Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dart 016 będzie naprawiany za spore pieniądze. W 4 lata po wypadku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dart 016 będzie naprawiany za spore pieniądze. W 4 lata po wypadku
Fot. Adam KupniewskiED161 po wypadku między Nową Schodnią a Ozimkiem
Niemal w czwartą rocznicę kolizji Darta z numerem 016 pod Ozimkiem PKP Intercity formalnie wysyła pociąg na naprawę. Nie będzie tania.

O tym, że PKP Intercity prawdopodobnie wreszcie zleci naprawę jednostki ED161, w której poważnie uszkodzone zostało czoło pojazdu, pisaliśmy na początku 2024 roku. Teraz jest na to potwierdzenie w dokumentach.

Aż w cztery lata po wypadku, który miał miejsce 30 stycznia 2020 roku, zespół trakcyjny trafia do naprawy. Jak czytamy w opisie zlecenia, Dart został „uszkodzony na skutek kolizji z samochodem ciężarowym na szlaku Ozimek – Chrząstowice. (…) Do prawidłowego wykonania naprawy powypadkowej niezbędnej do przywrócenia ED161-016 do eksploatacji, jest posiadanie prawa do dokumentacji konstrukcyjnej (projektowej) dla pojazdów serii ED161”. (…) W związku z tym, że PKP Intercity „nie posiada odpowiedniego zakresu dokumentacji konstrukcyjnej, który umożliwiłby opracowanie technologii, zakresu i wykonania samej naprawy powypadkowej po kolizji ED161-016”, przekaże to zadanie Pesie, gdyż, zdaniem operatora, tylko ona, jako producent, posiada umiejętności do wykonania takie naprawy w gwarantujący dalszą bezpieczną eksploatację.

Za naprawę pojazdu PKP Intercity zapłaci kolosalne pieniądze. Wartość umów zawartych w zamówieniu na naprawę to bowiem 12,6 mln złotych. Okres trwania zamówienia określono na 20 miesięcy, ale w nim znajdować się może nie tylko okres naprawy, ale też np. gwarancji na naprawę, dlatego należy się spodziewać, że ED161 016 na tory wróci jednak wcześniej. O wypadku pojazdu pisaliśmy tutaj.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że naprawa innego Darta z numerem 020, który uległ uszkodzeniu po przejechaniu przez znaczny ubytek szynowy, trwała 5 lat i 8 miesięcy! Kosztowała 11,1 mln złotych. O tych i o innych przypadkach odstawiania przez PKP Intercity na wiele lat niesprawnych lub uszkodzonych pojazdów piszemy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 kwietnia 2024

Tak pociąg Pesy dotarł do Ghany [film]. Pierwsze kursy w maju?

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 kwietnia 2024

Tak pociąg Pesy dotarł do Ghany [film]. Pierwsze kursy w maju?

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5