Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cała rodzina nowych lokomotyw Traxx będzie budowana we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cała rodzina nowych lokomotyw Traxx będzie budowana we Wrocławiu
Nowy TraxxFot. Bombardier
Świeżo po prezentacji nowej, kompletnej rodziny wielozadaniowych lokomotyw Traxx, Bombardier potwierdził, że cała produkcja ich pudeł odbywać się będzie we Wrocławiu.

Lokomotywy Traxx produkcji Bombardiera są jednymi z popularniejszych nowoczesnych elektrowozów w Europie. Jeżdżą także w Polsce – m.in. u prywatnych przewoźników towarowych, ale także w Kolejach Mazowieckich, gdzie ciągną piętrowe zestawy push&pull.

Bombardier wprowadza nowe rozwiązania techniczne do lokomotyw i po prezentacji odświeżonej lokomotywy Traxx AC3 kilka lat temu, w maju 2017 zapowiedział wejście na rynek z kompletną gamą pojazdów Traxx z nowym wyglądem i z nowymi rozwiązaniami technicznymi (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).

Nowy Traxx przyjazny Polsce

Polaków najbardziej powinno interesować to, gdzie odbywać się będzie budowa pudeł lokomotyw, ponieważ dotychczas odbywało się to we Wrocławiu. Czy nowe Traxxy wciąż budowane będą na Dolnym Śląsku i czy zakład poradzi sobie ze zwiększoną liczbą zamówień, która niewątpliwie spłynie do fabryki?

– Potwierdzam, że cała produkcja pudeł do nowych lokomotyw zostaje w Polsce. Jesteśmy już przygotowani do niej, mamy już bowiem doświadczenie w budowie lokomotyw Traxx AC3, czyli pierwszych z rodziny, która właśnie się powiększyła – powiedział Maciej Kaczanowski, rzecznik prasowy Bombardier Polska.

Pierwsze Traxxy już wyjechały z Wrocławia

Największym klientem na nowe Traxxy jest obecnie DB, które z Bombardierem podpisało umowę ramową na dostawę aż 450 Traxxów AC3, z których pierwszych 110 dostarczanych jest już do DB Cargo. Istotną nowością w nowych Traxxach jest możliwość zakupu lokomotywy ze spalinowym silnikiem dojazdowym „Last Mile”. Na zamówienia elektrowozów w wersji wielosystemowej i na prąd stały (wersja oferowana będzie przewoźnikom we Włoszech i w Polsce) przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.

Warto przypomnieć o tym, że we Wrocławskim zakładzie budowane są także pociągi dużych prędkości ICE4. Fotorelację z fabryki można obejrzeć tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży kontrakt RegioJet. Kupi 15 lokomotyw Traxx MS3 nowej generacji

Tabor i technika

Duży kontrakt RegioJet. Kupi 15 lokomotyw Traxx MS3 nowej generacji

Michał Szymajda 03 września 2019

Zobacz również:

Duży kontrakt RegioJet. Kupi 15 lokomotyw Traxx MS3 nowej generacji

Tabor i technika

Duży kontrakt RegioJet. Kupi 15 lokomotyw Traxx MS3 nowej generacji

Michał Szymajda 03 września 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5