Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na nowe wagony dla Intercity będzie „lada chwila”. Nowe Flirty również

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na nowe wagony dla Intercity będzie „lada chwila”. Nowe Flirty również
Fot. Adam Kilian
W kolejnych tygodniach możemy spodziewać się dwóch dość emocjonujących wydarzeń związanych z nowym taborem w spółce PKP Intercity. Elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III z nowego zamówienia w końcu zaczną kursowanie, światło dzienne ujrzy też olbrzymi przetarg na nowoczesne wagony.

Podczas konferencji prasowej poświęconej podsumowaniu tegorocznych wakacji w przewozach dalekobieżnych zapytaliśmy Jarosława Oniszczuka, członka zarządu PKP Intercity, o datę termin wprowadzenia na tory pierwszych dwóch ezt Flirt III z zamówienia na 12 takich pojazdów.

– Myślę, że w ciągu miesiąca pierwsze sztuki rozpoczną kursowanie – krótko odpowiedział. Załogi do tych nowych pociągów kończą już szkolenia. 

To nie koniec. Szybciej niż oczekiwaliśmy PKP Intercity rozpisze wielki przetarg, w którym stawką jest dostawa 300 wagonów przygotowanych do kursowania z prędkością 200 km/h. W opcji na przyszłość znajdzie się jeszcze 150 kolejnych nowoczesnych pojazdów. Tym samym skończy się prawdopodobnie czas modernizacji starszych pojazdów typu Y.

Zamówione mają zostać zarówno wagony przedziałowe, jak i bezprzedziałowe, z możliwością przewozu rowerów, oraz przeznaczone do przewozu osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

– Tego przetargu należy oczekiwać jeszcze w tym miesiącu, w najgorszym zaś przypadku na początku października – dodał Jarosław Oniszczuk. Wagony mają mieć, podobnie jak nowe pojazdy z FPS, zabudowany system oznaczania rezerwacji miejsca. To w przyszłości ma umożliwić wybór miejsca przez pasażera na schemacie udostępnionym mu przez internet, podobnie jak dzieje się to obecnie w Pendolino, we Flirtach czy Dartach.

Niestety, nic nie zmieniło się kwestii wyboru producenta dla piętrowych zestawów push-pull. Od strony formalnej konkurs ofert można by zamknąć. Ale wciąż brakuje na nie pieniędzy z KPO. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5