NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pracownicy Arrivy zaprotestują przeciw oddawaniu miejsc pracy PR-om

| jm, Rynek Kolejowy 24.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-24 10:31:22 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
A niech sobie protestują, ha ha ha.
2015-06-24 10:41:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak rozumiem, "Solidarność" z Arrivy jest przeciwko "Solidarności" z PR? ;)
2015-06-24 11:00:55 Autor: ziomej
---.centertel.pl
to jest chyba pierwszy w historii XXI wieku w Polsce uczciwy strajk na kolei
2015-06-24 11:01:48 Autor: Nynek
---.243.143.201
A kto tą niemiecką Arrivę sprowadził do Polski? Niemcy teraz w inny sposób chcą panować nad Polską. I dzięki zdrajcom udaje im się
2015-06-24 11:15:16 Autor: plebs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla tego województwa, dla jego dobra i rozwoju Calbecki i jemu podobni poszol won! Takich partyjnych kretynow niszczących nie tylko zasoby gospodarki ale przede wszystkim zasoby ludzkie mam już dość.
2015-06-24 11:15:44 Autor: plebs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla tego województwa, dla jego dobra i rozwoju Calbecki i jemu podobni poszol won! Takich partyjnych kretynow niszczących nie tylko zasoby gospodarki ale przede wszystkim zasoby ludzkie mam już dość.
2015-06-24 11:16:57 Autor: Multi
---.olsztyn.vectranet.pl
Dlaczego Niemcy u siebie nie mają konuerncji u siebie na kolei?
2015-06-24 11:23:51 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
A słyszałeś Multi o czymś takim jak ODEG. Zobacz na odeg.de - firma jest własnością kapitału szwajcarsko-włoskiego.
2015-06-24 11:25:39 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
A czemu taki bogaty polak nie wyciągnie walizki pieniędzy,nie rozkręci biznesu na kolei ?

2015-06-24 11:27:50 Autor: Kamol
---.przyszlosc.edu.pl
Nie mam nic przeciwko Arrivie, ale jeśli pociągi spalinowe miałby nadal jeździć po liniach zelektryfikowanych to jest żenada. Zbyt mały park taborowy, a kursy na liniach zelektryfikowanych odbijają się na pasażerach podróżujących po liniach bez trakcji, czego można doświadczyć w popołudniowych kursach. Tłok taki że nie ma gdzie szpilki wcisnąć. Ludzie mdleją... a konduktorzy się wydzierają na ludzi nie wiadomo za co. Więc jeśli Arriva chce dalej jeździć po liniach zelektryfikowanych to niech staje do przetargu z odpowiednią ilością taboru.
2015-06-24 11:35:30 Autor: d3
---.158.218.70.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dwa lata obsługujecie trasy zelektryfikowane spalinowymi szynobusami, czyli dwa lata wasz pracodawca miał na zorganizowanie taboru, ezt elektrycznych - idźcie sobie protestować pod dyrekcję waszej firemki.
2015-06-24 11:37:48 Autor: Normalny2
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak będzie normalny przetarg i na odpowiedni czas to będzie tabor elektryczny
2015-06-24 11:39:50 Autor: normalny
---.174.37.205
Uczciwie to mnie naj bardziej rozbawiło he he poza tym linie zelektryfikowane są ale awaria jeździ na nich taboret spalinowym który jest tańszy w eksploatacji i zanieczyszczenie środowisko a uczciwość tego przewoźnika jest taka jak obniżka ceny biletów z Bydgoszczy do nakla z 6zł na 7 zł
2015-06-24 12:24:45 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
@ Multi

W Niemczech jest taka konkurencja, ze w Polsce takiej mozna pomazyc..

zobacz sobie pod tym linkiem:
http://www.das-eiserne-netz.de/andere/aktuell/auswahl-ne.htm

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_deutscher_Eisenbahngesellschaften

W Niemczech sa prywatne koleje, ktore naleza do:
- francuskiej SNCF tu jest ponad 10 firm kolejowych przewozow pasazerskich

- wloskich ponad 10 fim kolejowych przewozow pasazerskich

Zatem jak cos napiszesz to pomysl.
Natomiast francja nie ma zadych prywatnych firm kolejowych w przewozach pasazerskich. Niemcy juz ponad 20 lat temu otwozyli soj rynek dla konkurencji.
2015-06-24 12:35:39 Autor: Jan Sulima
---.tktelekom.pl
Mam dość tej waszej Arrivy...od dwóch lat jestem zmuszony z wami jeździć i myślę że dobrze stało się że przestaniecie jeździć, bo często macie opóźnienia, a w zimę niektóre wasze pociągi były odwołane a Przewozy Regionalne jeździły i radziły sobie!
2015-06-24 12:43:37 Autor: l'osservatore
---.158.136.247
Niektórzy piszą o tym że Arriva jest własnością DB i upatrują wtym zła,
ale co z tego jeśli oni się starają i nie potrzebują takiej dużej dotacji, na wykonanie pracy przewozowej, jak PATOLOGIE REGIONALNE.
Czyli według niektórych lepiej gdy pieniądze podatników będzie się marnotrawiło na tych nierobów z PR niż wspierało (taniej) pracujących uczciwie kolejarzy z Arrivy.
2015-06-24 12:51:37 Autor: burak
---.tktelekom.pl
Całbecki, jak chorągiewka. W 2013 chciał się kłaść ze związkowcami na peronach, teraz niech wyjdzie z nimi protestować.
2015-06-24 12:58:54 Autor: Benek k
---.146.79.229.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Patologia to arrwa bo wyciagacie łapy po nie swoje jak nie macie taboru swojego a tak nawiasem to jestescie tacy jak regionalne!
2015-06-24 13:17:51 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
Zatem do wszystkich kolejarzy w Czechach, na Slowacji, Wegry, kraje BeNeLux i Niemiec...
prosze oprotestowac koleje PKP CARGO, ze na nieswoim teretorium chce swoje lokomotywy uzywac do przewozow wewnatrz danego kraju, przezciez Czechy, Slowacja i inne kraje maja swoje narodowe przewozikow i nie chce aby jakas polska firma PKP CARGO zabierala im prace....

Wystarczy kij w druga strone odwrocic i prosze zobaczyc jakie sa relacje.. jak PKP CARGO zbobywa kolejne rynki na swoje przewozy to jest dobrze.. a jak inne firmy zagraniczne w tym szczegolne niemieckie chca wejsc na polski rynek to juz im (pseudo-kolejarzom) nie odpowiada... smiechu warte !!!!!
2015-06-24 13:36:27 Autor: marek 55
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Kupcie kilka pociągów elektrycznych i na pewno bedziecie dalej jezdzic.
Po co elektryfikowano dawno temu szlaki? zeby teraz jezdzic tam starymi złomami na ropę? skupcie się na liniach regionalnych. na poczatku bylo ok, a teraz rozklad jest ukladany pod obiegi pociagow a nie pod pasazera.
2015-06-24 13:36:36 Autor: FD1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czy ktoś z komentujących pracuje w Arrivie?
Co Szczesny powiesz na to, że zmusiliście maszynistów-szkoleńców do pójścia na manifestację?
Co powiesz na rozpuszczaną po firmie plotkę, że kto nie pójdzie ten jest pierwszy do zwolnienia?
Co powiesz na to, że podpisałeś nowy regulamin pracy przewidujący do 416 nadgodzin rocznie?
Co powiesz na to, że w dalszym ciągu nie ma układu zbiorowego? Że można kazać komuś jechać na drugi koniec województwa tylko po to, żeby popracował 6 h a na dojazd i powrót zmarnował 10 h?
Co powiesz na to, że maszyniści zatrudniani jako ostatni zarabiają więcej niż ci, którzy pracują od dawna?
Co powiesz na nagminne łamanie przez pracodawcę kodeksu pracy, przepisów kolejowych (w tym i bezpieczeństwa)?
Co powiesz na to, że jako przewodniczący handlujesz w firmie ubezpieczeniami mając zgodę i poparcie pracodawcy?

Wal się Darek. Mnie tam nie będzie.
2015-06-24 13:40:08 Autor: Jan Sulima
---.tktelekom.pl
Koleś śmiechu warte jest to twoje beczenie, bo jak można porównywać poważną firmę PKP CARGO z Arrivą!
2015-06-24 13:48:21 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post amigo.ze.szwecji:
"A czemu taki bogaty polak nie wyciągnie walizki pieniędzy,nie rozkręci biznesu na kolei ?

"
@amigo.ze.szwecji

Bo Polak nie ma głowy do biznesu, tylko żydzi z 1 centa potrafią zrobić miliony. „Leci żyd do USA i cała drogę myśli, jaki by w USA biznes rozkręcić. Po kilku miesiącach biznes zaczyna się kręcić"". .—„Leci Polak do USA i cała drogę myśli, czy znajdzie pracę u żyda. Po przylocie lata do Polskich kościołów, ostatnie dudki daje na tace, i po kilku tygodniach zadowolony z pracy u żyda ”. W USA biznesmen cały czas myśli inwestując, czy wnuki spłacą kredyty od biznesu. W Polsce jeszcze biznesu się nie otworzy, już z zona się kłuć czy BMW kupić, czy Mercedesa, i jaki dom postawić.
2015-06-24 13:57:14 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
300 osób to nie dużo, wejdą do 1 samolotu. Póki jeszcze pracują, powinni się starać o wizy do USA. Bezrobotny nie ma szansy na wizę. Roboty w USA pod dostatkiem, dla nie leniwych. Na co oni liczą, ze PIS da im pracę?.
2015-06-24 14:08:28 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Protest jak najbardziej słuszny, bo to nagłe wycofanie się marszałka z przetargu śmierdzi jakimś przekrętem. Przetarg powinien zostać ogłoszony, ale z zastrzeżeniem że na liniach zelektryfikowanych ma jeździć tabor elektryczny. I po problemie.
2015-06-24 15:01:10 Autor: ...
---.dynamic.kabel-deutschland.de
popieram arivve
2015-06-24 15:08:33 Autor: EZT
---.torun.mm.pl
Hahaha,ale się burzą pseudo kolejarze z Awarii,jacy kolejarze,"maszyniści emeryci,albo z bocznic,a kierownicy pociągu?jacy kierownicy,bileterzy!!!!
Jakim WŁASNYM taborem dysponuje Awaria?4 może więcej a reszta marszałkowa,jeżdżą dzięki temu że tabor dostali i podwykonastwa wykonują dla nich PRy!!!!
2015-06-24 15:41:01 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
nieszczęśnicy z Patologii Reg.... a ile wasza firma ma tak naprawdę własnych pojazdów? Co to za pieprzenie o smrodzeniu dieslami, skoro większośc użwanego przez Arrivę taboru to super wynalazki z POLSKIEJ pesy? Od dawna Patologie udowadniają, że poza wycinaniem polączeń, przerośniętą biurwą i bandą zwiącholi nie bardzo ma co zaprezentować.

Wiadomo, że wszelkie prostesty i "niezadowolenie" wyrażają tu kulejarze, którzy nie mogą Arrivą jezdzić za 99% tylko muszą uczciwie jak reszta placić za dojazdy do pracy.

Walcie się patologiczni pseudokolejarze, którzy niszczycie kolej regionalną!
2015-06-24 15:48:46 Autor: ziomek
---.torun.mm.pl
@maxi to pojeździj sobie MRami albo poczekaj na stacji na swój pociąg koło tego kopciucha,udusić się można,a co do PR to zobacz ile w swoich zasobach mają pojazdów,jak się stanie awaria to mają na zastępstwo pojazdy a Arriva?pociąg odwołany albo inne historie.
Może by tak się spytac o warunki pracy i traktowanie tych "kolejarzy" z Arrivy?jakiś kodeks pracy tam jest?mhh ciekawy jestem
2015-06-24 15:54:47 Autor: ziomek
---.torun.mm.pl
Wspaniała Aririva a ludzi w niej tzn pracowników jak traktują?!
Może się wypowie jakiś"kolejarz"z Arrivy jak się im tam pracuje i jakie są warunki pracy.
Wspaniała niemiecka firma !!!
2015-06-24 15:55:05 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Zrobta ustawkę ZZ:
Arriva vs. PR.

W lesie jak kibice, którzy mają honor
2015-06-24 15:56:18 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
a zapomniałes, jak na stacji stała z pociągiem SU45 albo SM42 i co, dało się porozmawiać, albo swobodnie oddychać?
Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak komunikacja zastepcza zaoferowana przez PR w przypadku awarii czy innych sytuacji? Jedyne co oferują to odwołanie pociągu, a Arriva podstawia autobusy w co najmniej 90% takich sytuacji.
Co ma kodeks pracy do przekrętu z przetargiem, albo warunki pracy? Gdyby było naprawdę żle, bo ludzie by szukali innych zajęć, albo nasyłali Inspekcję Pracy.
2015-06-24 16:03:59 Autor: ziomek
---.torun.mm.pl
chłopie czasy SU i SM dawno minęły.
Komunikacja zastępcza?tak napewno 90% hahhahah
maxi daj sobie spokój Ty siurku,mający widać z koleją tyle co świnia ze siodłem.
Wielki obrońca i znawca kolei,podróżny za 2 grosze hahhaha
2015-06-24 16:06:43 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
tak jak Patologie mają już niewiele wspólnego z koleją... To cieple posadki dla zwiącholi i bandy biurwy
2015-06-24 17:46:26 Autor: Marmur
---.satfilm.net.pl
Już wiosną maszyniści z awarii między sobą mówili, że po liniach
zelektryfikowanych jeżdżą tylko do grudnia - chyba wykrakali.
2015-06-24 17:54:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ale numer. Arriva spokojnie może jeździć zamiast Toruń - Skępę to Toruń - Sierpc - Płock, Brodnica - Płock czy kupę innych linii bez druta. Nawet komercyjnie w wybrane dni.
2015-06-24 17:58:16 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Głos z USA

Trudno określić ile jest spółek grup kapitału na torach w Szwecji.
Wszystko hula w zgodzie i przynosi zyski.
Takie pendolino jak to zrobiono w Polsce gdzie obciążona została kasa państwa to w bogatszej Szwecji nie do pomyślenia.
Ten kto podjął decyzję o takim biznesie czyli pociąg pendolino za kasę państwa w Szwecji został by odsunięty ze stanowiska jeszcze przed realizacją takiego chorego biznesu !

Arriva jest operatorem na wielu trasach kolejowych (także na drogach )w Szwecji i nikomu to nie przeszkadza.
2015-06-24 18:11:16 Autor: zen
---.dynamic.gprs.plus.pl
bardzo trafny komentarz znaleziony na FB:


"Marszałkowie mają obowiązek zapewnienia lokalnego transportu zbiorowego, nie utrzymania przedsiębiorstwa X czy Y. To, co się dzieje w Kujawsko-Pomorskiem czy szczególnie na Opolszczyźnie to granda. Związki powinny walczyć o możliwość przechodzenia pracowników na godnych warunkach w przypadku zmiany operatora i umowy wieloletnie dla operatorów wybieranych w przetargu ( = stabilne miejsca pracy! ), powinny walczyć o jeden system biletowy ponad przewoźnikami jak we wszystkich krajach Europy, gdzie spółek może być 100 a klienta nie musi interesować z kim jedzie, przede wszystkim - związki powinny być poza zakładem! Tymczasem związki walczą o swoje chronione etaty, a nie o ogół pracowników: we wrocławskim oddziale PR, którego struktury administracyjne (w przeciwieństwie do kadry liniowej, naszych Kolegów i Koleżanek po fachu) są absolutnie zbędne na ponad 600 zatrudnionych blisko 200 to administracja, a istnieje tam 11 związków - z których część jest "ponadzakładowa" i we władzach zasiadają ludzie spoza PR! W spółce samorządowej na 400 pracowników administracji jest ok. 40 osób (i tak więcej niż dawniej i może aż tyle nie potrzeba) - a jednak widać różnicę. Nie czarujmy się, fajny czy mniej fajny tabor nie zależy od spółki: są województwa gdzie marszałek powierza go swoim, są takie gdzie PR. Ale tylko i wyłącznie od spółki zależy gospodarowanie pieniędzmi z urzędu: ile idzie na szeroko pojęte kadry, a ile na działalność przewozową. To co obecnie usiłuje wywołać pan Miętek wewnątrz PR to nie strajk, to rozbójnictwo. Najbardziej uderza się w podróżnych i pracowników tych oddziałów PR, gdzie Przewozy są monopolistą. Paradoks i celowe wywoływanie chaosu"
2015-06-24 20:33:40 Autor: siekiera motyka...
---.158.218.184.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bandycka Awarria pod sąd za zatruwanie środowiska za ofiary na drogach -przegonili pasaźerów z pociągów-za gigantyczne kradzieźe paliwa za wiele oszustw fałszerstw i kłamstw. I rauss szwabski pasożycie z polskiej szopy na Kluczykach.
2015-06-24 20:47:26 Autor: wojfaj
---.adsl.inetia.pl
Człowieku!!!.Co ty piszesz za bzdury .Ja nie widziałem większej Farsy od waszej sp. ARRIVA , nie piszę DB bo to jest solidna kolej.Zastanów się drogi Panie co piszesz,Ta patologia !!! bez was sobie poradzi a wy !!!! piszesz nieroby z przewozów to nieładne słowo. A co powiesz na wasze tablety popatrz się na waszych pracowników co robią gdy jedzie zadymiony w środku MR powiem Ci człeku,kuka na strony internetowe moda itp.lub przesiaduje w przedziale z kierującym .Lepiej następnym razem pomyśl 2 razy co chciał byś napisać.
2015-06-24 22:54:24 Autor: kulfon
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czy nagroda za wprowadzenie konkurencji na polskie tory przypadła ryżemu całbekowi? Teraz to Kapituła tegoż orderu winna zabrać calbeckiemu nie tylko order ale wszystko co ma!
Tak urządzić kolesi z landu.
A rynek kolejowy tak chwalił tego nieobliczalnego piotrusia, całuski, maskotki i kwiaty, które Damian co jakiś czas słał na płac teatralny! A teraz D..pa i kamieni kupa
2015-06-25 13:57:32 Autor: Figa
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeszcze dziś można znaleźć wpisy, jakie pojawiały się 2013 r., kiedy pracę tracili pracownicy PR. Arriva wtedy mówiła, że jest w stanie kilku przyjąć. Jednak umowy prawie dla wszystkich pracowników są terminowe i wygasają w grudniu tego roku. Więc to chyba nie jest zaskoczenie. Do tego notoryczny brak taboru, jeżdżenie na styk, lub odwoływanie pociągów to powszechność. Wiec taki stan rzeczy na pewno dobrze wpłynie na firmę Arriva RP a w szczególności poprawi komfort jazdy na liniach niezelektryfikowanych. A protest nie robią pracownicy tylko władze firmy.
2015-06-25 22:45:59 Autor: cu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-25 23:46:15 Autor: ric
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
widać jesteś bardzo w temacie. Prawie wszyscy kierownicy arrivy przeszli z PR, jedynie "konduktorzy" są bo są. Własnego taboru mają 13 - reszta czyli najbardziej pojemne SA106 i 123 są marszałka, niech sobie je weźmie!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS