środków finansowych dwa lata wcześniej.

Jakie są rezultaty restrukturyzacji dla spółki, jeśli chodzi o załogę. Ile osób pracuje w Przewozach po wykonaniu Programu Dobrowolnych Odejść?

W spółce zostało na chwilę obecną 6860 pracowników (odeszło z niej 1248 osób - dop. red). Program Dobrowolnych Odejść zakończy się w listopadzie 2018 i nie przewiduję, by kolejne takie programy były konieczne. Potwierdzeniem celowości utrzymania załogi na takim poziomie są bardzo dobre wyniki finansowe spółki. Perspektywy tegoroczne (spółka ma szansę uzyskać ok. 40 mln zł na plusie – dop. red) pokazują, że te wyniki da się utrzymać. Dalsze redukcje nie będą zatem konieczne.

Poradzicie sobie na wolnym rynku za kilka lat?

Spółka ma na tyle stabilne fundamenty, że planuje rozwój. Szanse na otwartym rynku mamy już teraz. Złożyliśmy wnioski do UTK o wolny dostęp na 12 trasach, gdzie chcemy zarabiać na stricte rynkowych warunkach. Spółka jest na tyle stabilna i na tyle mocna, że możemy mówić o jej rozwoju. Mam nadzieje, że dyskusje o tym, czy należy ją zlikwidować raz na zawsze zostały zakończone. Zły czas Przewozy Regionalne mają za sobą. Jesteśmy efektywni kosztowo i wiarygodni wobec instytucji finansowych na tyle, że firmy, które staną do przetargu na obsługę linii, za kilka lat spotkają się z silnym ekonomicznie i wiarygodnym przedsiębiorstwem, jakim są Przewozy Regionalne.

Pierwszą część rozmowy z prezesem Polregio, dotyczącą kwestii taborowych, opublikowaliśmy tutaj.
Drugą część, poświęconą rozwojowi zapleczy technicznych spółki, można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5