Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Poważnie uszkodzony Impuls KD trafi do naprawy w SPS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
08-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Poważnie uszkodzony Impuls KD trafi do naprawy w SPS
Fot: KPPSP w RawiczuImpuls KD po wypadku pod Rawiczem
Po prawie roku od zderzenia dolnośląskiego Impulsa o numerze 023 trafi on do naprawy, którą wykona SPS Mieczkowski.

Do zderzenia Impulsa Kolei Dolnoślaskich z ciężarówką doszło na przejeździe kolejowym na szlaku Żmigród – Rawicz. Miał on miejsce po godzinie 9:00 rano 20 lutego 2023 roku. Solidna konstrukcja Impulsa sprawiła, że nikt z załogi i pasażerów nie odniósł poważniejszych obrażeń. Mało tego – pojazd pozostał w osi toru, przez co wyeliminowano możliwość zderzenia z pojazdem jadącym po torze sąsiednim. Niestety okazało się na linii w okolicach Poznań - Piła w zderzeniu z ciężarówką w pojeździe kolejowym śmierć poniosło dwóch kolejarzy.

Jak napisały w specyfikacji naprawy Koleje Dolnośląskie, do wymiany jest szereg urządzeń i osprzętu, w tym sprzęg czołowy, koła monoblokowe z pierwszego wózka z naprawą wózka, silnik trakcyjny TSA, kompletny pulpit maszynisty (w zasadzie całe miejsce jego pracy), kamery szlakowe i anteny ETCS. Trzeba też oczywiście naprawić czoło pojazdu z reflektorami.

Naprawy podejmie się SPS Mieczkowski, który chce ją wykonać za 3,6 mln złotych brutto. Newag oczekiwał za naprawę znacznie więcej, 12,1 mln zł brutto, a budżet przewoźnika wynosił początkowo na naprawę jedynie 2,3 mln zł. brutto (podniesiono go do poziomu oferty SPS).

Warto podkreślić, że ocean szkód w pojeździe, załatwianie spraw z ubezpieczycielem, organizacja przetargu i wybór wykonawcy zajął Kolejom Dolnośląskim niecały rok. Ten czas, choć wydaje się długi, jest niczym w porównaniu z podobnymi postępowaniami PKP Intercity (np. na naprawę Darta uszkodzonego w Ozimku), gdzie jednostki trakcyjne po wypadkach oczekują nawet 4 lata na naprawę, która ponadto jest warta olbrzymie pieniądze.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Biznes

Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem

Michał Szymajda 27 września 2024

Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij