NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Producenci bardzo zainteresowani dostawą piętrusów dla PolRegio

| Jakub Madrjas 11.10.2017 185

Producenci bardzo zainteresowani dostawą piętrusów dla PolRegio
Fot. Adam Kilian
W barwach PolRegio ma w najbliższych latach pojawić się ponad 20 pociągów piętrowych typu push–pull. Producenci są bardzo zainteresowani zapowiadanym przez przewoźnika zamówieniem.
Przypomnijmy, że zgodnie z deklaracją władz Przewozów Regionalnych, spółka chce pozyskać 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawienie pojemnych składów „zmiennokierunkowych” (push-pull). Strategia spółki zakłada też pozyskanie 9 lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych. Oznacza to pojawienie się na torach ponad 20 wysokopojemnych składów.

Najświeższe doświadczenia z tego typu taborem mają w Polsce Koleje Mazowieckie. Pod koniec 2015 roku spółka odebrała 22 wagony piętrowe Pesa Sundeck, w tym dwa sterownicze. Podsumowanie pierwszego roku eksploatacji Sundecków można znaleźć tutaj.

Duże zamówienie zachęca producentów

Pesa jest oczywiście zainteresowana zapowiadanym przez PR zamówieniem. – Jako jedyny polski podmiot mamy doświadczenie w budowie pojazdów piętrowych, jako że dostarczyliśmy je do Kolei Mazowieckich w poprzedniej perspektywie. Pojazdy po wprowadzeniu do eksploatacji spisują się dobrze – mówi „RK” Maciej Maciejewski z Pesy. – Jesteśmy zainteresowani i na pewno weźmiemy udział w postępowaniu przetargowym, tym bardziej, że liczba wagonów jest atrakcyjna. Podobnie zresztą jeśli chodzi o nowe zamówienia na lokomotywy – podkreśla.

Rzeczywiście, liczba wagonów, które zamówią PR jest bardzo atrakcyjna – większa nawet niż zamówienie na nowe wagony (jednopoziomowe) ogłoszone przez PKP Intercity. I trudno znaleźć producenta, który nie interesowałby się tak dużym zamówieniem. – Nic nie stoi na przeszkodzie by, pomimo wcześniejszego braku produkcji wagonów piętrowych i sterowniczych, przy tej wielkości zamówienia opracować odpowiednią technologię i przystąpić do przetargu – deklaruje Łukasz Mikołajczyk z Newagu.

Zainteresowany przetargiem jest też poznański FPS, który być może dostarczy nowe wagony dla PKP Intercity oraz Stadler. – Zdecydowanie jesteśmy zainteresowani udziałem w zapowiadanym przez spółkę PolRegio przedsięwzięciu zakupowym. Stadler posiada w swojej ofercie odpowiednie pojazdy, a produkcja taboru mogłaby odbywać się w naszym zakładzie w Siedlcach z udziałem naszych lokalnych poddostawców. Nasze pojazdy mogą poszczycić się wysoką niezawodnością – przykładowo wskaźnik ten dla floty ŁKA wyniósł na koniec 2Q 2017 maksymalne 100%, co gwarantuje operatorowi prowadzenie efektywnej działalności przewozowej – mówi „RK” Marta Jarosińska ze Stadlera.

To będą inne piętrusy niż Kolei Mazowieckich

Zainteresowania nie kryje też Bombardier, który wcześniej dostarczał wagony piętrowe Kolejom Mazowieckim. – Bombardier Transportation jest liderem rynku lokomotyw i wagonów piętrowych. Składy zmiennokierunkowe dostarczamy na potrzeby kolejowych przewozów pasażerskich na całym świecie. W Polsce wagony piętrowe i lokomotywy Traxx są z wielkim sukcesem eksploatowane przez Koleje Mazowieckie – mówi Maciej Kaczanowski z Bombardiera. Podkreśla też atuty swojej firmy w ewentualnym postępowaniu. – Mamy ogromne doświadczenie w serwisie utrzymania takiego taboru w naszym kraju. Do tego jak wiadomo, nadwozia lokomotyw Traxx, które eksploatowane są z wagonami piętrowymi, powstają w fabryce we Wrocławiu – mówi przedstawiciel producenta.

Warto zwrócić uwagę, że nawet przy wygranej Pesy czy Bombardiera, wagony nie będą mogły być takie same jak te, które stosują Koleje Mazowieckie. – Doszło do zmiany przepisów w zakresie Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności, co oznacza konieczność wprowadzenia zmian w projekcie – zauważa Maciej Maciejewski z Pesy. Dzięki Przewozom Regionalnym czeka nas więc zupełnie nowy typ taboru na polskich torach. O tym, gdzie ewentualnie mogłyby jeździć piętrowe pociągi PolRegio piszemy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS