NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PR-y chcą uruchomić więcej połączeń międzynarodowych

| wu, Rynek Kolejowy 03.04.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-04-03 14:36:57 Autor: ---
---.tktelekom.pl
Jaki Kaliningrad? Jaka Bańska Bystrzyca? Przywróćcie "Skalnicę"!
2014-04-03 14:46:56 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Prawdziwym hitem byłby REGIOekspres Wrocław - Berlin na SZT zamiast EC Wawel, który traci niepotrzebnie czas w Węglińcu i Cottbus na przepinaniu lokomotyw.

Czas przejazdu miałby lepszy od Polskiego Busa
2014-04-03 15:04:53 Autor: czerwonak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może wreście ruszy wczesne połączenie Poznania z Berlinem o którym mowa od dawna.
2014-04-03 15:10:58 Autor: Filu
---.u-strasbg.fr
Zgadzam sie co do szynobusow RE na Wroclaw Berlin. To bylby HIT !! (ostatnio widzialem Wawela juz tylko z jednym wagonem. Ponadto bezposrednie pol do Pragi nawet weekendowe az sie prosi (nawet niech jedzie jakis lepszy kibel jako IR).
2014-04-03 15:12:45 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Skalnica - świetny pomysł, ale można zrobić lepiej - np. IR Lublin - Radom - Kielce - Katowice - Zwardoń - Żylina, w końcu coś do Koszyc - np. Wrocław - Katowice - Kraków - Tarnów - Muszyna - Koszyce, po remoncie Rzeszów - Humenne.

Ale prócz Słowacji są także Czechy - może w końcu coś łączące nasz kolejowy zaścianek z Czeskim Cieszynem? Np. Katowice - Cieszyn - Czeski Cieszyn, do tego Katowice - Ostrawa, Coś z Wałbrzych - Mezimesti, Kłodzko - Jabłonna n. Orlicą, o Głuchołazach nie wspomnę...


O odbudowie kilku przejść graniczynych z Czechami i Słowacją nie wspomę... Wpuścić naszych sąsiadów do najbliższej stacji węzłowej, oni już będą wiedzieli co z tym fantem zrobić. 3-4 pary motoraków za symboliczną opłatą (najlepiej 1zł/dziennie) za dostęp do naszych wspaniałych torów i tylko cieszyć się ze skomunikowania z prawdziwą koleją...
2014-04-03 15:41:15 Autor: Malkontent
---.ssp.dialog.net.pl
Przydało by się też przedłużyć wszystkie kursy przez Międzylesie do Pardubic. To dałoby lepsze skomunikowanie z pociągami CD, bez konieczności przesiadek w Czechach.
2014-04-03 15:49:30 Autor: Pn11
---.ip.netia.com.pl
Przede wszystkim zlikwidujcie patologie typu kończenie biegu w Cieszynie czy Chałupkach. Przecież 2-3 km dalej jest duży węzeł! To tak, jakby wszystkie pociągi do Katowic kończyły w Szopienicach albo na Załężu. Druga sprawa to taryfa. Nie może być tak, że potencjalny chętny pyta się na dworcu np. w Katowicach o cenę do Czeskiego Cieszyna i dostaje kosmiczną kwotę w taryfie międzynarodowej.
2014-04-03 15:59:59 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Czy k toś może mnie oświecić w temacie :
" w ramach połączeń komercyjnych pociagi jezdżą pomiędzy Frankfurtem a Berlinem" ?
Czy aby "z rozpędu" PR Przewozów Regionalnych aby się nie zapedził z tymi 115 połączeniami. Szczególnie te "Szczeciny" ?
2014-04-03 16:16:51 Autor: Przemysław
---.multimo.pl
Ja bym proponował tak:
1. Zielona Góra - Frankfurt n. Odrą w postaci 5-7 pociągów dziennie (teraz są 2 dziennie).
2. Pożądany przez Przedmówców pociąg Wrocław-Berlin, mógłby mieć postać: 3 x do Berlina i 2-3 x do Cottbus, co w sumie dałoby Wrocławiowi i okolicom konkretny dojazd do Niemiec.
3. Poranny Poznań-Berlin jest od dawna konieczny, to oczywiste. Ewentualnie Poznań-Frankfrut n. Odrą, skąd do Berlina pociągi jeżdżą co pół godziny - na początek nawet to by mogło wystarczyć.
4. Katowice - Chałupki – Ostrava, 2-3 dziennie, ewentualnie kolejne 2 z Raciborza lub Wodzisławia.
5. Katowice lub Bielsko-Biała – Skalite – Żilina, 3 dziennie.
6. Nowy Sącz – Muszyna – Koszyce lub Poprad, 3 dziennie. Nie jestem pewien, czy z Krakowa miałoby to sens, chodzi mi o umożliwienie turystom nocującym w Beskidzie Sądeckim zrobienie sobie wycieczki na Słowację.
7. Ciekawe, czy ktoś kiedyś pomyśli o zbudowaniu przystanku w Porajowie k. Bogatyni – pociągi jeżdżą dobrze, tylko nie zatrzymują się w Polsce.
Pozdrawiam.
2014-04-03 16:21:41 Autor: tomasz piotr
---.equant.net
Skandal! Przecież każdy kolejobankier powinien wiedzieć, że jedyną drogą do poprawy sytuacji przewoźnika jest likwidacja połączeń.
2014-04-03 16:50:21 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Kamerki sobie załużta made ich china to wam się nie będą zuzywaly te wagony .
2014-04-03 17:03:58 Autor: Kryniczanin
---.154.165.162

Kryniczanin
Jak czytam te komentarzowe plany to mam uśmiech od ucha do ucha. Ludzie czym mają uruchomić? Drezyną? Wagonów została tylko garstka zrozumcie to i porównajcie ile PR miały wagonów 01.12.2008 do choćby 2012 roku.
2014-04-03 17:18:40 Autor: dan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kiedyś był też pociąg Lublin-Chełm-Kowel po torze normalnym realizowany na szynobusie/który byłby odporny na rozkręcanie do przemytu.
Można też analizować szynobus Lublin-Zamość -Lwów na szynobusie po torze normalnym do Rawy Ruskiej ,dalej najlepiej przy użyciu suw 2000 w najgorszym wypadku skomunikowanie z pociągiem ukraińskich kole.Jednak preferowane byłoby połączenie bezpośrednie,które jest bardziej wybierane przez pasażerów i mniej kłopotliwe niż przesiadka.
2014-04-03 17:26:27 Autor: czerwonak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podobno do końca kwietnia PESA ma przekazać 16 wyremontowanych "malborciaków" dla PR.
2014-04-03 17:33:36 Autor: t
---.adsl.inetia.pl
jakie miedzy frankfurtem a berlinem komercyjne powinno byc kostrzynem a berlinem oraz nie napisaliscie o 6 polaczenach białystok- grodno
2014-04-03 18:33:22 Autor: max db
---.adsl.inetia.pl
Od 11 kwietnia w każdy piątek, Szczecin będzie miał dodatkowe połączenie z Berlinem. Wyjazd ze Szczecina 14.31, przyjazd do Szczecina 16.21. Tutaj już działają.
2014-04-03 18:42:29 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
Sugestie niektórych brzmią jak życzenia przedszkolaka.
"Zielona Górza – Rzepin – Frankfurt nad Odrą" - dobrze brzmi, ale jaka jest jakość jazdy to wiedzą biedni pasażerowie. Rozsądni wybierają inne trasy, jeżeli mogą...
2014-04-03 19:05:20 Autor: JelczM11
---.free.aero2.net.pl
I jeszcze powrót Rumcajsa by się przydał.
2014-04-03 19:13:46 Autor: lol
---.play-internet.pl
PRy za granicę? niby czym oni chcą tam jeździć? En57?.....nie róbcie wstydu za granicą .....
2014-04-03 19:17:12 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
Kibel EN57 w Berlinie bądź w Wiedniu to byłby Hit
2014-04-03 19:51:19 Autor: JelczM11
---.free.aero2.net.pl
Na Pragę, tabor w postaci city elefantów mogło by dać ČD.
2014-04-03 20:06:06 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
W PRL była propaganda ale miała ona sens nie było bankrutów.
Teraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)
2014-04-03 20:18:06 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Teraz propaganda jest większa niż ta w PRL.
Ci samodzielnie myslacy juz to zauwazyli, niestety wiekszosc spoleczenstwa ma juz na tyle mocno sprane rozumy przez 25 tak zwanej demokracji, iż nie zauważa tego...
2014-04-03 20:57:48 Autor: berlinczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podstawa to połączenia z niemcami, bo tam chcą jeździć ludzie. dogadać się z DB w sprawie użyczenia taboru i jazda:
Poznań - Zbąszynek - Frankfurt nad Odrą, Wrocław - Legnica - Żary - Cottbus
2014-04-03 21:15:24 Autor: wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poznań-Frankfurt przywróćcie!
2014-04-03 21:21:58 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Więcej informacji na:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=63235
2014-04-03 21:31:56 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kryniczanin
Jak to czym?
Zapomniałeś o współpracy? Wystarczy że wjedzie sobie nawet NEB do Krzyża Wielkopolskiego czy Poznania ale na taryfie Przewozów Regionalnych od Kustrina do Krzyża. To samo na odcinku np Chełm - Kowiel, może jechać Diesielpajezd UŻ ale na taryfie PR, to samo na odcinku Terespol - Brest po szerokim (nawet od bidy z Małaszewicz) to samo na odcinku Braniewo - Kaliningrad (we współpracy z RŻD) z taryfą REGIO na odcinku Braniewo - Mamonovo.
Podobnie masz na pozostałych odcinkach, a po dopuszczeniu do ruchu Linków w Niemczech to zmieni się sytuacja.

Era wagonowych pociągów odeszła stety lub niestety w niepamięć. Do Grodna mogą jechać EN57, w zamian za to do Sokółki Dieselpojezd BCz.

Możliwości są spore
Maciej G
2014-04-03 21:59:55 Autor: amfa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czego nawąchał się ten pasikonik? Kto autoryzował tę wypowiedź?
2014-04-03 22:28:34 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Arrivederci
ciekawe pomysły. A ja poprawił bym na Brześć, Terespol albo Lublin-Kielce-Kraków- SuchaB.-Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława lub Przemyśl-Rzeszów-Tarnów-Kraków-SuchaB. Żywiec-Zwardoń-Żylina-Bratysława a także Wrocław-Katowice-Zwardoń-Żylina-Poprad-(Koszyce)
2014-04-03 22:31:42 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko jakim taborem chcą jeżdzić?
2014-04-04 01:34:54 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
W odpowiedzi na post amigo.ze.szwecji:
"W PRL była propaganda ale miała ona sens nie było bankrutów.
Teraz to co czytam to tracę kontakt ze światem :-)"
@amigo.ze.szwecji

W PRL panienki woziłem i w przedniej, i czasami w tylnej kabinie. Zazwyczaj studentki jadące z konfiturami od rodziców do Krakowa. Pociągi były pełne. do takiego 8303 we Wrocławiu na Przemysł, było trudno nogę włożyć. Ścisk jak w kurniku. Dziś polska kolej konkuruje z przewozami specjalistycznymi, wożąc powietrze, znaczy tlen w pociągach.
2014-04-04 07:16:43 Autor: myk myk disco polo
---.248.57.153
PR jest zajeniaszczy , ale te konduktorki jakieś takie stare :(
2014-04-04 07:18:02 Autor: myk myk disco polo
---.248.57.153
Zajebiaszczy
2014-04-04 08:09:46 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@GłoszUSA

Napewno woziłeś też świeży drób pralki lodówki
2014-04-04 10:26:17 Autor: nowy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Proszę o trzy połączenia:

1. Do Pragi czeskiej :)
2. Do Koszyc na Słowacji.
3. Do Berlina.
2014-04-05 12:14:00 Autor: ss
---.adsl.inetia.pl
Do Poznania i Wrocławia szykuje się na wjazd DB regio VT-kami bądź pojazdami od Pesy... Więc nie wiem czy PR będą miały szanse
2014-04-06 02:11:08 Autor: pawel z rac
---.centertel.pl
Swietnie , ale dlaczego duzo głosów jest za połączeniem ze Słowacją? Przecież kolej tam podobnie jak w Polsce i na Ukrainie się zwija. Połaczenia stykowe głównych przejśc granicznych, nie turystycznych jak reaktywowana Szklarska-arrahov, z pełnym szacunkiem, ale tych handlowych, połaczeniowych między głownymi węzłami kolejowymi po obu stronach granicy. Przykład Berlin- kostrzyn jest w tym przypadku idealny.Może nie w takiej ilości, ale ZE SKOMUNIKOWANIEM trzeba zadbac o połaczenia z CD, BCz, DB i RZD. Grodno- Kuźnica od wielu lat było robione na odwal. Połaczen na Warszawę i dalej w Polskę ZADNYCh. Pociagi odjeżdzały 5 minut przed przyjazdem, albo za 2-3 godz. Podobnie Brześć-terespol. Na południu z CD oprócz w miare dostepnego Lichkov-Miedzylesie katastofa, szczególnie na sląskich Zebrzydowicach, Cieszynie i Chałupkach. wstyd ze strony KŚ, czy PR, ze składy nie dojeżdzaja do węzłowego Bohumina czy Ceskeho Tesina. Alez to musi pieniędzy kosztować, a przewoźnicy chcieli by, żeby końcowy odcinek był zapełniony na 80%. wolne zarty. Pociągi wyruszając z większych ośrodkow , wezłow kolejowych z biegiem sie najnormalniej wyludniają i dlatego przejechanie kilku kilometrow przez granice p








h
2014-04-06 02:30:59 Autor: pawel z rac
---.centertel.pl
Obecnie trzeba jedynie podrasować trasy które przemierzaja w kierunku granicy, komunikując wcześniej z pociągami na stacjach początkowych. Czy będa to przewoźnicy polscy, czy zza granicy, to nie jest takie istotne dla potencjalnego pasażera. Chodzi tylko o to, żeby dostał się np. z Braniewa do Bydgoszczy, z Kuźnicy do Szczecina, z Przemyśla do Kielc, Chałupek do Poznania, czy Zgorzelca do Jeleniej Góry. Sczególnie na Sląsku, gdzie mieszkam paranoją jest brak połaczen z Chałupek do Bohumina, okna na swiat i cała Europę. tylko 5 km i wielki problem, przykład Kustrin Kietz- Kostrzyn jest marzeniem do zrelizowania na tej linii przez madrych decydentow. Ale to na pewno kosztuje niesamowicie drogo i i sie nieopłaca. Pewnie , że poc IC z Ostravy do Katowic , ok 80 km za ok 60 zł to musi być niesamowicie oplacalne, tylko kto pojedzie. Takie ośrodki miejskie jak podany powyżej, ale również Białystok-Grodno, Przemyśl-Lwów, Cieszyn-Czeski cieszyn, Zary- Cottbus, Zielona Góra- Frankfurt, czy Gorzów-Bernau(celowo nie Berlin, bo tam juz jest S-bahn) powinny ustalić wspólna ofertę taryfy i będzie wszystko ok
2014-04-06 09:20:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
dla mnie ideałem byłoby dodanie do EC 1006 (Zilina -Ostrawa 8:40 - Praga) wagonów z Katowic:P
Byłby wyjazd z Katowic po 6 idealnie na podróże na południe, obecnie nie ma czym jeździć (pierwszy EC z Warszawy jedzie zbyt późno dla Katowic).
Nic by się nie stało jakby takie połączenie uruchomiły PRy zwłaszcza, że wspólna taryfa (np. bilet turystyczny-Czechy) już jest:P

Podobnie powrót do Katowic wieczorem (18-19 to jest zbyt wcześnie).

Alternatywnie może to byc wydłużony jakiś Leo i inne coś...(i jeszcze fajniej gdyby jechał do Wiednia a nie na Pragę;)
2014-04-06 09:23:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@scorpio

dokładnie tak, wagony są..za granicą...

gdyby np. dało sie wydłużyć coś co kończy wieczorem w Bohuminie, gdy skład zostaje tam na noc a zdażyłby do 23 (ba, do 24) dojechać do Katowic a potem ran wrócić - byłoby to rewelacyjne i nie wymaga istnienia większej ilości taboru (może pozostać problem dostosowania do polskiej infry gdyby to był EZT).
Z resztą na EN57 Katowice - Ostrawa też się nie obrażę, lepiej to niż nic.
2014-04-06 09:33:12 Autor: Zouave
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widocznie w PR jeszcze do tych mądrości nie doszli.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS