Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Poważnie uszkodzony Impuls KD trafi do naprawy w SPS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Poważnie uszkodzony Impuls KD trafi do naprawy w SPS
Fot: KPPSP w RawiczuImpuls KD po wypadku pod Rawiczem
Po prawie roku od zderzenia dolnośląskiego Impulsa o numerze 023 trafi on do naprawy, którą wykona SPS Mieczkowski.

Do zderzenia Impulsa Kolei Dolnoślaskich z ciężarówką doszło na przejeździe kolejowym na szlaku Żmigród – Rawicz. Miał on miejsce po godzinie 9:00 rano 20 lutego 2023 roku. Solidna konstrukcja Impulsa sprawiła, że nikt z załogi i pasażerów nie odniósł poważniejszych obrażeń. Mało tego – pojazd pozostał w osi toru, przez co wyeliminowano możliwość zderzenia z pojazdem jadącym po torze sąsiednim. Niestety okazało się na linii w okolicach Poznań - Piła w zderzeniu z ciężarówką w pojeździe kolejowym śmierć poniosło dwóch kolejarzy.

Jak napisały w specyfikacji naprawy Koleje Dolnośląskie, do wymiany jest szereg urządzeń i osprzętu, w tym sprzęg czołowy, koła monoblokowe z pierwszego wózka z naprawą wózka, silnik trakcyjny TSA, kompletny pulpit maszynisty (w zasadzie całe miejsce jego pracy), kamery szlakowe i anteny ETCS. Trzeba też oczywiście naprawić czoło pojazdu z reflektorami.

Naprawy podejmie się SPS Mieczkowski, który chce ją wykonać za 3,6 mln złotych brutto. Newag oczekiwał za naprawę znacznie więcej, 12,1 mln zł brutto, a budżet przewoźnika wynosił początkowo na naprawę jedynie 2,3 mln zł. brutto (podniesiono go do poziomu oferty SPS).

Warto podkreślić, że ocean szkód w pojeździe, załatwianie spraw z ubezpieczycielem, organizacja przetargu i wybór wykonawcy zajął Kolejom Dolnośląskim niecały rok. Ten czas, choć wydaje się długi, jest niczym w porównaniu z podobnymi postępowaniami PKP Intercity (np. na naprawę Darta uszkodzonego w Ozimku), gdzie jednostki trakcyjne po wypadkach oczekują nawet 4 lata na naprawę, która ponadto jest warta olbrzymie pieniądze.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Newag publikuje wyniki finansowe za 2023. Są bardzo dobre

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Newag: Kolejne cztery Impulsy dla Śląska

Biznes

Newag: Kolejne cztery Impulsy dla Śląska

Jakub Madrjas 10 kwietnia 2024

CBA sprawdza umowę na dostawę Impulsów dla Pomorza Zachodniego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Newag publikuje wyniki finansowe za 2023. Są bardzo dobre

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Newag: Kolejne cztery Impulsy dla Śląska

Biznes

Newag: Kolejne cztery Impulsy dla Śląska

Jakub Madrjas 10 kwietnia 2024

CBA sprawdza umowę na dostawę Impulsów dla Pomorza Zachodniego

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5