Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, czyli wykonawca tunelu średnicowego w Łodzi, przygotowuje się do kolejnych prac. Tym razem chodzi o układanie torowiska kolejowego w gotowych częściach inwestycji.
Aktualnie łódzką inwestycję można podzielić na część związaną z drążeniem tunelu głównego oraz budową przystanków i pozostałej infrastruktury. Jednak
tarcza TBM Katarzyna nadal nie ruszyła, nawet nie znalazła się w bloku serwisowym. Jednak
tarcza Faustyna zakończyła drążenie czterech tunelów łącznikowych, dzięki którym pociągi wjadą do tunelu i z niego wyjadą.
Żeby składy mogły poruszać się podziemną trasą, potrzebne są przede wszystkim szyny i podkłady. Te – jak przekazał PBDiM – są już zgromadzone w całości na placu budowy. Łączna długość toru to nieco ponad 13 kilometrów. Do tego dojdą w niedalekiej przyszłości elementy potrzebne do budowy sieci trakcyjnej.
– Zarówno szyny, jak i podkłady są już dostarczone na plac budowy i zabezpieczone czekają na montaż – informuje Piotr Grabowski, rzecznik budowy tunelu średnicowego. – W stropach podziemnych obiektów pozostawiane są otwory technologiczne, przez które szyny i podkłady dostarczane będą na najniższe poziomy za pomocą dźwigów – dodaje.
PBDIM podsumowuje, że do wybudowania jest w sumie 13407 metrów toru w dwóch technologiach. 1322 m to długość toru z nawierzchnią podsypkową, który znajdzie się na odcinkach
łączących istniejącą linię kolejową nr 15 a podziemną częścią konstrukcji tuneli łącznikowych. Natomiast 12085 m toru z nawierzchnią bezpodsypkową budowane będzie
stricte pod ziemią.