Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prywatny Pimk wjeżdża na bułgarskie tory i testuje wagony z SKPL

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
24-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Prywatny Pimk wjeżdża na bułgarskie tory i testuje wagony z SKPL
Fot. Pimk RailLokomotywa Vectron w barwach Pimk
Wygląda na to, że bułgarski państwowy operator kolejowy będzie mieć pierwszą w kraju pasażerską konkurencję. Prywatny operator towarowy PIMK Rail uzyskał licencje na przewozy pasażerskie i rozpoczął przygotowania do kursowania. Elementem testów są przejazdy z wagonami wypożyczonymi z polskiego SKPL.

Pimk Rail Express, bo pod taką nazwą Pimk składał wnioski o otwarty dostęp do bułgarskiego odpowiednika UTK, złożył wniosek o uruchomienie trzech pociągów ekspresowych na trasie Sofia – Płowdiw – Stara Zagora i Burgas. To jedyna linia kolejowa w kraju w większości zmodernizowana do prędkości 130 i 160 km/h, chociaż, zwłaszcza w pobliżu Sofii, ma też „słabsze” momenty.

Pimk chce uruchamiać trzy pary pociągów dziennie dwoma lokomotywami z minimum trzema wagonami ciągniętymi przez lokomotywy Siemens Smarton (jednosystemowe elektrowozy o nieco prostszej konstrukcji niż Vectrony, dedykowane do ruchu w jednym kraju). Planowany termin uruchomienia pociągów to 14 grudnia 2025 r.

Bułgarskie media poinformowały o testach lokomotywy Siemens Smarton z wagonami, które pochodzą z Polski. Chodzi o wagony klasy 1, które polski SKPL Cargo kupił z Deutsche Bahn (od pośrednika) i przygotował je już do pracy z pociągami (jak do tej pory kursują okazjonalnie z planowymi pociągami na południu Polski).

Wbrew obiegowym informacjom – SKPL użyczyło te wagony Bułgarom tylko na okres testów. PIMK kupił bowiem bardzo podobne pojazdy, które właśnie przechodzą prace modernizacyjne w zakładach spółki. Co ciekawe, podobne wagony, klasy 2 i 1 kupił także państwowy bułgarski operator BDŻ. Kursują już one w rozkładowych pociągach dalekobieżnych z Sofii i są chwalone przez podróżnych. 


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SD85 zastąpiły SN84 w obsłudze połączeń z Krakowa [zdjęcia]

Pasażer

MI chce dotować przewozy na wąskotorówkach

Pasażer

Arriva wraca na Mierzeję Helską

Pasażer

Arriva wraca na Mierzeję Helską

Mikołaj Kobryński 13 marca 2025

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Kasper Fiszer 26 lutego 2025

Zobacz również:

SD85 zastąpiły SN84 w obsłudze połączeń z Krakowa [zdjęcia]

Pasażer

MI chce dotować przewozy na wąskotorówkach

Pasażer

Arriva wraca na Mierzeję Helską

Pasażer

Arriva wraca na Mierzeję Helską

Mikołaj Kobryński 13 marca 2025

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Kasper Fiszer 26 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5